**
"weyh Dylan kau tak bayar elektrik ke? " soal aku selepas kereta Dylan diberhentikan di luar pagar rumah.
Malam pun mula menyapa. Memang aku tak nampak apa-apa lah ceritanya.
Dylan kemudiannya membuka pintu pagar yang hanya diselakkan tidak bermangga.
"dah jum " pelawa Dylan.
"tak nak lah aku tunggu sini jelah " aku menolak pelawaan berani mati dia tu. Tak nak aku masuk berdua silap silap nanti tak ada orang pun kat situ nanti lain pula cerita.
"dah cepatlah sini banyak hantu " Dylan takutkan aku dengan muka seram gila. Okay dia berjaya dengan first try.Aku admit it aku memang penakut sikit orangnya lemah semangat.
Aku mengekori Dylan dari belakang. Akhirnya tombol dipulas dan dibuka.
Gelap. Berapa langkah je kitorang jejak tiba-tiba.
"SUPRISEEE! " bergema suara dengan lampu kembali terang.
Eh mama,papa , mak ayah Dylan dengan Brad pun ada.
Park Shin Hye dan Yong Hwa yang baru declaire couple tu pun ada.
Geng One Direction semua ada.. Yes Zayn pun ada kat situ. Ni confirm kerja Dylan O'Brien ni.
Zayn terus berubah dari senyuman ke wajah kelat lepas sedar padanan warna pakaian aku dengan Dylan.
Mama terus memeluk aku diikuti papa.
"Happy Birthday baby " kata mama diikuti papa.
"Ish papa mama dari tadi takde. Ara tunggu sorang dengan bibik.
"Mama papa sediakan semua ni lah " kata mama. Aku lihat beberapa belon menghiasi ruangan ruang tamu. Makanan dan minuman sudah terhidang. Oh lupa a few of them pakai topi untuk birthday tu iaitu Lou, Harry dengan Brad."kan Dylan ada "papa menyoalkan apa aku katakan sebentar tadi.
"tapi tadi dia main phone je... ohh patutlah "
Aku menyedari punca sikap aneh Dylan. Dia saja berlakon nak delay ke apa kot.
Dylan tersengih dengan reaksi aku.
Kini mama papa Dylan pula mengucapkan selamat hari jadi.
Mama dan papa aku dan Dylan menuang makanan.
Dylan dah lama berkepit dengan Brad. Kalau makan laju je.
Lou dan Liam mendekati aku.
"Happy Birthday Ara ' kata mereka serentak. Zayn terus beredar ke tempat makanan. Harry pula jadi tukang tengok.
Aku membalas dengan senyuman sahaja.
"Ahh u are old " kata Lou menggunakan nada tinggi seakan menjerit. Hahaha mamat ni memang pelik.
"no I'm not " aku tepis gosip liar dia tu.
"dah pegilah makan "kata aku walaupun aku sendiri tidak pasti juadah apa yang disediakan.
Kemudian turn Shin Hye pula wish hari jadi. Lepas Shin Hye beredar Yong Hwa berbisik pada aku.
"don't worry saya dah jelaskan pada dia hal haritu "
Aku hanya membalas ucapan terima kasih. Entahlah, nampaknya semua tu tak akan mengubah apa-apa.
Aku mengambil sepotong kek dan melabuhkan punggung di sebuah sofa tidak jauh dari keramaian.
Nak alas perut nanti tiada orang sangat baru aku mencekik.
Tak sangka pula aku akan diraikan dengan suprise party. So sweet. Walaupun tak ramai tapi yang terdekat dengan aku hadir. Aku bukan ada ramai kawan pun.
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...