Avondje uit

147 10 4
                                    

Larissa P.O.V

Ik zat naar wat kinderen te kijken die aan het voetballen waren. Xavier kwam op mij aflopen en legde zijn hand op mijn schouder.

"Fijn dat je weer terug bent laris, ik heb je gemist."

Hij keek naar een jongetje dat op de grond zat, de rest van de kinderen waren aan het voetballen.

"Ik ook."

Xavier stond op, ik keek hem raar aan. Hij bleef een paar seconden stilstaan maar liep toch het veld op. Hij liep rustig naar de jongen die met zijn hoofd tussen zijn benen op de grond zat. Ik bleef zitten. Ik zag dat Xavier tegen hem praatte.

Xavier P.O.V

"Hey, ik ben Xavier."

Hij reageerde niet, ik ging naast hem op de grond zitten.

"Vind jij voetbal ook leuk?" "Uhm..." Hij hoorde me dus wel. "Ik wel ik zit in een super team." "Ik ook."
"Echt waar, hoe heet jou team?"

Hij deed zijn hoofd omhoog en keek me aan. Hij had bruin haar met bruine ogen

"De Kraaien."
"De Kraaien, zo daar heb ik wel wat dingen over gehoord."

Ik probeerde hem op te vrolijken en het lukte duidelijk

"Echt waar?"

Hij had een brede glimlach op zijn gezicht

"Ja en waarom zit je hier eigenlijk?"
"Nou ik ben heel slecht en ik wil niemand in de weg zitten dus doe ik niet mee."
"Wat zeg je nou?"
"Uhh."
"Wat je zegt is belachelijk, ik blijf voetballen omdat ik een fan heb, kijk zie je dat meisje daar."

Larissa P.O.V

Xavier wees naar me en ik glimlachte de jongen naast hem. Hij was eindelijk aan het lachen. Ik weet niet wat Xavier heeft gedaan maar het werkte wel. Hij is zo lief en leuk. Ik zou er niet aan moeten denken om hem nog een keer achter te laten.

Xavier P.O.V

Gelukkig begreep Larissa de hint en lachte terug.

"Zie je, zij is mijn fan door haar voetbal ik."
"Maar ik heb geen fan...." "Helemaal wel, ik ben je fan, je grootste fan!"

Ik stond op en stak mijn hand naar hem uit

"Echt waar?!"
"Jazeker,kom ga voetballen dan kan ik je aanmoedigen."

Hij kreeg nu nog een grotere glimlach op zijn gezicht.

"Oké!"

Ik liep terug naar larissa toe, ze zat diep in gedachten.

"Hey laris..."

Ze reageerde niet.

"Aarde aan Larissa Flame!"
"Uhh o sorry ik hoorde je niet." "Ja dat was me wel duidelijk."

Sinds ze terug is, is niet meer zoals eerst, ze is veel meer afwezig.

"Weet je wat."
"Wat?"
"We gaan morgen avond wat leuks doen en als je al iets hebt dan zeg je het maar af!"

Larissa keek me geschrokken aan.

"Wat gaan we dan doen?"

Ja... nu moest ik iets bedenken.

"We gaan op een dubbel date!" "Een dubbeldate?"
"Ja, je vertelde over Esmee en Jude en je moet ook meer met je vrienden omgaan."
"O en dat maak jij uit?!"
"Uhh..."
"Nee grapje, ik vind het een goed idee."
"Echt waar... Ik bedoel oke,trek iets moois aan dan haal ik je om 7 uur op."
"Oke ik bel Esmee wel, bel jij Jude?"
"Ja is goed."

Larissa P.O.V

Ik was eindelijk thuis. Ik had de afwas gedaan en ging naar boven. Ik kwam in m'n kamer en liep naar mijn tafel. Ik pakte mijn telefoon. Ik wilde Esmee gaan whatsappen maar ik besloot haar te bellen.
"Piep....piep....piep.... Met Esmee."
"Hey met Larissa"
"O hey laris, gaat het weer? Ik wilde je nog bellen maar..."
"Ja gaat goed, ik wil je iets vragen en je moet ja zeggen."
"O,wat dan?"
"Nou Xavier vroeg me voor een date!"
"Ahhh leuk! En waar moet ik ja op zeggen?"
"Nou.... Het is een dubbeldate dus jij gaat met Jude."

Het was stil aan de lijn

"Esmee ben je er nog?"
"Ja ik ben er nog maar jude en ik, ik klap dicht, ik kan niet met hem praten!"
"Dus je zegt ja?! Ik help je echt waar daarom is het ook een dubbeldate!"
"Uhm.......oke is goed wanneer?" "Morgen avond om 7:15 bij dat nieuwe restaurantje om de hoek, ik bel Xavier dat je komt. Hij gaat Jude overhalen."
"Oke tot morgen!"

Ze hing op en ik plofte op mijn bed neer en viel een tijdje later in slaap.

Het was zo'n 3 uur en ik liep over straat. Xavier had Jude overgehaald te komen en ik moest nog een mooie jurk vinden dus ging ik maar opzoek.

Ik was in een leuke winkel en zag een super mooi blauw jurkje hangen hij had hele mooie diamantjes , vast nep maar wel heel mooi. Ik zag ook een paar mooie sleehakken en zo was ik weer op weg naar huis. Het was onder tussen al 6 uur en ik was bezig met mijn make-up, zwarte mascara met blauwe oogschaduw. Ik deed de ketting van mijn vader om. Het was een vlinder, hij betekende veel voor me. Hij vertelde over dat het een magische ketting was met draken enzo maar ik geloofde er geen bal van hij was gewoon super mooi. Ik was klaar en zat beneden op de bank te wachten tot dat Xavier kwam.

Ding dong!
Het was best eng dat Xavier er was want het was precies 7 uur. Ik deed de deur open

"Nou lekker optijd."
"Wow wat zie je er mooie uit!"

Hij zat vol bewondering naar me te kijken ik grinnikte.

"Nou dankje, ben je geschrokken?"
"O nee ik bedoelde het niet zo." "Zullen we gaan?"
"Ja is goed!"

We kwamen aan bij het restaurant. Jude zat aan het gereserveerde tafeltje.

"Waar is Esmee,Jude?"
"Die is naar het toilet."

Jeetje kan ze niet eens 5 minuten alleen met hem zijn. Ik keek Xavier aan en hij snapte het.

"O ja, ik moet ook nog even naar het toilet. Hou jij mijn stoel bezet Xavier?"
"Ja is goed"

Ik liep de wc binnen en daar stond Esmee.

"Heey leuke avond hé"
"O doe niet zo sarcastisch ga nu meteen terug naar jude!"
"Kan jij niet naast Jude zitten?" "Wat dacht je zelf?"

We liepen de wc uit en ik ging naast Xavier zitten en Esmee naast Jude. In het begin was Esmee nog verlegen maar daarna leek ze op haar gemak.

Het was een super leuke avond, we hadden afscheid van Jude en Esmee genomen en ik liep met Xavier naar huis.

"Ik vond het een super avond, ik had het even nodig."
"Ik vond het ook leuk het is al laat dus ga jij maar naar huis, ik zie je morgen op de training wel."
"Ja is goed tot morgen."

Hij gaf me nog een kus op mijn kruin en we liepen beide een andere kant op. Hij is echt super leuk!
-----------------
Phoe! Wat een hoofdstuk hé. Nu komt het leuk feitje over dit hoofdstuk(tromgeroffel). Ik heb dit hoofdstuk niet zelf geschreven! flybolt heeft dit hoofdstuk geschreven. Dus even een applausje (er klinkt applaus). Ik moest haar wel een klein beetje aansporen maar hier is het dan hoor. Ik vond het zelf een heel goed hoofdstuk en er zitten ook stukje van Kingdom Jenava in. Dus helemaal geweldig! Het liedje past er echt perfect bij. Ik zat het zo over te lezen en dit liedje kwam voorbij en het paste er perfect bij. Bedankt voor het lezen en tot het volgende hoofdstuk!

Stay strong(Xavier Foster-Love story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu