Pov Lauren
We staan op omdat het eten er is. De gangdeur gaat open. Iedereen kijkt naar de deur. Josh loopt naar binnen. Hij kijkt verbaasd rond. Ik begin te grijzen. Hij snapt het en knikt. "Hey babe" zegt hij blij en loopt naar me toe. Hij slaat zijn armen om me heen en ik doe dat ook bij hem. "We zijn zo erg" mompel ik. "We doen het gewoon" mompelt hij. Ik knik. Hij drukt een kus op mijn voorhoofd en laat me los. Dit is echt zo erg en zo verschrikkelijk. Hij loopt naar onze ouders en begroet ze. Ze kijken mij verbaasd aan.
"Ik zei het toch" gilt Louis. Ik ga naast Niall en Josh aan tafel zitten. "Gewoon een leraar en een leerling samen. Wauw" grinnikt Liam. "Dat mag niet eens" zegt Harry. Ik knik. Dit is zo verschrikkelijk. Mijn moeder kijkt me strak aan. "Wij gaan even drinken pakken" zegt ze en staat op. Ik sta ook op en loop achter haar aan de keuken binnen. "What the fuck Lauren. Heb jij een relatie met Josh?!" Fluistert/roept ze. "Nee dûh" zeg ik. "Lauren" zegt ze en kijkt me strak aan. "Nou kijken. Ze denken dus dat Josh en ik een relatie hebben omdat we elkaar aankeken op school. Dus nu doen we dat voor de gein" leg ik uit. Ze zucht opgelucht. "Dankjewel voor mijn hartaanval" mompelt ze. Ik grinnik. "Maar doe mee, das grappig". Ze knikt. We pakken snel wat te drinken en we lopen weer terug. De mannen praten wat en wij gaan weer zitten. "Werkt u in het ziekenhuis?" Vraagt Liam aan mijn moeder. Ze knikt. "Verpleegkundige" zegt ze. We knikken.
Iedereen pakt wat en we beginnen te eten. "Mag ik vragen waarom jullie zijn verhuist" zegt Louis. Ze zijn echt netjes hier, niet normaal. "Mijn vrouw heeft een betere functie gekregen in het ziekenhuis" zegt mijn vader. "Waarom zijn jullie opeens zo netjes?" Lachen Josh en ik. Iedereen kijkt ons aan. Wij lachen ons dood. "Omdat het je ouders zijn dûh" zegt Harry. "So what? Ze zijn heus wel wat gewenst hoor. Doe gewoon alsof je thuis bent" lach ik. "Ja we zijn wel wat gewend" zegt mijn moeder. "Met 2 meiden en 2 mannen thuis. Nah dan ben je wel wat gewend" zegt ze. "2 meiden en 2 mannen?" Vraagt Niall. "Ja, Lauren, Lotte, mijn man en beste vriend van Lauren" zegt ze en knipoogt naar me. "Mam" fluistert Josh. Ze grinnikt.
•
Iedereen is weg. "Josh. Lauren" zegt papa gelijk en wijst naar de bank. Ik ga op de bank zitten. "Hebben jullie een relatie met elkaar?" Vraagt hij serieus. "Nee" zeg ik. "Denk je dat echt? Die gasten die denken dat omdat ik Josh aankeek op school" zeg ik. Hij kijkt me aan alsof ik gek ben. "Ik meen het. Vraag het maar" zeg ik. Hij kijkt naar Josh. "We hebben niks" zegt hij. "Okay. Mooi zo" zegt hij. Ik glimlach en de bel gaat weer. Ik sta op en loop naar de voordeur. Ik open de deur en zie dat het Niall is.
"Hey" zeg ik. "Hey, wauw awkward, ik ben mijn sleutels vergeten op school en mijn ouders zijn niet thuis en de rest die slaapt al" zegt hij ongemakkelijk. Ik knik. "Dus kan ik vannacht hier slapen?" Vraagt hij zacht. "Ja tuurlijk. Kom binnen" zeg ik. "Echt?" Vraagt hij. Ik knik. "En Josh dan?" Vraagt hij. "Vertel het zo wel" zeg ik en hij komt binnenlopen. Hij knikt en schopt zijn schoenen uit. Hij hangt zijn jas op en loopt weer achter me aan naar binnen.
"Hey Niall" zegt Josh verbaasd. "Hey mene-Josh" mompelt hij. Josh grinnikt. "Waarom ben je hier?" Vraagt hij. "Sleutels vergeten, ouders zijn niet thuis en de rest slaapt al" zegt Niall en gaat zitten. "Mag ik hier slapen?" Vraagt hij. "Tuurlijk jongen" zegt mijn moeder gelijk. Hij glimlacht zwak. "Dank je" zegt hij zacht. "Maar serieus. Jij en Josh?" Vraagt hij gelijk. "Ja eh" zegt Josh en krabbelt ongemakkelijk op zijn achterhoofd. "Kijk, Josh en ik hebben geen relatie want dat zou raar zijn want ze zijn broer en zus" zeg ik in een keer. Hij kijkt me ongelovig aan. "What the fuck. Je krijgt gewoon les van je eigen broer?" Lacht hij. Ik knik. "En dan komen mijn leerlingen weer van: 'ja. Ze hebben een relatie'" lacht Josh. "Wauw" zegt Niall ongelovig.
•
Niall en ik staan in mijn kamer. "Uhh, waar kan ik slapen?" Vraagt hij. "Bij mij? Gewoon als vrienden?" Vraag ik. "Is goed, maar heb geen pyjama ofso" zegt hij. "Alleen shirt". Ik loop naar mijn kast en rommel tussen mijn kleding. Ik heb dus een sportbroekje van Shawn per ongelijk meegenomen omdat hij die mij had laten liggen. "Vraag niks" zeg ik en gooi het sportbroekje naar hem. Hij grinnikt. "Dank je". Ik glimlach. Ik heb mijn pyjama al aan. Gewoon een hemdje en een kort broekje. Ik heb wel mijn bh aan. Gewoon.
Ik ga alvast onder de dekens liggen terwijl Niall zich omkleed. "Morgen uitslapen he?" Vraag ik. "Uhu" mompelt hij. Ik zet mijn telefoon uit nadat ik een berichtje naar Shawn heb gestuurd. Niall komt naast me liggen. "Jullie hebben echt een mooi huis" zegt hij. "Dank je" glimlach ik. "Ik ga je wat vragen stellen en jij mag dat ook bij mij om elkaar wat beter te leren kennen" zegt hij. Ik knik. "Kay" mompel ik.
"Verjaardag en leeftijd?" Vraagt hij. "8 november en 16" zeg ik. Hij knikt. "Lievelingseten?". "Ik denk pasta" zeg ik twijfelend. "Kleur?". "Groen". "Heb je al een keer gezoend?" Vraagt hij en kijkt me aan. "Misschien" zeg ik. "Gekust?". "Misschien". "Ah cmon. Vertel" zucht hij. "Nee" zeg ik. "Dan zeg ik het ook". "Okay. Jij eerst" zeg ik. "Ik vroeg het aan jou" zegt hij lachend. "Wil je nou nog wegen? Eerst jij" lach ik ook. "Okay, niet gezoend. Wel gekust" mompelt hij. "Met wie?" Vraag ik. "Met Lisa" zegt hij zacht. "Nu jij". "Gekust met de kerstman" grijns ik. Hij begint te lachen en komt niet meer bij. Ik begin ook te lachen. Zijn lach is zo aanstekelijk. "O my god Lauren" lacht hij.
"Serieus" zegt hij als hij weer bij is gekomen. "Nee met Sean" zeg ik. Hij knikt. "Verkering?" Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. "Ik ook niet" zucht hij. "Waar kom je vandaan? Je hebt een schattig accent" zeg ik. "Ierland" zegt hij en bloost zacht. Ik knik. "Waarom woon je nu hier?" Vraag ik zacht. "Mijn vader kon hier een betere baan krijgen voor meer geld" zucht hij. "Mis je Ierland?" Vraag ik. Hij haalt zijn schouders op. "Soms wel, soms niet. Eigenlijk aan mijn familie en een paar vrienden meer niet" zegt hij. Ik knik. "Mis je Canada?" Vraagt hij zacht. Ik knik. "Mijn familie en vrienden wonen daar. Ik heb daar leuke dingen meegemaakt, en die zijn weg" mompel ik en voel dat er tranen opkomen. "Owh" mompelt hij. Ik voel dat er een traan ontsnapt uit mijn ooghoek. "Don't cry" fluistert hij en veegt de traan weg met zijn duim. "Sorry" mompel ik en zucht. "Ik ben altijd zo emotioneel als ik erover praat terwijl ik dat niet wil" lach ik. "Als er iets is, je kan altijd praten" zegt hij serieus. Ik knik.
Na een tijdje praten gaan we slapen. Ik weet nu veel meer van hem en hij ook van mij. Hij is jarig op 13 september en is 17 (iedereen uit One Direction is 17, maar Harry is 16, Louis 18. Niet hun echte leeftijd, maar ze zien er wel uit hoe ze nu zijn. Hope that you get it). "Slaap lekker" mompelt hij. "Slaap lekker" zeg ik en knip het licht uit. Na een tijdje val ik inslaap.
JE LEEST
Because I Love You N.H.
FanfictionLauren verhuist van Canada naar Engeland. Ze komt in de klas van Niall terecht. Niall probeert close met haar te worden, maar Lauren laat dat misschien niet toe, of misschien ook wel. Lauren weet soms niet wat ze moest doen nadat ze is verhuist. Kri...