16

2.5K 104 29
                                    

Pov Lauren

We zijn nu een maandje verder. Alles gaat goed, school, met Niall, met mijn ouders, met Niall en mij. Alles gaat goed. We zitten nu ook in de klas en ik maak oogcontact met Niall. Hij glimlacht en ik doe dat ook. Ik maak een paar gebaren en hij doet dat ook.

"Dames en heren" zegt Summer. Ik kijk weer naar haar. "Gym valt uit" zegt ze. Ik grijns. "Maar ik neem het over. Dus jullie houden hier pauze" zegt ze. Ik zucht. "De klas van mevrouw Earth en meneer Nights komen ook" zegt ze weer. De klas van Liam en Harry dus. De bel gaat en Niall springt op. Hij rent naar mij toe en ik sta ook op. Als hij bij me is trekt hij me in een knuffel. In sla mijn armen ook om hem heen en leg mijn hoofd in zijn nek.

Hij trekt na een tijdje terug en kijkt me aan. Ik glimlach en druk een lange kus op zijn lippen. "Hey babe" zegt hij. "Hey Ni" zeg ik. Ondertussen komen de andere klassen ook het lokaal binnenlopen. Liam en Harry lopen gelijk naar ons toe. Sophia en Louis ook. Het valt me op dat Louis de laatste tijd stiller is. Het zal wel. "Hey guys" zegt Liam en geeft Sophia een kus. "Hey" zeggen Niall en ik tegelijk. "Hoi" zegt Louis. Harry grinnikt en zwaait maar. "What the hell Harry" zegt Niall. Harry grijnst. Ik schud lachend mijn hoofd en Niall slaat zijn armen van achter om me heen. Ik glimlach en druk een kusje op zijn wang.

"Dames en heren, zoek een plekje uit" gilt meneer Nights na een tijdje. We draaien ons om en we zien een kring met stoelen. We gaan maar gewoon zitten. Ik zit naast Niall en Sophia, Liam naast Sophia, Louis naast Liam en Harry naast Niall. Niall legt zijn hand op mijn knie en drukt een kusje op mijn wang. Ik draai mijn hoofd en kijk hem aan. Ik glimlach. "Ow ja Lau" zegt Sophia. Ik draai mijn hoofd naar haar. "El vroeg of je een keertje een meidenmiddag met ons wilde houden" zegt ze. "Ja leuk" zeg ik. Ze glimlacht en knikt. "Dan komen Lottie en Lou ook" zegt ze. "En dat zijn?" Vraag ik. "Lottie is het zusje van Louis en Lou is een vriendin van Lottie" zegt ze. Ik knik. "Lijkt me leuk" zeg ik.

"Lauren klaar met praten?" Vraagt Nights. Ik gooi mijn handen in de lucht. Hij kijkt me waarschuwend aan. "Ja" zeg ik zacht en leg mijn handen weer op mijn schoot neer. "Okay mooi. Nou welkom mensen. We willen graag dat jullie elkaar beter leren kennen en meer met elkaar om gaan in de pauzes. Daarom hebben wij, de leraren, bedacht dat we een soort van over de streep doen. Als je wilt kan je iets over je leven vertellen wat niemand hier weet. We respecteren elkaar" zegt hij. Ik knik. "Wie wilt beginnen?" Vraagt Summer. Ik kijk rond en niemand steekt zijn hand op. Ik glimlach zacht en bijt op mijn lip. Ik steek langzaam mijn hand op. Iedereen kijkt mij aan. "Lauren" zegt Summer.

"Okay" zeg ik. "Jullie kennen mij waarschijnlijk als bad ass en dan toch ook weer een vrolijk meisje. Maar ik ben vroeger gepest. Ik ben geboren in Frankrijk en verhuisde op mijn 6de naar Canada. Ik kon Engels spreken, maar met een super erg Frans accent. Ik heb mezelf gesneden en hem mezelf eigenlijk verwaarloosd. Ik at niks, gaf mezelf altijd de laatste plaats, sneed mezelf. Toen ik 12 was heb ik gedacht aan zelfmoord. Maar Shawn en mijn ouders waren er op tijd bij. Ik heb onder therapie gezeten en heb in het ziekenhuis gelegen. Dus ik reageer soms heftiger op dit soort onderwerpen omdat het ook iets met mij heeft gedaan" vertel ik en haal mijn neus op. Ik kijk de klas weer in en iedereen kijkt me medelijdend aan. Ik glimlach zacht en knijp in Niall's hand die ik nu vast heb. "Dankjewel Lauren" zegt Earth. Ik knik en veeg mijn tranen weg.

Iedereen heeft nu wel iets vertelt over zichzelf. Nu steekt een heel stil meisje haar hand op. Ze is altijd heel stil en zit altijd alleen. "M-mijn moeder is voor mijn ogen doodgestoken" stottert ze. Ik krijg gelijk een brok in mijn keel. Ik merk dat eigenlijk best veel mensen huilen. Niall houdt zich strek, maar ik merk dat hij dat ook echt met moeite doen. Sophia huilt ook, Liam af en toe, Louis en Harry ook. "Ik zag haar gewoon dood gaan en ik voelde haar pijn" zegt ze zacht. Ik barst in tranen uit. Ik zie nu gewoon alles voor me toen dat bij mij gebeurde. "Het lijkt net alsof ik me aanstel op sommige momenten, maar dat doe ik niet omdat ik een trauma heb. Niemand weet hoe ik me voel" zegt ze weer. Ik veeg mijn tranen weg en adem diep in. Ze barst in tranen uit. Ik sta op. "Kom hier" zeg ik hees en loop naar haar toe. Ik spreid mijn armen en zij staat ook op. Ik trek haar in een knuffel. "Het is goed" zeg ik zacht. "Niemand begrijpt mij" mompelt ze. "Ik begrijp je, heel goed zelfs" zeg ik.

Because I Love You N.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu