Pov Lauren
Ik zucht als ik weer thuis kom. Vandaag, nee. Ik wil naar Niall, ik mis hem nu al. Mijn moeder heeft met zijn moeder een 'rooster' bedacht wanneer ik naar Niall toe mag en andersom. Van vrijdag naar zaterdag, zaterdag naar zondag en van dinsdag naar woensdag mogen we bij elkaar slapen. Tenzij we een opdracht voor school samen moeten maken, mogen we naar elkaar, maar dan niet slapen en eten. Eigenlijk vind ik het niet nodig.
Ik loop mijn kamer binnen en pak mijn laptop. Ik heb een 5 voor wiskunde. Een 5 voor havo, 9 voor vwo en 8.6 voor gymnasium. Ik had dus alle berekeningen van havo fout, maar ik heb het anders geleerd. Maar okay. Ik ga naar FaceTime en bel Annick. Ze is mijn beste vriendin, alleen woont ze in Nederland dus ik zie haar niet veel.
"LAUREN" gilt ze als ze opneemt. "ANNICK" gil ik als ik haar in beeld zie komen. "Chill" hoor ik iemand op de achtergrond mompelen. "Brooklyn?" Vraag ik. "Ja" zegt hij en komt achter Annick staan. "Hey airplane boy" zeg ik. Hij grinnikt. "Hey airplane girl" zegt hij. "Jullie kennen elkaar?" Vraagt Annick. "Ja" zeggen we. "What the fack" zegt ze niet begrijpend. "Leg ik allemaal uit. Maar jullie zijn dus samen?" Vraag ik. Ze knikken. "Hoe?" Vraag ik. "Het welbekende Starbucks verhaal" zegt Brooklyn. "Nee, in het parkje. Ik botste tegen haar op en ja" zegt hij blozend. "Dat is zo cute" piep ik.
"Maar heb jij een vriendje?" Vraagt ze. "Oh ja, die jongen met dat blonde haar" zegt ze weer. Ik rol met mijn ogen. "Je hebt wel een vriendje" zegt Brooklyn en kijkt me strak aan ondanks er een scherm tussen zit. "Toen Romeo het vroeg, was het uit en nu is het weer aan" leg ik snel uit. "Ow" zegt hij zacht. Ik grinnik. Hij loopt weer weg en ik vertel het hele verhaal over het vliegtuig en we praten over van alles en nog wat.
•~•
Het is vrijdag en ik sta in het omkleed hokje van het zwembad. Ik wil het proberen, gewoon normaal zwemmen. Ik trek mijn donkerblauwe bikini aan en zucht. Ik kijk naar mijn buik en kijk weer op. Ik ben zo onzeker over mijn buik. Kijk als ik mijn kleding aan heb, is er niks aan de hand. Maar in een bikini? Nee. Dan is er zoveel mis. Alleen Niall weet hoe het eruit ziet. Maar ik wil gewoon een meisje zijn die gaat zwemmen en zonder die littekens. Maar nee, ik heb die kut littekens.
Ik pak mijn kleding en stop ze in mijn tas. Ik loop het hokje uit en loop naar de kluisjes. Ik pak mijn handdoek en stop mijn tas in het kluisje. Ik draai me om en zie steeds meer mensen naar mijn buik kijken. Ik slik. "O my god" hoor ik iemand zeggen. Ik kijk naar beneden en klem mijn armen voor mijn buik. "Het ziet er zo heftig uit" zegt een jongen. Ik ga zwaarder ademen en loop naar Niall toe. "Hey babygirl" zegt hij. "Hey" fluister ik. Hij pakt me vast en trekt me in een knuffel. "Ik heb echt medelijden met Lauren" hoor ik weer iemand anders zeggen. Een traan rolt over mijn wang.
Niall trekt terug en kijkt naar me. "Hey. Wat is er?" Vraagt hij zacht. "I-ik ga niet zwemmen" mompel ik. "Waarom niet?" Vraagt hij. "Iedereen kijkt me aan alsof ik bijzonder ben. Alsof ik iets ergs heb. Niet dat ik dat niet heb, maar ik wil dat niet" zeg ik met tranen in mijn ogen en kijk hem langzaam aan. "Baby" zegt hij zacht en trekt me weer in een knuffel.
Ik merk dat iedereen al naar het bad is. Ik trek terug en kijk naar beneden. Ik barst weer uit in tranen. "Liefje toch" zegt hij weer en pakt me stevig vast. Ik verberg mijn hoofd in zijn nek en huil. "Shh" sust hij en wrijft zachtjes met zijn hand over mijn rug. "Niall ik wil het niet" huil ik. "Wat wil je niet?" Fluistert hij. "Dat mensen me aankijken omdat ik neergestoken ben" mompel ik. "Babygirl" fluistert hij en trekt terug. Hij kust mijn tranen weg en kijk me aan. "Ik ben gewoon lelijk" zeg ik.
"Nee, je bent prachtig. Je hebt een mooi lichaam en een knap gezichtje. Je bent niet lelijk" zegt hij. Ik ben stil. "Je hebt alleen iets meegemaakt wat niet het normaalste ding is" fluistert hij. Ik slik en kijk naar mijn handen. "Niall Lauren komen jullie" hoor ik Josh zeggen. "We komen zo" zegt Niall. Ik zucht en zet mijn voorhoofd tegen zijn schouder. "Wat is er?" Vraagt Josh weer en komt naast ons staan. "Iedereen kijkt naar me omdat ik dat met mijn buik heb en het werd te veel" vertel ik. "Oh" zegt hij zacht. Niall slaat zijn arm om me heen en drukt een kusje op mijn voorhoofd.
JE LEEST
Because I Love You N.H.
FanfictionLauren verhuist van Canada naar Engeland. Ze komt in de klas van Niall terecht. Niall probeert close met haar te worden, maar Lauren laat dat misschien niet toe, of misschien ook wel. Lauren weet soms niet wat ze moest doen nadat ze is verhuist. Kri...