50

1.7K 98 22
                                    

Pov Lauren

Het is januari en we hebben weer les. Yeahh.. Nee. Gewoon niet. We hebben net vakantie gehad en het was echt super leuk. De ouders van Niall en mijn ouders hadden afgesproken om met z'n allen naar de Alphen te gaan en dat zijn we ook geweest. Het was echt super tof en gezellig. Ik heb Niall leren snowboarden. Dat was het leukste, hij kon er niks van, maar nu wel. De eerste paar keer viel hij de hele tijd waardoor ik in een deuk lag. Hij vond het niet leuk, maar kon er gelukkig wel om lachen. Deze vakantie was echt geweldig.

Ik ben nu echt melig. We zitten in de klas en ik Skype met The Vamps. Puur omdat ik me verveel en zij vervelen zich ook. Ik was met Connor aan het appen en opeens had hij een soundcheck, hij was het vergeten. Dus toen zei hij zo van: nou okay Lauren, je gaat gewoon mee naar de soundcheck. Dus hier zit ik dan, achter mijn laptop, mijn lach in te houden en te kijken naar vier gekken. Opeen begint Brad iets raars te zingen midden in het lied. Ik begin gewoon te lachen. Connor begint ook te lachen en stopt met spelen. Iedereen in de klas kijkt mij natuurlijk weer aan. Tristan begint ook te lachen en uiteindelijk iedereen. Ik leg mijn hand op mijn gezicht en probeer te stoppen wat niet lukt. Brad begint te gillen, ik ga hier zowat dood. Als Shawn erbij was, dan hadden we allang dood geweest.

Mijn buik doet pijn van het lachen en de tranen lopen over mijn wangen van het lachen. "Lauren, je moet echt hiernaartoe komen" zegt James lachend. "Dat gaat lekker" lach ik. Ik zie dat Shawn zich toevoegt aan het gesprek en ik zie gelijk zijn hoofd. Hij kijkt verbaasd en niet begrijpend. "HEY SHAWN" gilt Connor. "En Malia" zegt Malia die naast Shawn zit. Ik stop met lachen en Annick voegt zich ook toe. "Haii" zegt ze blij. "Jezus Lauren jouw gezicht" zegt ze gelijk. Ik glimlach en grinnik.

"Hebben jullie snap gezien vanochtend?" Vraagt Shawn gelijk. "Nee" zeg ik gelijk en typ wat. "Jullie zijn ook saai" zegt Annick. "Mens ik zit in de klas" zeg ik. "En ze hebben me al voor gek verklaard". "Lekker voor je" gilt Brad. Ze zeggen iets wat ik niet snap. "What do you mean?" Vraag ik. Ze beginnen WDYM te zingen. Ik zucht. "Lauren tegen wie praat je?" Hoor ik Louis expres vragen. Iedereen kijkt naar mij. "Tegen mijn beste vriend Siri" zeg ik. "Waarom?" Vraagt hij lachend. "Omdat ik te lui om te typen" grinnik ik. Hij draait zich weer om en iedereen op Skype begint te lachen. "Okay, waar kan ik u meehelpen?" Vraagt Shawn lachend. "Maak mijn werk" grinnik ik en zucht. "My god, dit is echt saai" mompel ik en sla het bestand op. Ik ben klaar dus ja. "Waar is je bæ?" Vraagt Connor. "Die zit voetbal te kijken terwijl hij moet werken" zeg ik. Niall kijkt gelijk om en kijkt me aan. Ik grinnik en hij grijnst. "Jullie doen nooit iets hè" zegt Malia. "Ik ben snel klaar en wat de rest doet, idunno" zeg ik. Ze lachen. "Maar wat moet je maken dan?" Vraagt Annick verveeld, dom kind. "Gewoon opdrachten over shit enz. In Canada is het leuker en moeilijker" zucht ik. "Vraag dan of je naar een ander niveau mag" zegt Shawn. "Ik wil niet weg uit deze klas. Het is echt een leuke klas" zeg ik. Ze grinniken.

En ik ben weer thuis. Ik ben echt blij dat Zayn in de gevangenis zit. Nu wel. Eerst niet omdat hij een zware taakstraf had. Maar nu zit hij in de bak. Beter, anders had hij me misschien nog een keer kunnen aanvallen of Louis of de rest nog een keer kunnen aanvallen. Maar nee, hij zit in de bak.

"Lauren" zegt mijn moeder. "Ja" zeg ik en kijk op. Ze gaat naast Lotte op de bank zitten. "Ik moet iets zeggen" zegt ze serieus. Ik leg mijn telefoon weg en ga normaal zitten. "Lotte ook" zegt ze. Lotte kijkt mij aan en ik haal mijn schouders op. Ze gaat ook normaal zitten.

"Het gaat niet goed met oma" zegt ze. "Owh" zeg ik zacht. "En ze hebben mij gevraagd om voor haar te zorgen". "Wie zijn 'ze'?" Vraagt Lotte. "De familie" zegt ze. Ik knik. "En daarom gaan we naar Canada, voor altijd" zegt ze. Mijn hart stopt even met kloppen. "We vertrekken vanavond weer terug. Dit huis blijft van ons, maar we gaan weer in Canada wonen" zegt ze. Een traan rolt over mijn wang, moet ik hier alles achterlaten? "Moeten wij mee?" Vraagt Lotte zacht. "Ja" zegt ze zacht. "Nee" huil ik. "Sorry Lauren" zegt ze. "Kan ik niet bij Niall wonen of bij Josh?" Vraag ik huilend. "Nee sorry. Je bent leerplichtig en kan niet zomaar bij iemand gaan wonen Lauren. Je gaat weer naar je oude school toe en ze verwachten je morgen al" zegt ze. "Nee" zeg ik. "NEE" gil ik boos en spring op. "Lauren" zegt mama zacht. "Nee" zeg ik huilend en ren naar de gang. Ik open de de voordeur en ren naar buiten. Ik wil niet weg. Ik wil niet weg bij Niall. Ik ren huilend naar Niall's huis toe.

Because I Love You N.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu