3

2.8K 128 7
                                    

Pov Lauren

We moeten op de schoolfoto. Ik ben zo moe. "O my god, jullie zijn daar zo schattig" zeg ik en wijs naar de foto die aan de muur van de gang hangt. "Nee, totaal niet" grinnikt Niall. "Jawel" zeg ik. "Nee gewoon niet" zegt Louis lachend. "Jawel, ik zag er nog verschrikkelijker uit. Maar jullie hebben die foto's niet" grinnik ik.

"Maar ik wel" hoor ik iemand fluisteren die langs me loopt. Ik draai mijn hoofd en zie Josh daar lopen. Ik frons. Hij steekt zijn tong uit en loopt samen met een man door. "Zo zo, nu al verliefd?" Hoor ik Louis lachen. Daarom moest hij zo nodig met mij mee naar school, nou pech. Ik was te laat. "He wat" zeg ik en draai me weer op. Iedereen begint te lachen. "Wat is er?" Vraag ik. "Je bent verliefd op de nieuwe muziekleraar" lacht Niall. Mijn glimlach verdwijnt gelijk. Josh. Nieuwe muziekleraar. Nee. Dit ga je niet menen. "Die van ons?" Vraag ik. Ze knikken lachend. "Ik zou zeggen, pak je kans" lacht Niall weer. Ik slik. Mijn eigen broer als leraar. Nee.

"Hoe heet hij dan?" Vraag ik. "Josh Devine" zegt een gast. "Ow ik ben William" zegt hij. Ik knik. Gelukkig, mijn moeders achternaam, anders zouden ze het gelijk weten. "Kom, we moeten op de foto" zegt Summer. We lopen een klas lokaal binnen en iedereen gaat 1 voor 1 op de foto. En omdat ik York heet, ben ik weer als laatste. Ik zucht en pak mijn telefoon. Ik stuur een bericht naar Josh.

Naar: Josh
Ik: WHAT THE HELL DOE JE HIER?!

Ik wacht en ik wacht. Die gast gaat echt reageren. Ik ga toch vanmiddag naar hem toe, maar owee. Hij gaat er waarschijnlijk aan.

Josh: ik werk hier... al een week...

Ik: had je dat niet eerder kunnen zeggen? Nu denkt iedereen dat ik verliefd op je ben...

Josh: okay dat kan je beter zeggen want ze mogen niet weten dat ik je broer ben... nu al helemaal niet omdat ik hier net werk

Ik: kay kay. Ik zeg niks. Tot straks

Josh: doei

Ik berg mijn telefoon op en merk dat iedereen weer naar mij kijkt. Wat heeft iedereen met mij? Zo bijzonder ben ik niet. "Ga maar zitten" zegt een man met een vet erge bekakt accent. Ik ga zitten. "Lachen" zegt hij. Ik glimlach breed. Hij schiet een paar foto's en hij is klaar. Ik sta op en loop naar hem toe. Ik mag de beste foto uitkiezen. Ik kies de beste uit. "We gaan naar buiten voor de klassenfoto" zegt hij. We lopen naar buiten. Het is best warm buiten. Het is wel logisch omdat het zomer is.

Ik moet naast Niall staan en voor Louis. Die twee lachen echt de hele tijd. Niall heeft eigenlijk nog best een schattig accent. "DAMES HEREN" gilt die man. Volgens mij zijn wij de drukste klas van deze school. Nouja druk... ik noem het normaal. Iedereen is stil. "Lachen" glimlacht die man overdreven. Ik glimlach. Niall's hand raakt zacht mijn hand aan. Ik glimlach nog breder. Ik weet niet waarom. Maar ik glimlach breder.

We hebben biologie. Het is echt dood saai. Cmon. En ik heb dit vorig jaar al gehad. Ik luister maar muziek en staar naar mijn beeldscherm. Wat kan ik doen als ik al klaar ben?

Ik steek mijn hand op en dat mens komt naar me toelopen. "Ja" zegt hij. "Ik ben klaar. Wat kan ik gaan doen?" Vraag ik. "Het naar mij opsturen en verder werken" zegt hij simpel. Ik zucht en stuur het naar hem op. Okay, ik ga dus niet verder werken. Ik kijk de klas rond en iedereen is braaf aan het werk. Heilige boontjes. Ik pak mijn telefoon en plug mijn oordoppen in mijn telefoon. Ik ga naar Netflix, gwn Netflixen joh. Kan geen kwaad. Nee echt niet. Ik zet gewoon een random film op. Vroeger in Canada keek ik vaak Netflix. Maar toen had ik ook vaak mijn werk niet af...

De bel gaat. Ik sluit snel mijn laptop af en stop alles in mijn tas. Ik loop als eerste de klas uit en loop naar buiten. Ik wacht bij het hek totdat Josh er is.

"Hey Lau" zegt Louis en er staan opeens een paar mensen voor me. "Hey" zeg ik zacht. "Ga je mee chillen?" Vraagt Niall. "Uh nee sorry, kan niet" zeg ik. "Ow jammer" zegt een jongen met lang krullend haar en een zware stem. Ik glimlach zacht. "Dit zijn Liam en Harry" zegt Niall weer en wijst ze aan. "Lauren en Liam ken ik al" zeg ik. Ze knikken glimlachend. "Wacht je op iemand?" Vraagt Liam. Ik knik. "Op meneer Devine" grinnikt Niall. Ja inderdaad, daar wacht ik op. "Op hem?" Vraagt Harry, want ja die andere heet Liam. "Nope" zucht ik. Ze lachen. "Stiekem wacht je op hem" lacht Louis. Ja ik wacht op hem ja. "Nee" zeg ik en grinnik. "Maar okay. We gaan. Jammer dat je niet kan en veel plezier bij Devine" gilt Niall. Ik kijk hem aan en frons. "Ik. Ga. Niet. Naar. Hem. Toe" sis ik. Ik geef eerlijk toe, hij heeft mooie blauwe ogen. "Kay kay. Maar we gaan. Daaag. Tot morgen" zegt Louis. We nemen afscheid en ze lopen weg.

Niet veel later stopt een auto voor mijn neus. Ik zie dat het Josh is, dus ik stap de auto in. "Hey Lau" zegt hij en geeft me een snelle knuffel. Ik kijk hem dodelijk aan. "Wat" lacht hij. "Die gasten denken dat ik verlieft op je ben en ze schreeuwden net dat ik een date met je had" zeg ik. Hij lacht. "Dat ik nou zo knap ben" zegt hij droog. Ik sla hem. Hij lacht en we rijden weg. "Is het goed dat er zo 2 collega's komen?" Verandert hij van onderwerp. "Die ik ook krijg als leraar heb?" Vraag ik gelijk. Hij knikt. "Weet je wel niet hoe awkward dat is" gil ik. "I know, maar toch komen ze" zegt hij. Ik zucht.

Ik zit hier dus met 3 leraren aan de tafel bij Josh thuis. "Dus met wie kan ik te maken krijgen?" Vraagt Josh. Ik begin te lachen. "Met mij" grijns ik. Sandy en Dan, ook muziekdocenten samen met Josh, kijken Josh gelijk aan. "Is ze moeilijk?" Vraagt Sandy. Ik knik. "Het is wat je moeilijk noemt" zegt Josh. "Maar serieus" zegt hij. Dan pakt zijn iPad erbij en zoekt iets op. "Dit is de klassenfoto" zegt hij en laat de nieuwste zien. Ik frons. "What?" Vraag ik. "Leraar he" zegt hij. Ik knik. "Sowieso Rick en Victor" zegt Sandy. Ik frons. "Wie zijn dat?" Vraag ik. Ze wijzen 2 mensen aan. "Zij zijn stil. Niet normaal" zeg ik. "Sowieso Niall en Louis". Ze kijken mij aan. "Die zijn rustig" zegt Dan. "Nee, gewoon niet. Door hun moest ik op de eerste dag nablijven en strafwerk schrijven" grinnik ik. Ze lachen.

"Maar serieus, ben je moeilijk? Anders wordt het nog wat" zucht Sandy. "Het ligt eraan wat je moeilijk vindt" zeg ik. "Net zo moeilijk als Louis en Niall bij elkaar?" Vraagt Dan voorzichtig. Ik grijns. "Als je mij en mijn beste vriend naast elkaar zet, dan wel. Misschien nog wel erger. Maar alleen, valt mee" zeg ik. Ze zuchten opgelucht. Ik grinnik en sta op. "Ik ga slapen" zeg ik. Ze knikken. "Slaap lekker" zeggen ze in koor. "En tot morgen". Ik knik en loop weg. Ik blijf hier slapen omdat mijn ouders met Lotte iets aan het doen zijn. Volgens mij kleding en schoolspullen kopen. Ik mocht gewoon thuis slapen, maar wil niet alleen zijn. Dus ja. Ik kleed me snel om, doe mijn routine en ga slapen.

-

Because it is almost Thursday

Because I Love You N.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu