Happy reading✌
Paris, 14.00 PM
Kapal terbang mendarat dengan selamat. Hayoung berjalan keluar daripada airport bersama sepuluh bodyguards mengiringinya. Sekarang dia tidak perlu takut kepada sesiapa kerana sepuluh bodyguards mengikuti dia kemana sahaja dia pergi. Dia memberi alamat rumah seseorang kepada salah seorang bodyguards yang menjaganya. Lelaki itu mengangguk faham dan memulakan perjalanannya. Sebanyak tiga buah BMW mengikutinya dari belakang. Dia hanya tersenyum bahagia dan menikmati pemandangan kota Paris.
Setelah 20 minit menempuh jalan raya kota Paris, akhirnya mereka sampai di tempat yang dituju. Sekarang, mereka sudah berdiri di depan rumah yang tersergam indah dengan pokok² bunga yang menghiasi laman. Rumah ini berkonsepkan rumah tradisional. Dia menekan loceng dan seorang wanita cantik menampakkan dirinya dan membuka pintu pagar dengan remote control. Wanita itu sedikit terkejut tetapi wajahnya menunjukkan bahawa dia sangat gembira dengan kedatangan Hayoung. Hayoung sengaja hendak memberi kejutan untuk aunt kesayangannya.
"Aunt Fany. I miss you so much" dia memeluk aunt kesayangannya dengan gembira. Sudah hampir 3 tahun dia tidak berjumpa aunt nya.
"I miss you too dear. Kenapa datang tak bagitahu. Kalau tak aunt boleh masak makanan kegemaran kamu" dia melepaskan pelukannya. Dia tidak berhenti tersenyum dari tadi. Begitu juga aunt nya.
"Wow! You have ten bodyguards" wanita itu mengarahkan pandangannya kepada sepuluh bodyguards di belakang Hayoung.
"No aunt. They're not my bodyguards. They are my friends bodyguards. Jom kita masuk dalam. Hayoung lapar masakan aunt. Lama Hayoung tak makan masakan aunt" mereka melangkah masuk ke dalam.
Lelaki² berbadan besar yang mengikut Hayoung, sudah mulakan kerja mereka iaitu mengawasi Hayoung. 4 orang mengawasi pintu utama, 3 orang mengawasi pintu belakang dan 3 orang lagi mengawasi setiap penjuru rumah. Muka mereka semua kelihatan serius apabila melakukan kerja.
Seoul, 16.27 PM
MA Orphans House
Sehun melangkah masuk ke dalam rumah anak yatim itu bersama Mingyu dan 5 orang anak buahnya yang membawa 30 beg berisi barang mainan. Apabila dia membuka pintu, semua budak berlari ke arahnya dan bersorak riang.
"Papa. Kenapa papa dah lama tak datang sini main dengan kitaorang. Kitaorang rindu sangat dengan papa" ujar seorang budak perempuan yang comel sambil memeluk Sehun. Dia hanya tersenyum.
"Papa minta maaf. Papa busy sangat. Tapi sekarang kan papa dah ada dengan korang. Hmm. Papa ada hadiah untuk korang" Mingyu memberi beg kertas yang dipegang oleh anak buah Sehun kepada mereka semua. Mereka membuka beg kertas itu dan mula bermain dengan mainan yang diberi oleh Sehun. Tetiba IPhone milik Mingyu berbunyi. Dia menjawabnya selama 1 minit.
"Bos. Saya kena pergi settle masalah sikit dengan budak² kita. So, saya akan call Shownu suruh dia datang sini tengok bos" muka Sehun menjadi pelik. Budak perempuan yang didukungnya dilepaskan.
"Siapa? Orang baru ke?" tanya Sehun untuk mendapatkan kepastian dari Mingyu. Mingyu hanya tersenyum.
"Yes. Orang baru. Maybe dia tak kenal siapa bos kut. Ok lah. Saya pergi dulu." Sehun hanya mengangguk kepalanya dengan wajah dinginnya.
"One more. Tak payah suruh Shownu datang sini. Saya nak pergi satu tempat lepas ni" dia kembali bermain dengan anak anak yatim dengan gembira.
...
Sehun memberhentikan keretanya di kedai bunga. Dia membeli sekuntum mawar merah dan berlalu ke tanah perkuburan. Sampai di situ, dia melangkah ke kubur yang bertuliskan nama seseorang.
YOU ARE READING
[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편 (EXO Sehun) [MALAY]
Teen FictionHayoung berkahwin dengan Sehun hanya untuk mengelakkan diri daripada Min Jun, kekasih lamanya manakala Sehun tidak mahu mengecewakan ibu kesayangannya. Kedua mereka tidak mempunyai rasa cinta antara satu sama lain. Semakin lama rasa cinta itu mula t...