Chapter 5

1.5K 92 7
                                    

Happy reading✌

"Youngie?!" Hayoung bangun dan kelihatan Taeyong dan bodyguards nya berlari ke arah Hayoung.

"Hansol oppa?!" Taeyong datang dan menarik Hayoung supaya berdiri di belakangnya.

"Maaf bro dia tak boleh........" kata katanya terhenti apabila dia melihat wajah lelaki itu.

"Xi Hansol. Kau kan?" dia menyambung percakapannya setelah berfikir sekejap.

"Lee Taeyong?!" Hayoung semakin pelik dengan dua orang manusia di hadapannya sekarang ini.

"Yes. Aku Taeyong. Jadi betullah kau Xi Hansol" tanya Taeyong lagi untuk mendapatkan kepastian. Hayoung hanya diam dan meminum air mineral yang dibelinya tadi.

"Yes. Aku Xi Hansol, kawan baik lama kau" mereka berpelukan. Hayoung semakin tak faham.

"Dah. Jom balik" akhirnya Hayoung membuka suara dan berjalan terlebih dahulu meninggalkan mereka. Taeyong mengarahkan semua bodyguards mengikut Hayoung dan menunggunya di kereta kerana dia ingin berbual dengan kawan baiknya.
Mereka duduk di bangku yang berdekatan dengan tempat parking kereta.

"Macam mana kau boleh kenal Hayoung?"

"Aku bodyguard peribadinya. Bos aku suruh tengokkan dia semasa dia tidak ada"

"Apa hubungan dia dengan bos kau?"

"Ouh. Dia isteri bos aku. Kenapa?"

"Kau tahu tak siapa dia sebenarnya?"

"Tak tahu. Yang aku tahu dia isteri bos aku and dia seorang doktor. Yang tu je. Kenapa?"

"Dia tu sebenarnya adik perempuan aku."

"What?!! Adik kau? Tapi kenapa aku tengok dia macam tak kenal kau je"

"Dia benci dengan aku. Sebab tu dia pura² tak kenal aku. Aku rindu sangat dengan dia. 15 tahun aku tak jumpa dia"

"Tapi kenapa dia benci kau?"

"........"

"Ok aku faham kau. Nanti kalau kau dah sedia, kau boleh kongsi cerita dengan aku. Sekarang ni, aku harus balik. Nanti tak pasal² dia report aku kepada suaminya. Mati aku"

"Ish kau ni. Aku kenal adik aku. Dia tak kan mengadu sesuka hati dia. Hmm. Ni nombor aku. Apa² call"

"Thanks dude. Aku balik dulu"

Taeyong masuk ke dalam kereta dan memandu ke rumah.

...

"Hai sayang. Rindukan husband ke?" Mrs Yuri menegur anaknya yang sedang melihat ikan hiasan di dalam kolam.

"Ape mommy ni. Mana ada Youngie rindukan husband Youngie"

Macam mana mommy boleh tahu ni. Pakai ilmu hitam ke ape. Ish tak mungkin lah. Maybe naluri ibu kot.

"Kalau rindu tu cakap je. Jangan nak tipu mommy lah"

Dia terus memeluk dan sembunyikan wajahnya di dakapan ibunya. Mrs Yuri hanya tersenyum melihat kerenah anak perempuannya itu.

"Mommy. Tadi Youngie ada jumpa dengan Hansol oppa. Dia handsome sangat" kata Hayoung lalu melepaskan pelukannya.

"Betul ke! Rindunya mommy dengan dia. Dah lama mommy tak pergi melawatnya" ucap Mrs Xi dengan sayu.

Dia sangat rindukan anak lelakinya itu. Tapi apa boleh buat, Hayoung tak mengizinkannya. Hayoung masih benci dengan abangnya yang sorang tu.

"Mommy jangan sedih. Biarlah dia. Mommy kan ade Youngie. Youngie akan selalu bahagiakan mommy. Itupun kalau mommy tak benci Youngie lah"

Boleh cakap macam tu. Ibu mana tak sayangkan anaknya. Hmm. Ego Hayoung yang semakin memuncak. Dia tidak dapat maafkan kesalahan abang lelakinya itu.

"Mana ada. Mommy sayangkan Youngie lah. Youngie satu satunya anak perempuan yang mommy ade. Mana boleh mommy bencikan anak perempuan mommy yang manja dan comel ni" ujar Mrs Yuri.

Hayoung kembali memeluk ibunya dengan erat.

"Mommy selalu peluk Hayoung. Daddy dia tak nak peluk pula" kata Mr Xi.

Dengan tiba² Mr Xi muncul dan melabuhkan punggungnya di sebelah Mrs Yuri. Hayoung melepas pelukannya dan bangun dari tempat duduknya. Pipi putih milik daddy nya dicium dan berlalu pergi dari situ. Mrs Yuri tersenyum dan memeluk suaminya. Mr Xi selalu busy dengan kerjanya dan tidak sempat untuk meluangkan masa dengan isterinya.

🌼🌼🌼

Genap 3 hari Sehun tidak pulang ke rumah dan Hayoung juga tidak tahu ke mana suaminya pergi. Dia malas untuk mengambil tahu tentang keberadaan suaminya. Lagipun, dia sibuk dengan kerjanya kerana dia tidak pergi kerja selama seminggu.

Kerjanya hanya disiapkan di rumah. Apabila siap, dia akan menyuruh Taeyong menghantar fail² kerjanya ke hospital. Dia tidak dibenarkan keluar rumah.

🌼🌼🌼

Sehun melangkah masuk ke dalam rumah mewahnya. Sudah 3 hari dia tidak bersua muka dengan isterinya. Tumbuh rasa rindu terhadap isterinya itu. Sampai di bilik dia tidak melihat kelibat isterinya itu. Selesai menukar pakaian, dia menuju ke ruang tamu. Dan kali ini, dia melihat Hayoung sedang tidur di atas sofa. Punggungnya dilabuhkan di sebelah isterinya.

Dia mencium dahi Hayoung dan terus mengangkat isterinya ke bilik mereka. Dengan perlahan dan berhati hati dia meletakkan isterinya di atas katil. Dia tidak mahu menganggu isterinya tidur. Tanpa membuang masa, dia juga turut membaringkan dirinya di sebelah Hayoung. Dia memeluk erat isterinya itu. Dan akhirnya dia dibuai mimpi indah.

🌼🌼🌼

Perlahan Hayoung membuka matanya. Dia merasa sesuatu di atas perutnya. Dia memandang ke sisinya. Wajah yang dia rindui selama 3 hari ini sedang memeluknya. Dia menatap wajah suaminya. Dia ingin memeluknya tetapi dia mengurungkan niat itu kerana dia masih berasa kekok bersama suaminya. Hatinya meronta ronta ingin memeluk suaminya.

Dengan perlahan dia memeluk suaminya tanpa membuat lelaki itu bangun dari tidurnya. Hatinya berdegup kencang.

"Sayang kalau nak peluk biy, peluk jelah. Biy tak kisah pun" dia terkejut mendengar suara itu. Dia meleraikan pelukannya tetapi Sehun dengan pantas memeluknya erat.

Malunya. Tak tahu nak letak mana muka. Kenapa lah aku boleh peluk dia. Mukanya memanas. Hatinya semakin laju berdegup.

"Eh! Mana ade" dia cuba menafikannya. Sehun tersenyum melihat kelakuan isterinya. Sangat comel. Untung dia dapat berkahwin dengan isterinya.

"Kalau rindu, cakap" dia menolak sedikit badan Sehun tetapi lelaki itu makin mengeratkan pelukannya.

"Please. Stay macam ni. Biy rindu sangat dengan sayang" dengan perlahan Hayoung membalas pelukan suaminya. Dia merasa nyaman dalam pelukan suaminya.

Semakin lama, semakin menjadi jadi suaminya ini. Adakah dia dah mula sayangkan aku? Emmm? Tak mungkin. Orang sedingin dia tidak akan mudah jatuh cinta dengan perempuan macam aku ni.

Setelah 15 minit berpelukan, akhirnya Sehun melepaskan pelukannya. Dia memandang Hayoung yang sedang menahan malu. Arghh! Boleh gila macam ni. Asal dia pandang aku. Tahu la handsome. Ish!

Hayoung terus bangun dan mencapai tualanya. Dia berlalu ke bilik mandi.

🌸🌸🌸

Selesai sarapan, Sehun merehatkan diri di ruang tamu sambil menonton televisyen. Tidak lama kemudian, Hayoung menampakkan dirinya. Dia melabuhkan punggung di sebelah Sehun.

"Biy" panggil Hayoung dengan lembut. Sehun yang mendengarnya mengarahkan pandangannya ke arah isterinya.

"Hmm" hanya satu perkataan itu yang keluar daripada mulutnya. Dia memandang Hayoung dengan serius.

"Boleh tak kalau sayang nak start kerja? Boring. Sayang rasa seperti katak bawah tempurung pula. Boleh tak biy?" Dengan hati² dia mengeluarkan soalan itu. Dia sedikit takut melihat wajah Sehun yang serius itu.

Rindu saya tak😉. Hehe. Poyo kan 😪. Nevermind lah. Sorry lambat updated. Malas sikit😁✌. Hehe. So dah update. Hope enjoy😉✌

#MASHIE에이핑크

[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편  (EXO Sehun) [MALAY] Where stories live. Discover now