Chapter 26

1K 73 7
                                    

Happy reading✌

Hayoung menunggu Sehun sambil menonton rancangan televisyen. Hatinya panas kerana Sehun memberitahunya dia hanya pergi sekejap tapi dah nak dekat malam, bayang pun belum muncul. Dia masih cuba untuk tenangkan hatinya dengan menonton televisyen. Tiba² pintu dibuka dan muncul seseorang yang ditunggu Hayoung. Sehun melabuhkan punggungnya di sebelah Hayoung.

"Awak pergi mana? Sehari tak balik rumah"

"Ada kerja sikit. Kenapa?"

"Kerja apa? Kerja pukul orang?"

"Aik! Macam mana tahu? Sayang spy biy eh?"

"Jadi betullah awak kerja pukul orang?"

"Yup! Tapi saya pukul orang yang bersalah je"

"Itu semua kan kerja polis. Yang awak sibuk kenapa? Lain lah kalau awak kerja polis"

"Polis? Not my taste k. Sayang marah eh?"

"Tak. Sayang tak marah tapi sayang suka sangat"

"Kalau sayang suka, bolehlah biy kahwin sorang lagi. Hihi"

"What?! So, biy tak balik rumah sebab biy pergi jumpa perempuan lain?"

"Mana ada. Biy gurau jelah"

"Tipu. Biy ada perempuan lain kan? Baik cakap"

"Tak. Betul biy tak ada perempuan lain. Sayang sorang je yang bertahta di hati biy"

"Tipu!"

"Suka hati sayang lah. Biy nak mandi jap" Sehun berlalu pergi ke biliknya.

"Merajuk dengan biy dua tahun!"

"Merajuk lah sangat. Tak sampai dua minit dah berbaik"

"Fine! We will see. Two years or two minutes?" Bayang Sehun sudah tidak kelihatan. Dia sudah masuk ke dalam bilik mandi. Manakala Hayoung sudah menghidupkan kereta dan berlalu pergi.

...

Sehun selesai membersihkan dirinya. Dia melangkah turun ke bawah. Matanya meliar mencari Hayoung tapi susuk tubuh perempuan itu tidak kelihatan. Dia ketawa kecil. Perangai Hayoung masih tak berubah, kalau merajuk mesti pergi ke rumah ibunya.


@ YulHan house

"Mommy!!" Hayoung menjerit memanggil ibunya. Yuri yang tengah bersantai di depan kaca televisyen pun terkejut.

"Kamu dah kenapa Youngie? Terjerit². Boleh pekak telinga mommy dengan suara kamu"

"Mommy. Youngie tak suka Hun. Dia suka sakitkan hati Youngie" Hayoung memeluk ibunya.

"Hmm. Ni mesti tak ada kerja lain, Youngie gaduh dengan suami Youngie kan?"

"..."

"Youngie ni kan. Dah besar panjang dah pun. Perangai tu masih tak ubah². Still macam budak kecil. Youngie kena ingat, Youngie dah kahwin. Kalau Youngie ada masalah, Youngie selesai lah dengan cara baik. Bukan macam ni. Asal gaduh je, balik sini"

"So, sekarang ni mommy nak sebelahkan menantu mommy tu. Mommy tak sayangkan Youngie?"

"Bukan macam tu. Mommy sayang Youngie tapi.."

"Hi mommy. Hi sayang" Sehun muncul di muka pintu. Hayoung terus bangun ke biliknya.

"Tengoklah tu isteri kesayangan kamu tu. Perangai macam budak²" Yuri menggelengkan kepalanya. Sehun tersenyum.

"Mommy. Saya pergi naik atas dulu"

"Emm yelah. Kalau boleh jangan dimanjakan sangat isteri kamu tu"

[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편  (EXO Sehun) [MALAY] Where stories live. Discover now