Chapter 25

1K 67 10
                                    

Happy reading✌

Hayoung berjalan seorang diri di Sungai Han sambil memeluk tubuhnya. Angin malam menerpa kulitnya meyebabkan dia sedikit kesejukan. Fikirannya melayang entah kemana. Orang sekelilingnya juga tidak dihiraukan. Dia berhenti berjalan dan melihat pemandangan di situ pada waktu malam. Kata² Suho masih segar di ingatannya.

Tiba² satu tangan melingkari pinggangnya. Dia menoleh ke sebelahnya dan melihat lelaki yang bergelar suaminya itu berdiri di sebelahnya. Dengan cepat dia memeluk lelaki itu.

"Sayang buat apa di sini sorang²? Mana Taeyong? Mana Mingyu?"

"Dorang ada di rumah dorang lah. Sayang tak nak mereka ikut. Sorry. Awak jangan marah dorang pulak"

"Tak. Saya tak akan marah dorang. Hmm. Tadi cakap nak jumpa Suho hyung, kenapa datang sini pula?"

"Sayang dah jumpa Suho oppa. Sayang datang sini sebab nak tenangkan fikiran sayang yang serabut ni"

"Serabut? Serabut kenapa?"

"Tak da apalah"

"Sayang. Kalau sayang nak bagitahu apa², cakap je"

"Biy"

"Hmm"

"Betul biy nak lepaskan sayang? Biy dah tak sayangkan sayang?"

"Sebab biy sayang lah, biy sanggup lepaskan sayang walau sebenarnya biy tak nak sayang pergi dalam hidup biy. Kenapa biy tanya macam tu?"

"Sebenarnya sayang..."

"...." Sehun masih menunggu Hayoung bercakap.

"Sebenarnya sayang tak nak bercerai dengan biy. Sayang masih cintakan biy. Sayang tak nak hidup tanpa biy di sisi sayang" Hayoung berkata dengan sekali lafaz. Mukanya ditutup kerana menahan malu.

Sehun menutup mulutnya kerana menahan tawanya. Hayoung menjadi pelik kerana Sehun tidak membalas percakapannya. Dia membuka semula mukanya dan melihat muka Sehun sudah merah kerana menahan tawanya. Entah apa yang lucu pun tak tahu. Sehun semakin tidak tahan dan akhirnya dia melepaskan tawanya.

"Kenapa awak ketawa. Ingat sayang memain ke. Benci lah macam ni" Hayoung mencubit perut Sehun.

"Alolo. So sweet" Sehun mencubit pipi Hayoung.

"Saya serius tau tak? Awak ingat benda ni lawak ke" dengan tiba² Hayoung menjadi marah.

"Ok². Biy minta maaf. Anyway thanks sayang sebab batalkan penceraian kita. Saya happy sangat dengar awak cakap tadi" Sehun mencium bibir Hayoung.

"Tapi kan. Masa awak marah tadi, muka awak tak ubah seperti ahli sihir macam dalam movie Shrek" Sehun terus melarikan diri.

"Yah! Oh Sehun!! Berani awak cakap macam tu!" Hayoung terus berlari dan mengejar Sehun.

"Awak! Stop lah. Saya dah tak penat nak kejar awak" Sehun berhenti dan berjalan ke arah Hayoung yang terduduk.

"Awak ok ke tak ni?" Tanya Sehun.

"Of course la tak ok. Berani awak kenakan saya!" Hayoung menarik telinga Sehun sehingga menyebabkan kesan merah. Sehun memegang telinganya.

"Sakit tahu tak. Awak main tarik² je telinga saya. Macam mana kalau putus?" Hayoung melepaskan tawanya.

"Kalau putus, saya sambung balik" jawab Hayoung tanpa rasa bersalah.

"Awak ingat wayar ke, boleh putus sambung balik?" Sehun menggeleng kepalanya. Sikap Hayoung tak pernah berubah sejak mereka berkahwin.

"Biy"

"Nak ape?"

"Nak dukung" Hayoung merentangkan tangannya sambil membuat muka comel.

[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편  (EXO Sehun) [MALAY] Where stories live. Discover now