Happy reading✌
"Fine. Saya lepaskan awak. Tapi dengan satu syarat" Hayoung melihat Sehun yang sedang serius bercakap.
"Apa syaratnya?"
"Saya boleh lepaskan awak tapi saya nak awak sihat dulu. Saya akan jaga awak sebaik mungkin. And saya nak awak tahu, saya buat semua ni sebab saya cinta dan sayangkan awak. Pintu rumah saya akan terbuka bila² masa untuk awak. Begitu juga hati saya" air mata Sehun mula jatuh.
"Thanks awak" Hayoung memeluk Sehun. Sehun juga turut membalas pelukan Hayoung dengan erat. Berat hatinya untuk mengeluarkan kata² tadi. Tapi ini semua untuk kebaikan Hayoung. Mungkin dia dan Hayoung tidak ditakdirkan untuk bersama.
"Jangan menangis. Awak buat saya semakin rasa bersalah kerana membuat keputusan macam ni" Hayoung mengesat air matanya. Dari jauh Suho dan Chorong hanya memerhati. Mereka tidak tahu apa yang dibualkan oleh Sehun dan Hayoung.
"Tak. Awak buat keputusan yang betul. Sebelum saya lepaskan awak, saya nak hubungan kita macam dulu. And kalau awak tak kisah, saya nak spend time dengan awak lebih lama boleh?"
"Sure. If you want it. Saya bagi awak seminggu. Boleh?" Sehun hanya mengangguk lemah.
"Now. Kita lupakan masalah tadi. Jom kita pergi jalan²" Hayoung menarik Sehun ke arah penjual ais krim yang berada tidak jauh dari mereka.
Hayoung menghulurkan secawan ais krim kepada Sehun. Sehun mengambil ais krim itu dan meletakkan di atas meja. Berbeza dengan Hayoung, perempuan itu terlebih dahulu memakan ais krim yang dibelinya tadi. Sehun hanya memandang ke arah laut.
"Biy. Kenapa tak makan. Cair ais krim tu nanti"
"Biy tak nak makan. Tak ada selera"
"Ala biy ni. Makanlah sikit. Penat tau sayang beli" Hayoung berpura pura sedih.
"Alo. Sayang sedih ke kalau biy tak makan ais krim ni?" Hayoung mengangguk.
"Biy bukan tak nak makan tapi biy tak suka ais krim berperisa coklat. Biy suka perisa vanilla"
"Kenapa tak cakap awal²" Sehun melihat sisa ais krim di tepi bibir Hayoung. Dia ketawa kecil.
"Kenapa ketawa macam tu?" Tanya Hayoung pelik. Sehun mengesat ais krim yang berada di tepi bibir Hayoung dan mencium bibir perempuan itu lembut.
"Cute sangat sayang buat muka macam tu" Sehun mencubit pipi Hayoung.
"Suka sangat kan kenakan orang" Hayoung mencubit perut Sehun.
....🌸....
Dua hari berlalu, tiada pergaduhan di antara mereka. Hayoung melayan Sehun dengan baik. Begitu juga Sehun. Hayoung juga mula pulih seperti dulu. Sehun gembira Hayoung sudah seperti dulu tetapi di sisi lain dia juga sedih kerana terpaksa melepaskan perempuan kesayangannya.
Bunyi bell kedengaran. Sehun melihat Hayoung membuka pintu dari ruang tamu. Seorang lelaki datang dan langsung memeluk Hayoung. Hatinya panas kerana dia tahu lelaki itu bukan Taeyong, Mingyu mahupun Hansol abang Hayoung. Dia berjalan ke arah mereka. Johnny tersenyum jahat sambil melepaskan pelukan dia kepada Hayoung.
"Sayang" panggil Sehun. Hayoung menoleh ke arah Sehun. Dia tahu Sehun melihat dia berpelukan dengan Johnny. Sebenarnya, Johnny yang memeluknya dahulu. Dia juga terkejut.
"Awak. Saya nak keluar dengan Johnny oppa boleh?" Sehun yang mendengarnya semakin panas hatinya plus sakit.
"Tak boleh sebab saya nak spend time dengan awak hari ni" kata Sehun dengan wajah dinginnya.
YOU ARE READING
[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편 (EXO Sehun) [MALAY]
Teen FictionHayoung berkahwin dengan Sehun hanya untuk mengelakkan diri daripada Min Jun, kekasih lamanya manakala Sehun tidak mahu mengecewakan ibu kesayangannya. Kedua mereka tidak mempunyai rasa cinta antara satu sama lain. Semakin lama rasa cinta itu mula t...