Chapter 37 (END)

1.6K 71 8
                                    

Happy reading✌

Birthday party yang diadakan oleh Hayoung dan Sehun berjalan dengan lancar. Ramai tetamu yang datang. Tidak lupa juga mereka membawa hadiah yang besar². Antaranya, DO dan keluarganya, Suho dan keluarganya, Doha dan Dahyun dan ramai lagi. Taeyong pula sudah dapat mengambil hati Chae Young kembali. Tidak sia sia dia menghabiskan waktu di hospital.

Sejun tidak bersama Sehun mahupun Hayoung tetapi sebaliknya budak kecil itu bersama Tiffany dan Nickhun. Tiada siapa yang berani merebut Sejun dari Tiffany. Yuri dan Jihyo juga tidak berpeluang untuk bersama cucu mereka.

"Hansol oppa" panggil Hayoung sambil memeluk abangnya itu. Dia tidak menghiraukan perempuan di sebelah Hansol. Perempuan itu juga kelihatan seperti marah.

"Siapa ni aegi?" Tanya perempuan itu.

"Hi! Saya girlfriend Hansol oppa. Betul tak oppa?" Hansol melihat adiknya dengan tatapan marah. Mana taknya, kalau balik sini je mesti Hayoung akan kenakan dia.

"What?! Betul ke apa yang perempuan ni cakap?" Hansol hanya diam. Kalau di rumah, confirm Hayoung kena tarik rambut.

"Hi sayang. Buat apa kat sini?" Tanya Sehun. Perempuan itu memandang Hayoung pelik.

"Sayang?"

"Yes babe. Dialah adik saya yang saya cakap dekat awak hari tu. Nakal kan?" Perempuan itu terkejut.

"Yes. Hansol oppa ni ialah abang saya. Sorry. Saya just nak test unnie je. Anyway, unnie ke perempuan yang oppa saya cakapkan tu?"

"Ouh! Yes. Saya Kim Seulgi"

"Oh Hayoung. And he is my husband. Oh Sehun"

"Nice to meet you"

"Me too"

"Unnie kerja apa. Macam mana oppa boleh terpikat dengan unnie?" Seulgi menahan malu.

"Seulgi seorang ketua stewardess di China. Sebab tu lah oppa boleh kenal dia. Jadual penerbangan kami hampir sama. So, tiap hari kitaorang mesti jumpa"

"Aww...So sweet"

"Sejun mana?" Tanya Hansol.

"Sejun ada dengan aunt Tiffany. Youngie tengok aunt macam dah tak nak bagi Sejun tu. Dia buat Sejun tu macam anak dia dah. Hmm"

"Biarlah. Jap. Oppa pergi kat dia"

"Ok. Have fun unnie"

"Ok ^^"

...

Birthday party Sejun sudah tamat. Sejun pula sudah mula mengganggap Tiffany seperti ibunya sendiri. Tiffany pula tidak melepaskan peluang untuk membawa Sejun pulang ke rumahnya. Kini, Sehun dan Hayoung berada di dalam bilik mereka sambil berpelukan.

"Biy. Boleh sayang tahu semua rahsia biy sekarang?"

"Ki..-" belum sempat Sehun menghabiskan kata katanya, Hayoung sudah mencium dahi, pipi dan bibir Sehun berkali kali.

"Wow! Sekarang sayang dah pandai kan"

"Sayang dah masak dengan perangai biy"

"Ok. Sayang nak tahu apa?"

"Sayang nak tahu kenapa biy sembunyikan pekerjaan biy selama ni?"

"Sebenarnya biy tak ada niat nak sembunyikan pekerjaan biy tapi mommy yang suruh. Dia cakap kalau sayang tahu biy seorang kapten pilot, sayang mesti bencikan biy. Biy tak nak perkara yang terjadi kepada Hansol, terjadi kepada biy. Hansol cakap 15 tahun sayang tak bertegur sapa dengan Hansol. So, biy tak nak lah macam tu. Sayang tahu kan biy cintakan sayang. Biy tak nak berpisah dengan sayang. Biy akan rindu sayang. Nak berpisah dengan sayang dua tiga hari pun tak boleh tahan, ini kan pula bertahun tahun. Tak nak lah biy"

[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편  (EXO Sehun) [MALAY] Where stories live. Discover now