Chapter 19

1K 63 1
                                    

Happy reading✌

Sehun dan Seyoung tertawa perlahan mendengar suara Hayoung. Hayoung kalau menjerit satu rumah boleh dengar. Sehun sudah terbiasa dengan semua itu semenjak Seyoung dilahirkan. Perangai Seyoung yang nakal selalu membuatkan ibunya naik darah dan mula menjerit. Mereka hanya mampu menutup telinga.

Sehun memberitahu Seyoung supaya menunggunya di ruang tamu. Seyoung hanya menurut. Sehun berlalu ke dapur. Sepanjang perjalanan, dia dapat bau masakan Hayoung. Sampai di dapur, dia melihat Hayoung sibuk memasak dan tidak perasan dengan kehadirannya. Dia melangkah perlahan dan pinggang ramping Hayoung dipeluk erat.

"Hi my cute baby. What are you doing?" Hayoung tersentak dengan suara itu. Suara yang sangat dirinduinya selama 3 hari.

"Biy. Bila biy sampai?" Hayoung memusingkan badannya dan melihat wajah handsome Sehun.

"Baru tadi. Emm..Sayang rindu biy tak?" Salah satu pertanyaan yang Hayoung suka.

"Isteri mana tak rindu suaminya. Of course la rindu. Lagi² suaminya handsome" ayat terakhir Hayoung menyebutnya secara perlahan.

"Apa sayang? Tak dengar. Boleh sayang repeat sekali lagi tak ayat yang terakhir tu? Tak berapa nak jelas" Sehun mendekatkan telinganya di depan Hayoung.

"Mana ada cakap apa pun. Telinga biy salah dengar tu" Hayoung menarik perlahan telinga Sehun. Dia kembali memasak.

"Ok kalau tak nak bagitahu. At least, biy tahu, biy handsome. Sayang harus bangga dapat suami macam biy. Dah lah berpendidikan, romantik, kaya, pandai berlawan, kulit putih dan yang paling penting dia handsome" Sehun memuji dirinya sendiri. Hayoung yang mendengarnya juga menyampah. Tapi semua yang Sehun cakap, semua betul.

"Sebelum kuali ni naik atas kepala awak, baik awak pergi mandi dan temankan Seyoung. Kesian dia tiada siapa nak temankan dia main" Sehun tersenyum nakal. Dia mendekatkan mulutnya di telinga Hayoung.

"Kalau macam tu, kita bagi dia adik nak. Kesian dia. Nanti dia ada kawan juga nak main. Hmm" darah Hayoung mula menaik. Mukanya juga sudah merah kerana menahan marahnya. Sehun sudah menutup telinganya dan bersedia untuk berlari.

"Oh Sehun!! Euhmm-" Sehun menutup mulut Hayoung dan mencium bibir Hayoung dan berlari ke biliknya.

"Yahhh!!! Oh Sehun! Sini!!!" Seyoung yang sedang menonton televisyen juga menutup telinganya. Hayoung semakin panas. Perangai Sehun semakin lama semakin menjadi jadi.

Pada masa yang sama, dia juga suka sikap Sehun yang selalu memberinya kejutan dan suka kenakan dia. Hayoung merasa beruntung kerana mempunyai suami seperti Sehun.

                       ....🌸....

Seperti yang dijanjikan, Luhan dan Yuri membawa Seyoung ke Pulau Jeju. Gary dan Jihyo juga tidak melepaskan peluang untuk pergi bersama mereka.

Manakala Sehun sedang melihat isterinya memasak di dapur. Dia lebih suka melihat Hayoung memasak daripada menonton movie di televisyen.

"Sayang" panggil Sehun. Hayoung menoleh sekejap dan sambung melakukan kerjanya.

"Hmm" jawab Hayoung sambil memotong sayur.

"Biy nak sayang temankan biy boleh?"

"Pergi mana?" Tanya Hayoung pelik.

"Kawan biy ada buat birthday party anak dia. So, biy nak sayang ikut sekali"

"Sayang ok je tapi Seyoung macam mana?"

"Mommy and Daddy kan ada. Dorang boleh jaga Seyoung. Jangan risau lah"

"Sure babe. Anything for you" Hayoung tersenyum.


Seyoung pov

"Nenek! Sini la. Main dengan Seyoung dengan atuk" Seyoung sedang bermain air bersama Luhan dan Gary.

"Tak nak lah. Seyoung main je dengan atuk" jawab Jihyo.

"Ala. Nenek. Jom main sekali. Baru seronok" pujuk Seyoung lagi.

"Biarlah Seyoung. Nenek kamu tu dah tua sebab tu dia tak nak main. Seyoung main dengan atuk eh. Lagi best" kata Gary.

"Yah! Suka hati cakap kitaorang dah tua. Ok fine! Kitaorang join. Jom unnie" Yuri menarik Jihyo dan menuju ke arah mereka.

                       ....🌸....

Hayoung memakai dress paras lutut  berwarna hitam yang tidak bercorak. Dia hanya memakai light make up dan heels yang juga berwarna hitam. Tidak lupa juga beg tangan kecil yang dipegangnya.

Setelah dia merasa berpuas hati dengan penampilannya, dia terus melangkah ke bawah dan menuju ke ruang tamu dimana Sehun sedang menunggunya. Hayoung tersenyum melihat Sehun yang hampir tertidur kerana menunggunya.

Hayoung berdiri di hadapan Sehun. Dia memusingkan badannya seperti model dan plus membuat Sehun membeku di tempatnya. Hayoung tertawa kecil dan melambaikan tangannya di hadapan muka Sehun. Tidak lama kemudian, Sehun tersedar semula.

"Kenapa biy tengok sayang macam tu?"

"You're so beautiful tonight. Tapi..." wajah Sehun sedikit kecewa. Hayoung juga pelik dengan suaminya itu.

"Tapi apa?" Tanya Hayoung.

"Biy tak suka sayang pakai cantik² macam ni. Macam mana kalau lelaki lain pandang sayang. You're mine sayang. No one can take you from me"

"I know babe. Don't worry. I'm just for you and you're mine too" Sehun masih menunjukkan wajah kecewanya.

"Alo. Comelnya. Jangan macam ni. Biy tak percayakan sayang ke. Hmm" Hayoung berpura pura sedih.

"Tak lah. Biy just takut sayang akan jadi milik orang lain" Sehun memeluk erat isterinya. Hayoung tersenyum dan membalas pelukannya suaminya. Lama juga Sehun memeluk Hayoung.

"Ekhmm! Tadi cakap nak pergi party. So, jadi ke tak?" Sehun melepaskan pelukannya. Dia mencium bibir Hayoung.

"Of course jadi. Jom" Sehun membuka pintu keretanya dan Hayoung melangkah masuk ke dalam perut kereta Sehun.

...

Sampai di sana, semua mata memandang Hayoung. Sehun mula merasa tidak suka dengan pandangan orang terhadap isterinya. Lebih² lagi kepada kaum lelaki. Kalau boleh, Sehun hendak mengambil semua pasang mata yang melihat Hayoung. Hayoung perasan dengan perubahan Sehun. Dia berhenti berjalan dan mencium lembut bibir Sehun. Sehun juga terkejut kerana Hayoung berani menciumnya di depan khalayak ramai. Pada masa yang sama, dia juga gembira. Kaum lelaki yang melihat kejadian itu sedikit kecewa dan memandang ke arah lain.

"Hi Babe!"

UPDATED✌. Sorry pendek. Assalamualaikum.

#MASHIE에이핑크

[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편  (EXO Sehun) [MALAY] Where stories live. Discover now