Chapter 9

1.3K 91 8
                                    

Happy reading✌

MA Orphans House

Sehun sedang termenung di bangku taman. Tetiba seorang budak perempuan menghulurkan bunga ros merah kepadanya. Dia tersedar daripada lamunannya. Budak itu tersenyum lalu mengambil tempat di sebelahnya.

"Papa ok?" Tanya budak perempuan itu.

"Papa ok. Jangan risau. Kalau boleh tahu, kamu orang baru eh di sini?" Tanya Sehun pula.

"Lebih kurang lah" budak itu tersenyum.

"Ouh! Kamu ada kena buli dengan Hana?" Tanya Sehun risau.

"Tak lah. Dia baik je dengan saya. Kenapa?" Sehun sedikit pelik. Selalunya Hana akan buli budak yang baru masuk. Hmm.

"Tak de ape lah. Boleh papa tahu nama?" Sehun pula tersenyum.

"Kim Hera. Adik kembar Kim Hana. Sebab tu dia tidak buli saya. Saya kan adik kembar dia" Sehun terkejut mendengar pertuturan budak itu.

"Ye ke. Kim Hana tak pernah bagi tahu pun" Sehun bertambah pelik.

"Sebenarnya, semasa saya datang sini, saya juga tak tahu yang saya ada kembar. And then, pekerja di sini bagitahu, saya mempunyai tanda lahir yang sama dengan Hana di tapak kaki. So pekerja di sini membuat DNA test and hasilnya positif. Doktor sahkan saya ialah adik kembar Hana. But kami ialah kembar tak seiras. Thats why muka kami tak sama" Hera membuat peace kepada Sehun.

"Wow! Agak menarik. Hmm" Sehun mencubit pipi Hera.

"Papa. Hana cakap, papa dah kahwin and isteri papa juga cantik. Betul ke?" Sehun tersenyum. Tidak sangka Hana memuji Hayoung.

"Yup! Betul. Papa dah kahwin and betul juga isteri papa cantik" dia memuji isterinya.

"Wa! Bertuah papa dapat isteri cantik. Kalau ada masa papa bawa dia datang sini. Hera nak sangat jumpa dia" Sehun bangun dari tempat duduknya dan mengusap kepala Hera. Dia melangkah ke keretanya. Tetiba telefonnya berbunyi. Dia menekan butang hijau.

"Hello?"

"....."

"What?!!"

"....."

"Aku nak kau cari dia dalam masa 5 jam! Kalau tak dapat cari, kau tahu sendiri kan akibatnya!"

"......"

End conversation

Sehun menghembus nafasnya kasar. Mana taknya, orang yang dia sayang hilang. Dia melajukan keretanya ke tempat dimana semua bodyguards nya berkumpul.

Di sebuah rumah lama...

Seorang perempuan yang masih tidak sedarkan diri dimana tangan dan kakinya diikat. Satu percikan air terkena pada mukanya dan telah membuatkan dia bangun. Seorang lelaki tersenyum ke arahnya.

"Kau nak buat apa dengan aku hah?!" perempuan itu meninggikan suaranya. Lelaki yang tak lain adalah Min Jun mengusap lembut pipinya.

"Tenang sayang...saya tak kan buat apa apakan awak. Esok kita akan kahwin" dia mencium rambut Hayoung.

"Kau dah gila ke!! Aku ni isteri orang lah! Aku ada suami and dia sayangkan aku! Aku pun sayangkan dia! Lepaskan aku lah!" Hayoung meronta ronta minta dilepaskan.

"Yes! Memang aku gila! Aku gila sebab kau! Yes aku tahu kau dah ada suami tapi aku tak peduli semua tu! Aku just nak kau!" dia menggenggam rambut Hayoung. Hayoung hanya mampu menangis kesakitan. Min Jun berlalu keluar dari rumah itu.

Sehun pov

Sehun melihat satu persatu anak buahnya. Satu jam sudah berlalu tetapi Hayoung masih tidak dijumpai. Lelaki yang berbadan tegap itu hanya mampu menundukkan kepala mereka.

"Angkat kepala korang tu! Korang ada lagi 4 jam. Kalau korang tak jumpa juga. Korang tahu nasib korang!" Sehun menepuk bahu salah seorang anak buahnya.

"And Taeyong. Kau bodyguard peribadinya kan? Macam mana kau jaga dia? Kau pandai ke tak?" Taeyong sedikit tersentak apabila dia disoal.

"Y-ye. Tapi saya juga dipukul dari belakang sehingga pengsan. And bila saya sedar, Hayoung dah tak de" jelas Taeyong.

"Alasan semua tu! Aku bagi kau 3 jam dari sekarang. Kalau kau tak jumpa, nasib kau sama seperti dorang semua ni!" Taeyong terus berlalu dari situ.

"Shownu mana?" Tanya Sehun. Dia sedikit pelik dengan anak buahnya yang sorang tu. Setiap kali perjumpaan mesti tak de.

"Yuta. Aku nak kau siasat dia and aku nak kau inform secepat mungkin" arah Sehun kepada anak buahnya yang berasal dari Japan itu. Yuta mengangguk kepalanya.

"Jackson. Aku nak kau bantu Yuta" lelaki yang berasal dari China itu mengangguk faham.

"Korang boleh mula cari sekarang. Remember! Just 4 hours!" Sehun juga pergi bersama Mingyu.

🌸🌸🌸

2 jam sudah berlalu. Hayoung masih tidak ditemui. Sehun semakin risau. Dia tidak boleh bayangkan jika terjadi apa² kepada isteri kesayangannya itu. Selepas berbual dengan Kim Hera, Sehun bercadang untuk berbaik dengan Hayoung tetapi semua tidak menjadi kerana dia mendapat berita bahawa isterinya diculik. Dia tahu dalang kepada semua ni ialah Min Jun. Tetapi dia gagal menjejaki Min Jun. Tetiba telefonnya berbunyi. Nama Taeyong tertera di skrin telefon pintarnya.

"...."

"Ok. Kami akan segera ke sana"

"....."

End conversation

"Kenapa bos? Ada apa² berita ke?" Tanya Mingyu yang sedang memandu kereta.

"Taeyong beritahu, Hayoung ada di sebuah rumah lama di xxxxxxxxx" jawab Sehun. Hatinya masih panas memikirkan Min Jun. Mereka menuju ke rumah lama yang diberitahu Taeyong.

Hayoung hanya mampu menangis. Dia hanya berharap seseorang akan datang meyelamatkannya. Tetiba dia terdengar suara pergaduhan di luar dan Taeyong berlari ke arahnya.

"Youngie ok?" Tanya Taeyong dengan cemas. Dia membuka ikatan pada tangan dan kaki Hayoung.

"Youngie ok" dia bangun dan menuju ke kereta. Dia sedih kerana orang yang ditunggunya tidak datang. Dia berharap suaminya datang dan meyelamatkannya.

...

"Tolong tengokkan Hayoung. Jaga dia betul² and cari tahu dimana Min Jun bersembunyi" ujar Sehun.

"Baik bos" jawab Mingyu.

Sehun berlalu pergi. Dia terpaksa bekerja kerana dia bertukar jadual dengan kawannya.

Updated! Huarrghhh! Saya punya ayat semakin lama semakin abcdefgh. Hmm. Saya akan usahakan untuk updated cepat.

#MASHIE에이핑크

[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편  (EXO Sehun) [MALAY] Where stories live. Discover now