Happy reading✌
Dua hari di hospital, Seyoung masih tidak dibenarkan pulang. Selesai Hayoung melakukan kerjanya, dia kembali menemani anaknya. Sehun pula, sekejap datang sekejap tidak.
"Eomma" suara kecil yang membuat Hayoung menoleh ke arah sumber suara itu.
"Yes baby. Baby nak apa² ke?" Hayoung mengusap kepala anaknya.
"Tak. Seyoung tak nak apa². Seyoung just nak tanya, appa mana? Kenapa dia tak datang sini?"
"Tak tahu. Biarlah. Eomma kan ada dengan Seyoung sekarang ni"
"Seyoung tahu. Tapi Seyoung nak jumpa appa. Please eomma. Call appa boleh?"
"Anything for my baby. Nanti eomma call" Hayoung berusaha tersenyum ke arah anaknya. Apa yang Chorong bagitahunya, susah nak percaya. Tapi itulah hakikatnya. Dia harus terima.
"Thanks eomma"
....🌸....
Sehun melangkah masuk ke dalam bilik yang bernombor 110 iaitu bilik anaknya, Seyoung bersama buah buahan kesukaan Seyoung.
"Good morning my baby!"
"Appa!" Sehun memeluk anaknya.
"Rindunya dengan anak appa yang nakal ni. Appa harap, baby cepat baik. Appa tak sabar nak main dengan baby" Seyoung tersenyum.
"Seyoung pun sama"
"Mana eomma?"
"Eomma cakap dia busy. Malam ni dia akan temankan Seyoung"
"Ouh! Seyoung nak apa² tak?"
"Tak. Seyoung tak nak apa²"
"So?"
"Seyoung just nak appa jagakan eomma untuk Seyoung. Seyoung tak nak eomma sedih bila Seyoung tak ada. Seyoung mungkin tak kan lama di dunia ini. Seyoung tak nak appa abaikan eomma macam sekarang ni. Seyoung tahu appa ada perempuan lain selain eomma. Seyoung selalu dengar eomma menangis. Seyoung nak appa tahu, eomma sayang sangat dengan appa. Seyoung tahu, eomma juga tahu appa selalu keluar dengan perempuan lain tapi dia just diam. Eomma ialah segala galanya bagi Seyoung. Seyoung sayang sangat dengan eomma begitu juga appa. Seyoung bersyukur sangat kerana diberi kesempatan untuk memiliki ibu seperti eomma. Appa harus tahu, sekarang ni susah sangat nak cari perempuan macam eomma. Eomma seorang wanita yang luar biasa. So, Seyoung tak nak appa lepaskan perempuan seperti eomma. Seyoung minta maaf kalau Seyoung susahkan appa selama Seyoung hidup. Seyoung juga nak minta maaf kalau Seyoung terlebih cakap atau menyinggung perasaan appa. Seyoung just nak yang terbaik buat appa. Permintaan terakhir Seyoung, tolong jagakan eomma untuk Seyoung. Peluk dan cium eomma untuk Seyoung setiap hari. Bagitahu eomma, Seyoung saaaayannggg sangat dengan eomma. Se-"
Tit.....tit....
Bunyi alat yang memberi isyarat bahawa seseorang itu kehabisan nyawa. Sehun yang mendengar itu juga panik. Dia menggoncang tubuh anaknya berkali kali. Kali ini, air matanya sudah keluar. Dia menekan butang kecemasan. Semua doktor yang ditugaskan merawat Seyoung terlihat berlari ke arah bilik Seyoung termasuk Hayoung.
Sampai di bilik Seyoung, nurse yang bertugas menyuruh Sehun untuk menunggu di luar. Hayoung mula merawat anaknya. Setelah beberapa kali mencuba, keputusannya juga sama. Seyoung telah meninggalkan semua orang di dunia ini. Hayoung mula menangis terisak di dalam pelukan Chorong. Dia teringatkan sesuatu dan melepaskan pelukannya dengan kasar. Dia melangkah keluar dari bilik Seyoung.
Plakkk!!
Satu tamparan hebat hinggap di pipi putih Sehun. Ya, Hayoung yang menamparnya a.k.a isterinya sendiri. Hayoung tidak peduli dengan orang sekelilingnya yang melihat moment terbaik mereka sekarang ni.
YOU ARE READING
[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편 (EXO Sehun) [MALAY]
Teen FictionHayoung berkahwin dengan Sehun hanya untuk mengelakkan diri daripada Min Jun, kekasih lamanya manakala Sehun tidak mahu mengecewakan ibu kesayangannya. Kedua mereka tidak mempunyai rasa cinta antara satu sama lain. Semakin lama rasa cinta itu mula t...