Chapter 35

1.1K 63 5
                                    

Happy reading✌

@ Taman

Doha sedang menunggu seseorang dengan perasaan gementar. Dia sangat takut kerana setelah 2 tahun dia tidak berjumpa dengan orang itu. Orang yang telah memukulnya sehingga dia tidak boleh berjalan selama 2 minggu. Siapa lagi kalau bukan 'ex' bosnya.

Sehun mendorong sendiri kerusi rodanya. Doha yang melihat itu terus bangun dan menolong Sehun menolak kerusi rodanya sehingga ke tempat duduk yang disediakan di situ.

"Ada apa bos nak jumpa saya?" Tanya Doha dengan sedikit takut.

"Kenapa kau masih panggil aku bos sedangkan kau bukan anak buah aku lagi"

"Maybe saya dah biasa. And saya still anggap bos seperti bos saya lagi. Tapi kalau bos tak suka, it's ok saya boleh-"

"Aku tak cakap pun aku tak suka. Anyway, terima kasih sebab tolong aku hari tu"

"Sama². Kebetulan saya lalu di situ hari tu"

"Kebetulan atau sengaja? Aku tahu kau mengintip aku dengan yang lain"
"Saya minta maaf bos. Tapi hari tu saya tak sedap hati. So, saya follow bos and bila saya sampai, saya nampak bos dengan sorang lelaki"

"Kau tak patut selamatkan aku. Aku tak layak dapat pertolongan dari kau. Aku dah pukul kau, aku tengking kau-"

"Saya tak kisah pun. Memang betul apa yang bos buat. Sepatutnya, saya tak bagitahu Hayoung tentang bos. Lagipun, saya dah sihat sekarang ni"

"Thanks Doha. Aku tak patut buang kau hari tu. Kau mesti benci aku kan?"

"Tak. Saya langsung tak benci bos. Saya masih berharap dapat kerja dengan bos lagi tapi bos mesti tak nak kan?"

"Siapa cakap aku tak nak?"

"So, bos nak ambil saya kerja lagi dengan bos?!" Tanya Doha excited.

"Yup! Tapi kali ni aku tak nak kau jadi ketua kawasan, aku nak kau jadi pembantu kanan aku"

"Betul ke?! Tapi....Mingyu macam mana?"

"Mingyu akan kahwin and dia akan bekerja di company bakal isteri dia. So, kau lah pembantu kanan aku sekarang. Mulai sekarang!"

"Thanks bos" Doha memeluk Sehun kerana terlalu gembira.

"Ekhmm...Kau nak aku mati sebab tak boleh bernafas"

"Oups! Sorry. Saya terlalu happy sangat"

"Tak payah nak happy sangat. Dah. Bawa aku ke bilik aku sekarang. Aku nak tidur" arah Sehun.

"Baik bos" Doha menolak kerusi roda Sejun ke biliknya.

...

Hayoung menatap wajah Sehun yang sedang tidur tanpa gangguan sedikit pun. Sejun pula sedang minum susu yang berperisa coklat yang dibuat oleh Hayoung. Hayoung membaringkan Sejun di atas sofa.

Dia kembali ke Sehun dan mencium  pipi lelaki itu. Matanya terhenti di bibir Sehun. Pipinya sudah memerah apabila teringatkan Sehun yang selalu menciumnya. Tanpa membuang masa, dia terus mencium bibir Sehun dan membuatkan lelaki itu terjaga dari tidurnya.

"Finally, Biy dapat morning kiss daripada sayang. Sudah lama biy tunggu saat² ni" Hayoung menahan malu.

"Mana ada saya kiss. Saya kiss pipi awak je. Yang awak perasan lebih kenapa?"

"Tak payah nak tipu sangat sayang ku yang tercinta. Saya sedar sayang kiss bibir saya tadi"

"Ok fine. Saya kiss awak tadi. Puas hati? Lagipun, kalau ikut undang undang negara, tak salahkan kiss bibir suami sendiri. Lagi² suami yang handsome ni" Hayoung mencubit pipi Sehun.

[C] Unexpected Husband 예상치 못한 남편  (EXO Sehun) [MALAY] Where stories live. Discover now