7.BÖLÜM

10.8K 519 15
                                    

Miraç geceniz mübarek olsun. Dualarda buluşmak ümidiyle. Bu bölümü daha önce yazmıştım. Kandil'de de yayınlamak istedim. İnşaallah beğenirsiniz.

Tatil boyunca Rana ile görüşmeye devam etsem de abisiyle karşılaşmamak için elimden geleni yapmıştım. Beni anlayan Rana ise duygularımı anlamış, bizi birbirimizden uzak tutmuştu. Duyduğum utanç o kadar büyüktüki, sanki onunla bir daha karşılaşırsam o anı bir daha yaşarım diye düşünüyordum. Daha birkaç aydır örtünmüş olmama rağmen, içimde bir pişmanlık vardı. Kendi kendime daha dikkatli olmalıydım diye söyleniyordum. Safiye hocamla yaptığımız derslerin, öğrendiğim yeni bilgilerin de katkısı büyüktü bu durumda. Önceden bilmediğim birçok İslami kaide tarafından kuşatılmıştım.

Safiye hocam bir derste "Her çekirdek bir ağaçtır. Ancak her çekirdek bir ağacın programını  taşıdığı hâlde şartlarına uyarak ekilmezse ağaç olamaz. Bunun gibi İslamda insanı Allah'a götüren ve günahlarının silinmesine sebep olan bir sır vardır. Ancak çekirdek gibi olan bu sırrın açılması için de bazı şartlar lazımdır. İman, ibadet, niyet ve haramlardan sakınma, tesettürlü olma gibi şartları yerine getiren ağaç gibi açacaktır. Geçmiş günahlarının silinmesine vesile olacaktır. Yoksa çekirdek olarak kalacak ve neticeye ulaşamayacaktır. Hatta hayatını yanlış yerde harcadığı için aynı zamanda sorumlu da olacaktır.

Bir avizeye değer veren onun elektiriğidir. Elektiriği olmayan altın bir avize sizi karanlıktan kurtaramaz. Bunun gibi bir müslümanın doğru ameli bir avize niteliğindedir. Onu aydınlatan ve nurlandıran ise iman ve ibadettir. "

Bu duyduklarım beni derinden etkilemişti. Daha birkaç ay öncesinde başım açık, tesettürden, dinden, imandan bihaber olan ben nasıl bir gaflet içerisindeymişim diye düşünüyordum. Düşündüklerim, geçmişteki hatalarım, son yaşadığım olay beni çok üzüyordu.  Yine bir dersimizde

"Hocam, yabancı bir erkekle karşılaştığımızda davranışlarımız nasıl olmalı?" diye sormuştum.

"Mümin bir kadın yabancı erkeklerle karşılaşma ve görüşmesi durumunda birçok şeye dikkat etmesi gerekir. Kadın bakışlarını kontrol altında tutmalıdır. Bir insan karşı cinsin bakılması yasaklanan yerlerine bakamaz ve bakışını ihtiyaç dışında uzatamaz. Yüce Allah şöyle buyurur Nur suresinde "Mü'min erkeklere, gözlerini haramdan sakınmalarını söyle.Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar..."

Kadının el ve yüz dışında bütün bedenini göstermeyen ve vücut hatlarını ortaya çıkarmayan bolca bir giysi ile örtmesi gerekir. Örtülü hanımlar İslam toplumunda saygı görür. Çünkü örtü, kötü niyetli erkeklerin bakışlarına ve sarkıntılık etmelerine karşı onları korur.

Mü'min bir kadın yabancı erkekle konuşmasında ölçülü olmalı ve ihtiyaç kadar konuşmalıdır. Yabancı bir erkekle muhatap olma durumunda kalan bir kadın edep, ciddilik, ağır başlılık ve utanma hasletlerini koruyarak görüşmeli ya da konuşmalıdır."

"Hocam bu dediklerinize uymadığımız için içimizde pişmanlık barındırıyorsak ne yapmalıyız?

" Zeynep, kızım, biliyorum ki birçok dini meseleyi yeni yeni öğreniyorsun. Kendini bu noktada geçmişte yaptıklarından dolayı suçlama. Hem yaşında küçükmüş. Ancak bundan sonra yaptıkların için sorumlusun. Geçmiş içinse Allahtan af dileyebilirsin. Bunu da tövbe ederek, ibadetine dikkat ederek yapabilirsin"

Bu sözler yüreğime su serpmişti. Artık geçmişi düşünmeyecek, tövbe edip ibadetlerime dikkat edecektim. Bunun üzerine gönlümü rahatlatan hocama

HEPSİNDEN ACI        Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin