19 Haziran
Philipe iki gündür yok, saraydaki düğün hazırlıklarından dolayı sarayda kalıyor. İspanyol geleneklerini bildiğinden yardımcı oluyormuş hazırlıklara. Bense evde sıkıntıdan patlıyorum. Tanrım! Şu an sarayda olmayı özledim resmen! Neyse ki Rosalida uğradı öğleden sonra. Rosainda gerçekten iyi biri umarım Jhan ona iyi davranıyordur, iyi bir eşi hak ediyor.
"Nasılsın?"dedi çardağa geçtiğimizde "Toparlanabildin mi biraz da olsa?"
"Evet."dedim gülümsemeye çalışıp "Biraz daha iyiyim. Senin evliliğin nasıl gidiyor?"
"Daha iyi. Yani çocuğumuz doğunca iyi olacak diye umuyorum."
"Çocuk?"diye istemeden bağırdım "Hamile misin?"
"Evet."diye gülümsedi "Ama bir tek sen biliyorsun lütfen kimseye söyleme."
"Olur söylemem. Rosalinda çok sevindim."
"Teşekkür ederim. Jhan hamile olduğumu öğrendiğinden beri üzerime titriyor, çocuğumuz doğunca her şey düzelecek."
"Elbette düzelecek."dedim tüm samimiyetimle "Rosalinda çok mutlu olacaksın inanıyorum ben buna."
Rosalinda'nın hamile olduğuna şaşırsam da onun için gerçekten çok sevindim. Jhan zavallıcığa kim bilir neler yaşattı umarım bir son bulur artık.
"Jhan da sarayda."diye mırıldandı Rosalinda "Ve Baron ESCODER ile de araları iyi değil biliyorsun, umarım kavga çıkmaz. Her gün saraydan haber gelecek diye diken üzerindeyim."
"Rosalinda senin şu anda çok sakin olman gerek canım. Ben de aynı tedirginliği yaşıyorum ama eşlerimize güvenmeliyiz. İkisi de diplomasiyi biliyor, bir şey olmayacak."
"Elenor, Jhan dönene kadar burada kalabilir miyim? Kendimi çok yalnız hissediyorum."
"Elbette, istediğin kadar kalabilirsin hem de."
Annem de saraya gidince ben de iyice yalnız kalmıştım. Şatoda dertleşebileceğim birinin olması iyi gelecek.
Akşama doğru Rosalinda'nın eşyaları geldi. Rosalinda gerçekten çok iyi birisi. Umarım evliliğinde en az benim kadar mutlu olabilir.
20 Haziran
Neredeyse Güneş doğana kadar Rosalinda'nın sayıklamasını dinledim! Hamileliğini bu halde nasıl tamamlayacak bilmiyorum ve onun için endişeliyim. Kahvaltı sırasında bu konuyu açmak istedim ama nasıl konuşacağımı bilmedim. Neyse ki Rosalinda beni anladı.
"Tüm gece sayıkladım değil mi?"dedi "Kusura bakma."
"Yok, benim için sorun değil de ben senin için endişelendim."
"Küçüklükten beri çok gergin olduğum zamanlarda sayıklarım. Ciddi bir şey yok."
"Yok mu? Rosalinda az daha ağlayacaktın uykunda."
"Tahmin ediyorum."diye mırıldandı "Ama dediğim gibi bir şey yok."
"Jhan sana kötü davranmıyor değil mi?"
"Jhan? Yok canım."
Bakışlarını kaçırmasından belli yalan söylediği, ben neden oldum bu evliliğe, kendime o kadar kızıyorum ki! Zamanında Rosalinda ile konuşmalıydım, engel olmalıydım.
"Hala soğuk davranıyor sana değil mi?"
"Evet."diye mırıldandı "Tek umudum karnımdaki bebeğimiz, o doğarsa her şey düzelecek."
"Umarım."
Jhan'ı zerre tanıyorsam düzelmeyecek ama o an ne diyebilirdim ki?
Akşamüstüne doğru saraydan bir ulak geldi. Bana saraydan davetiye getirmiş, Rosalinda'ya da geldi davetiye.
"Kesin sürtüşme yaşadılar."dedi Rosalinda.
"Evet, benim de aklıma başka şey gelmiyor. Yoksa ikimiz de çağırılmazdık. Özellikle de sen, Jhan söylemiştir hamile olduğunu."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişin İzi(Geçmişten Gelen-2)
Ficción históricaGeçmişten Gelen adlı romanın devamı. Elenor'un hikayesi