"Teşekkür ederim."diye gülümsedi dük. Elanor Rosalinda koşarak aşağı inip büyükbabasına sarıldı.
"Hoş geldin büyükbaba."
"Hoş bulduk güzelim, ne kadar büyümüşsün. Annenle anneannen karışımı çok güzel bir hanım olacaksın herhalde."
"Sağ ol."diye hafifçe kıkırdadı kızım "Bak büyükbaba, anneannemin tokasını taktım."
Ardından arkasını dönüp tokasını gösterdi. Dük bir süre tokaya baktıktan sonra.
"Bunu Rosalinda vermişti."diye mırıldandı.
"Evet."dedim "Annem için çok değerliydi bu toka. Neyse, yemeğe geçelim mi? Yemek saati."
Yemekten sonra yine odama geçip günlüğü okumaya başladım.
Teşekkür edip Rosalinda'nın yanına oturdum
"Sen nasılsın Rosalinda? Artık bayağı yoruluyor olmalısın.
"Evet, iki aydan beri doğru düzgün hareket edemiyorum."diye yakındı "Ama aynı zamanda çocuğumu kucağıma almak için de sabırsızlanıyorum."
"Eminim sağ salim alacaksın çocuğunu kucağına."
"Umarım."diye iç çekti. "Gel sana kalacağın odayı göstereyim."
"İstersen yardımcın göstersin sen dinlen."
"Bütün gün dinleniyorum zaten."diyip ayağa kalktı "Odan şatodaki en aydın odalardan biri, Jhan hazırlığı ile bizzat ilgilendi, maalum ben pek ayakta duramıyorum artık."
Ne kadar kendi zorlasa da sesindeki kıskançlığı hissetmemek elde değil. Kendimi çok kötü hissettim. Doğuma kadar Jhan ile yüz gözmadan bu şatoda nasıl yaşayacağım bilmiyorum.
Akşam yemeğine kadar her şeyi iyiydi, aslında Jhan yemek sırasında dans etmek için ısrar etmeseydi çok daha iyi olacaktı. Yemeğin sonlarına doğru Jhan bir anda ayağa kalkıp dans etmek istediğini söyledi.
"Jhan bence bu pek uygun bir zaman değil."dedim "Rosalinda şu an dans edemez, bebeğe zarar gelebilir."
"Elbette bebeğimize bir zarar gelsin istemem ama sen dans edebilirsin."
İnanamayan bir şekilde Jhan'a baktım. Zavallı Rosalinda'ya hiç mi saygısı yok bu adamın!
"Ben de yorgunum Jhan belki başka zaman. Size afiyet olsun."
Odama gidip yatağa uzandım. Jhan'ın değiştiğine inanmak istiyorum ama onun değişmeye niyeti yok anlaşılan.
8 Mart
Günlerden beri şatonun içinde Jhan'dan kaçıyorum. En son görüştüğümüzden beri daha da gözü dönmüş durumda, öyle ki geceleri odamın kapısını kilitlemeye başladım. Neyse k, bir iki güne bebek doğacak ve benim de buradaki işim bitecek.
Rosalinda gerçekten çok iyi bir insan, güzel de... Jhan neden bunca zamana rağmen karısını sevemedi anlamaıyorum.
13 Mart
İki gün önce Rosalinda çok şirin bir erkek bebek doğurdu. Sabah karşı gerçekleşti doğum. Tüm şato halkı Rosalinda'nın çığlığı ile uyandı. Koşarak odasına gittim, suyu gelmişti. Ben daha kapıya gitmeden ebe de geldi. Yaklaşık iki saat sonra da küçük Joseph dünyaya geldi. Gerçekten çok şirin bir bebek... Ben ileride annesine benzeyeceğini düşünüyorum nedense. Bebek ağlayınca Jhan hemen içeri girdi. Karsının alnını öpüp bebeği kucağına aldı.
"İkinizin de iyi olmasına çok sevindim."
"Teşekkürler."diye gülümsedi Rosalinda "Bebeğimize Joseph ismini vermeyi düşünüyorum. Tabii sen de uygun bulursan."
"Neden olmasın, bence gayet güzel bir isim."
Jhan biraz daha odada kalıp çıktı. Ben ve birkaç nedime kalmıştık odada.
"Barones hariç geri kalanınız çıkabilir."dedi Rosalinda. Oda boşalınca bebeği bana uzattı.
"Kucağına almak ister misin?"
"Emin misin?"dedim tereddütle "Yani daha önce hiç bebek tutmadım."
"Onu öldürmezsin merak etme."diye takıldı "Senin için ne kadar zor bir durum olduğunu tahmin dahi edemem, hiç olmazsa bu kadarını yapayım."
Joseph'i kucağıma aldım. Annesini daha yemi emmişti ve şimdi uyuyordu.O kadar huzurlu gözüküyordu ki. Ona imrenmeden edemedim.
"Umarım ömrün boyunca hep böyle huzurlu olursun küçük Joseph."
"Senin kucağında gayet iyi gözüküyor."diye gülümsedi Rosalinda. "Dilerim Tanrı sana en kısa zamanda bir çocuk bahşeder."
"Artık o konu hakkında düşünmüyorum."dedim Joseph'i annesine verirken "Tamamen Tanrı'ya bıraktım olacakları."
"Bu da bir gelişme tabii. Elenor, hemen dönecek misin şatoya? Yoksa birkaç gün burada kalacak mısın?"
"Kalamayacağımı biliyorsun Rosalinda. Bu akşam evime döneceğim."
"Öyle olsun."diye iç çekti Rosalinda "Her şey için teşekkür ederim arkadaşım. Hadi odana gidip dinlen."
"
?+O
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişin İzi(Geçmişten Gelen-2)
Ficción históricaGeçmişten Gelen adlı romanın devamı. Elenor'un hikayesi