19.Bölüm

213 26 1
                                    


 Artık yeni bölümler eskisi gibi pazarları gelecek (Bir aksilik olmadığı müddetçe). Keyifli okumalar :)


"Sen o Baronu bana tercih ettiğinde..."

Kapıyı hızlıca çarpıp çıktı odadan. Ne kadar kötü oldum anlatamam. Aşk insanı bu hale sokmaz değil mi? Yani sokmamalı, sokuyorsa onun aşk olduğuna inanmıyorum ben.

Philipe geldiğinde yüzümden bir şeyler olduğunu anladı.

"Ne oldu?"dedi telaşla yanıma oturup "Seni sadece yarım saat yalnız bıraktım."

"O yarım saat içinde Jhan geldi."dedim güçlükle "Tanrım! Philipe kendimi berbat hissediyorum!"

Kendimi tutamayıp ağlamaya başladım. Philipe beni güçlükle sakinleştirdi.

"Bu kadar iyi kalpli olman gerekmiyor."dedi şefkatle "Sen yanlış bir şey yapmadın."

"Biliyorum."diye mırıldandım. Artık ağlamaktan halim kalmamıştım "Ama elimde değil."

Philipe elimi tutarken uyuyup kalmışım, akşama doğru uyandım. Şu anda da Philipe uyuyor. Böylesi daha iyi oldu, rahatlıkla yazabildim buraya.

1 Temmuz

İspanya'dan misafirlerin gelmesi nihayet tamamlandı, ben Philipe ile daha çok vakit geçirebilirim diye umuyordum ama İspanya'dan gelenlerin arasında bir kontes de var ve onun yüzünden görüşemiyoruz. İki gündür onunla ilgilenmesi gerekti, aslında huzursuzluğumun nedeni bu değil. Kulağıma o kontesle Philipe'in eskiden birlikte oldukları gelmeye başladı. Şu an için bunun doğru olmadığına inanmak istiyorum.

4 Temmuz

Dün akşam yemekli eğlence vardı ve halk dansı sırasında Jhan ile partner olmak zorunda kaldım. O bile duymuş dedikoduyu!

"Baronun kontesle ilgilenmesine nasıl sesin çıkmıyor anlamıyorum."dedi.

"Jhan o dedikodudan bahsedeceksen hiç açma konuyu."diye iç çektim "Asılsız bir şey."

"Asılsız mı? Elenor kadının kocana nasıl davrandığını gözlerimle gördüm. Üzgünüm ama dedikodu değil o."

"Jhan sana neden güveneyim."

"Durumumuzu biliyorum ama bunda da yalan söylemem. Baronla bir konuş derim."

O gece eğelencenin bitmesini zor bekledim. Odamıza çıktığımızda hemen konuya girdim.

"Philipe dört-beş gündür kulağıma söylentiler gelmeye başladı. Kontesle eskiden ilişkin var mıydı?"

"Efendim? Hayatım bunu sana kim söyledi?"

"Neredeyse herkes."diye hafifçe sesimi yükselttim.

"Elenor..."

"Doğru değil mi? O kadın senin eski sevgilin ve sen onunla ilgileniyorsun!"

"Çok eskidendi."

"Bana benden başka kimseye aşık olmadığını söylemiştin!"diye bağırdım "Sana güvendim ben!"

"Sana doğruyu söyledim zaten!"o da sesini yükseltmişti "Gerçekten sen aşık olduğum ilk kişisin. Martina'dan sadece hoşlanmıştım aşık değildim ona!"

"Yarın da zamanında ona da evlilik teklifi ettiğini öğrenecek miyim acaba?"

"Ne! Tanrı aşkına Elenor tabii ki hayır!"

"Ben eski odamda olacağım."

Odama varınca ağlayarak uyuya kaldım.

Bugünde daha konuşmadım Philipe ile, odadan dışarı çıkmadığım içim görmedim de. Böyle bir şeyi nasıl bana söylemez hala aklım almıyor. Dün odamdan çıkarken beni durdurmadı bile!

5 Temmuz

Sabah kahvaltımın bulunduğu tepside bir kağıt vardı. Philipe özür dileyen bir şeyler yazmış, sinirden doğru düzgün okuyamadım bile! Yırtıp attım kağıdı. Tabii o ne yaptı bir iki saat sonra pat diye odama girdi.

"Philipe ne hakla odama giriyorsun!"diye çıkıştım.

"Senin kocanım, elbette girerim!" kolumdan tutup beni kendine çekti "Beni dinleyene kadar da hiçbir yere gitmeyeceğim."

"Neyini dinleyeceğim? Böyle bir şeyi nasıl bana söylemezsin?"

"Söylemeye değecek bir şey değildi. O ilişki biteli neredeyse yedi yıl olmuştur."

"Ama anlaşılan Kontes hala senden hoşlanıyor."

"Olabilir ama ben senden başkasını göremem ki."

"Philipe şu an inan lafların bir işe yaramıyor."

"Tamam o zaman." kapıyı kilitleyip anahtarı cebine koydu. "Ben de bir daha onunla konuşmam ve burada sadece seninle olurum."

"Philipe saçmalıyorsun."

"Ben gayet ciddiyim."

"Uzunca bir süre buradayız demektir."

Pencerenin yanındaki koltuğa oturdum, o an Philipe'i görmek istemiyordum. O da karşımdaki koltuğa oturdu. Uzunca bir süre konuşmadık. Gerçi Philipe'in konuşmamak için kendini zor tuttuğu belliydi.

"Elenor yarın Martina ile seni bir araya getireceğim."dedi. "O da beni onaylayacaktır."

"Philipe kontes hala seninle ilgileniyor! Tanrı aşkına! Onunla konuşmak beni nasıl rahatlatsın!"

Ayağa kalkıp odanın içinde dolaşmaya başladım. O an sinirden ne yapacağımı bilmiyordum. Philipe'in beni zorla durdurmasıyla yürümeyi kestim.

"Martina zerre umurumda değil."dedi ciddiyetle "Ve istersen kralla konuşup onunla ilgilenmeyi bırakırım."

ddмhI

Geçmişin İzi(Geçmişten Gelen-2)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin