Ujous-söpö-pari

1.2K 87 17
                                    

Kuvassa Luke :3

Astun ulos koneesta ja ainut mitä näen ympärilläni on vuoristoa ja lunta, aivan hitosti lunta. Kyllä, Dublinissa on tällä hetkellä alku talvi mutta täällä on jo keskitalvi. Aivan varmasti. Käsivarsiani paleltaa sillä täällä 20 asteen pakkaselle, villapaidalla ei edes ihmissusikaan pärjää. Galebilla ja Johnilla on paksut takit ja takit on myös Carterilla ja Lukella. Lukella on oikeastaan nahkatakki, sisältä vuorattuna, veikkaisin lampaankarvalla. Minä olen siis näköjään ainut takiton henkilö tässä porukassa. Mahtavaa, palellun tänne viidessä minuutissa.

"Hei, te olette vissiin sieltä Irlannista tulleita?" Luoksemme yhtä-äkkiä ilmestynyt parrakas mies kysyy.

"Juu, ollaanhan me. Anna tässä on Matt, hän on pitänyt laumaa kasassa siitä asti, kun vanhempasi kuolivat." Carter sanoo esitellen minut samalla Mattille.

"Hauska tavata Anna! Ja kiva, että vihdoin löydettiin heidän tytär, josta kukaan ei tiennyt. Saadaan asiallinen johtaja tähänkin puljuun. No mites miehen kanssa, onko osunu jo sopiva kohdalle?" Matt sanoo leikkisästi tökäten samalla minua käsivarteen.

"En tiiä,onko musta ihan asialliseksi johtajaksi, ja eipä nuita miehiäkään oo ihan hirveenä näkyny." Sanon irvistäen inhosti.

"Ai ei vai? Eilenhän Luken isä yritti parittaa sinut hänelle." John sanoo ärsyttävällä äänensävyllä, saaden minut mulkaisemaan tätä vihaisena.

"Hehhe, se olikin ehkä pientä pilan heittoa." Luke sanoo rauhallisesti takaani.

"Niin olikin." Nyökyttelen Luken vastaukselle.

"Aivan, no mutta täällä sinua niitä miehiä riittää. Kuinka vanha olitkaan Anna, entä sinä Luke? Minäkun tunnenkin nämä kolme jo entuudestaan. Olen ollut nimittäin siellä neuvostossa kerran ja tullu vierailtua näiden verenimijöiden luona useampaankin kertaan. Mutta en ole vielä nähnyt ihmissusia ja vampyyreitä näin hyvissä väleissä!" Matt jaarittelee samalla äänen sävyllä.

"Olen 17 ja aijon valita miehekseni sielunkumppanini, jos hän edes on täällä." Sanon haikeus kaikuen äänessäni. Luka vilkaisee minua nopeasti sivusilmällä, arvoitus kaikuen tämän sini-vihreissä silmissä.

"Olen 18." Luke vastaa rauhallisesti. No jee, olen kaksi viikkoa vielä ainut alaikäinen tästä meidän nelikosta, sitten olisin itsekkin 18, jipppii.

"No sepä kiva! Milloin täytät 18, jos saan kysyä? Päästäisiin testaamaan tässä lähi baarissa minkälainen viinapää sinulla on." Matt selittää pirteän kuuloisena.

"Heh, älä huolehdi. Odota se kaksi viikkoa niin päästään testaamaan sekin asia." Sanon tälle haastavasti virnuillen. Olen nimittäin ryypännyt muutaman kerran aikaisemminkin ja todennut minulla olevan hyvä viinapää.

"No sepä hyvä, mutta nyt meidän on aika esitellä teidät laumalle. Aikovatko nämä muut jäädä pitkäksikin aikaa?" Matt kysäisee.

"No minä ja John ollaan ainakin se vuosi täällä. Neuvoston kokouksessa minut määrättiin katsomaan Annan perään ja muuttamaan tämä, mutta hänen sisäinen susi oli nopeampi. Ja John haluaa myöskin jäädä katsomaan Annan perään hanakoiden urosten takija. Galeb lähtee huomenna takaisin ja Lukesta en tiedä." Carter sepostaa. On minullakin kaksi prinssi uljasta, kun haluavat jäädä suojelemaan minua hanakoilta pojilta.

"Mä jään lauman luo ainakin kuukaudeks ehkä puoleks vuodeks en tiiä oikee." Luke sanoo vetäen samalla kätensä tämän täydellisten hiuksien lävitse. Ah nam. Okei Anna, ei tälläisia ajatuksia.

"No sepä kiva, lähdetäänhän jo, teitä on nimittäin kovasti odotettu. Varsinkin sinua Anna." Matt möräyttää lähtien johdattamaan porukkaa kohti autoaan. Tai ainakin ajattelen tuon kaukana näkyvän ison henkilöauton olevan hänen.

What Am I Doing?Where stories live. Discover now