Loputon huoli

930 57 8
                                    

Okei, sanoin juuri kymmenen minuuttia sitten, että tämä sotkuinen tilanteeni ei voi mennä enää pahemmaksi. Niin kyllä se voi! Olen nimittäin saanut juuri tietää olevani vampyyri, vampyyri! Verenimijä joita olen paheksunut koko vitun lyhyen elämäni ajan. Vaikka tosin, ennen en tiennyt niiden todellisesta olemassaolosta. Nyt tämä on kuitenkin asia erikseen. Jos milloin niin nyt toivon, että viisitoistavuotiaana yrittämäni itsemurhayritykset olisivat onnistuneet, edes yksi niistä.

Juuri päästyäni pystyyn sorrun takaisin maankkamaralle ja alan itkemään hysteerisesti. Tämän ei pitänyt mennä näin! Minun olisi pitänyt säilyttää oma minäni eli suteni, vaikka sainkin vampyyrin ominaisuudet. Joita en olisi halunnut. Minun pitäisi edelleen pystyä juoksemaan metsässä susimuodossani nauttien vapauden tunteesta ja minun olisi pitänyt säilyttää omien mutta rumien silmieni harmaansininensävy, vaikka punainensävy saakin minut näyttämään kauniimmalta vaikkakin karmaisevalla tavalla.

Kuinka ihmeessä minä oikein johdan laumaani tämän näköisenä? Vampyyrinä, henkilönä joka on aina kuulunut ihmissusien viholliseksi ja vielä pahimmaksi sellaiseksi. Kuinka himputissa he hyväksyvät minut nyt ollessani vampyyri, kun jo ihmissutena ollessani sain paljon hyljintää muutamilta susilta. Paitsi enhän ole nyt niin hirveästi tavannut muita laumani susia mutta saapumispäivänäni muutamat katsoivat minua erittäin murhaavasti.

Jos en pysty olemaan enää laumani johtohenkilö, voi koko lauma ajautua taas samaan sekasortoon kuin se oli vanhempieni kuoltua ja se voi tarkoittaa monille viattomille kuolemaa. Laumani joutuessa sekasortoon muut laumat alkavat kiinnostumaan alueistamme, joka taas voi johtaa moniin poliittisiin ja hallinollisiin kysymyksiin ja taisteluihin. Voi miksi tämän täytyy olla näin vaikeaa?

"Tässä kohtaa minä astun kuvioihin." Mikey kertoo leuka pystyssä omahyväinen virne naamallaan. Ei että vihaankaan sitä ilmettä. Se saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiitäni pitkin ja suuni vetäytymään vihaiseen virneeseen. Kuinka hän kehtaa kuunnella ajatuksiani minun pahimpana sortumishetkellä. Tämä saa minut ärtyneeksi joten nousen uhmakkaasti ylös ja pyyhkäisen kuivuneet kyyneleet pois poskiltani.

"Tiesitkö, että toisten ajatuksien lukeminen on eritttäin epäkohteliasta." Tuhadan tälle silmieni leiskuessa varmaan punaisempana kuin aikaisemmin ja katseeni porautuessa Mikeyn pään läpi oveen, joka on miehen takana apposen auki kuin odottaen, että minä juoksen siitä ulos.

Mikey ilmeisesti huomaa mielentilani muutoksen ja muuttaakin itsensä nenän edessäni sudeksi. Pian huomaankin katsovani mustansuden sinisiäsilmiä. Tunnen kyyneleen vierivän uudestaan poskelleni paljastaen edelleen rikkonaisen sisimpäni. Haluaisin itsekkin muuttua sudeksi ja juosta tuosta ovesta ulos ja tuntea taas sen samaisen kylmänilman vasten turkkiani ja lämmintä ihoani, joka ei tuntisi kylmyttä, vaikka kävelisin T-paita päällä viidentoista asteen pakkasessa. Tuntisin kuitenkin sen jäisentuulen vasten naamaani, joka saa tuhannet eri aistit eloon ja veren kiertämään pitkin kasvojani. Enää en tunne kuumuutta enkä kylmää, sisälläni ei virtaa enää sama veri, joka minulla oli vielä ennen kuin olin vampyyri. Enää en voi syödä niin paljoa, että lihoisin sillä ette ole varmaan ikinä nähneet lihavaa tai huonokuntoista vampyyriä. Uskon sen ihmissuten olleen vielä mahdollista. Tunnen myös kuinka olen saanut itseeni lisää muotoja sekä lihaksia. Uskon myös kasvojeni ulkonäön parantuneen saadeen itseensä naisellisen muodon, kun entisten kasvojeni vielä lapsenpiirteet ovat väistyneet pois uudistumisen tieltä.

"Tiesinhän minä, mutta minulla on tulevana johtajanasi siihen oikeus."

"Et saa minua alistumaan tahtoosi, vaikka kuinka yrittäisit. Minä olen aina ollut vapaa sielu ja niin olen edelleenkin enkä ikinä tule olemaan sidoksissa kehenkään, joka voisi riistää minulta vapauden!" Sihisen tälle hampaideni välistä ja otan pari uhmakasta askelta kohti mustaa sutta, joka seisoo nelinkontin kuono pytyssä voittajanvirne naamalla. Minä vielä karistan tuon virneen hänen naamaltaan.

What Am I Doing?Where stories live. Discover now