Ceydayı arda hocayı göndermek icin erkenden kalkıp kahvaltıyı hazırlamıstım. Ceydayla uyumam semihle uyumam kadar rahat degildi. Normalde yatakta uyurken tepe taklak olurdum. Ceyda benden daha beter cıktıgı icin olamamıstım. Rahata alısınca ceydayla yatamamam normaldi.
Ceydayı uyandırıp dünkü giydiklerini giymemesi icin dolaptan bir sey secmesini söylemistim. Yarım saat oldu hala ortalıklarda yoktu. Ne vardı kendine bu kadar bakmasa.
Odaya gitmek icin her sabah tırmandıgım merdivenleri kullanmak nefret ediyordum. Hele ki annem okula gitmem icin uyandırıp geri de dislerimi fırcalamam icin o merdivenleri kullandırıyorduysa oturur gitmemek icin aglardım.
Dün iskence edilen salona bakarak gectim. Ben orayı aksam toplamıstım. Simdi ne haldeydi. Cips paketleri kolalar cekirdek kabukları mısırlar hepsi sehpadan el sallıyordu. Onu gectim ikiniside oraya sızmıstı. Onları uyandırmamaya özen gösterdim. Gidip odasında uyusalar yok yani illa bir oraya kirletecekler.
Odaya girince ceyda karmasa icinde altı elbiseyi kombimlemis. Elleriyle sayıyordu.
Girince dikkati dagılmıstı."Hangisini giysem "
Elimde yırtık kot ve salas tisortu aldım.
"Bunu."
"Olmaz bu daha iyi"
"Madem sectin bana neden soruyorsun ceydacık "
"Bilmem"
"Hadi yarım saat kaldı."
Tamam diye bagırırken arkama geri asagı indim. Televizyonun karsısında uyumus olan üstlerine hic bir sey örtmeyen insanların yanında durdum. Acaba bunlar cocuklugunu yasamamıs mıydı. Bu Pes oyunu her neyse cidden merak ediyordum. Ömer ve muratta böyleydiler. Ne anlıyorlardı mactan futboldan.
Elimde dürtüklemeye basladım semihi. Normalde hep benden önce uyanırdı. Simdi ise gec yattıgı icin uyanmıyordu da.
"Bes dakika daha sara"
Gözlerini acmadan beni nasıl görmüstü.
"Semih kalk ya "
Elimi cekip basının altına koydu. Dürtemiyordum da. Simdi arda hoca da uyanacaktı.
"Bes dakika"
Bes dakika istiyorsun da gec kalacaklar.
"Semih bes dakika yok ya. Hadi kalk"
Yumuk yumuk olan gözlerini acarak suratımı inceledi.
"Noldu "
"Okul... yani ben gitmiyorum. Arda hoca ve ceyda gidecekler"
Ne kadar kısık sesle söyledigimi bilmiyordum. Arda hoca kıpırdanmıstı.
"Bundan banane kalkarlar ben uyuyorum"
"Semih ya odun musun sen misafir misafir"
Odun mu demistim. Dilimi essek arısı soksun. Yok sokmasın ya canım acır. Canım kıymetli olmaz. Yanibir odun dediysem ne var uykulu uykulu anlamaz.
"Odun degilim ama odunun olabilirim"
Kendine cekti diger elimide.
"Ya semih ya öküzsün tüm. Kalk hadi."
"Ayak üstü iyi saydırıyon bakıyorumda."
Ellerimi cekistirince bıraktı. Kısık sesle konusuyorduk ama yine kendileri bozmuyordu.
"Istersen uyandırırım arda hocayı"
Duyacagı sekilde söylerken yerinden dogruldu. Bende diger kanepeye sızan arda hocanında buldum kendimi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Merhaba Ögretmenim (Tamamlandı. )
Fiksi Umum"Kaybedecek bir aydınlığın yoksa karanlıktan korkmazsın..." dedi kadın sonrasında ise adama sıkıca sarıldı. Onunla nefes almak bile kadına bir ömür sürerdi.