3.Tanışma

504 38 34
                                    

Dün gece Mert söylediğim laftan dolayı bana fırça atmıştı. Ama kızın ne mal olduğunu bildiğinden fazla umursamamıştı neyseki.

Evlenecek kimseyi bulamadan gelmişti it herif. Şimdi ise sıradandan daha sıradan bir pastanede dün gece arayan babaannemin, dediği kızı bekliyordum. Bir arkadaşının torunuymuş.

Allah'ım sen sabır ver kim bilir nasıl çirkin birşeydir. Hangisi iyiydiki zaten. Aslında gerçeği söylemek daha mantıklıydı belkide, anlaşmalı evlenirdik, gerçi gözüme hitap etmezse anlaşmada bir yere kadardı.

Her gün göreceğim yüzün güzel olması lazımdı. Pastaneye gelenlere dikkatle bakıyordum. İçeri giren sarışın mavi gözlü hatunu görünce sırıttım, kesin buydu. Sarışın severdin ben. Elini sallayıp bu tarafa doğru gelince hevesle ayağa kalktım. Hatun beni teğeç geçip arkama doğru ilerleyince yarım kalktığım sandalyeme sessizce oturdum. Bir sonraki sefere yüzü patlamış mısır gibi sivilceli biri girdi yine mi.

Masanın altına saklansam mı diye düşünürken oda başka tarafa gitti. Yok bu işkenceye daha fazla dayanamayacaktım. Tam kalkacağım an kapıdan giren kızı gördüm. Etrafina bakarken dudağının kenarını ısırması onu gözümde feci seksi yapmıştı bir anda. Bana bakıp (yakamdaki gülede olabilir) yanıma gelmesiyle omzundaki çantanın kulpunu sıkmaya başlamaştı.

Bunu parmaklarından anlayabiliyordum.

"Asrın Bey?"

"Evet, buyrun oturun."

Bende kalktığım yere oturdum. Ellerini masada birleştirip konuşmaya başladı.

"Ben Ebru Aydan. Babaannem sizinle konuşmam için çok ısrar ettiği için burdayım. Evlenmek gibi bir düşüncem yok iyi günler."

Oha bu nasıl özgüven hemen elini tuttum. Bana bir bakışı vardı aşkla sevgiyle gel beni öp der gibi, dermişim! Elini hızla çekip ne oluyor gibisinden göz kırptı. Bu hali kavgaya hazırlanan kıro erkeklere benzedi lan, tövbeee.

"Bende evlenmek istemiyorum zaten ama mucburum. Anlaşmalı evlenelim?"

Dikkatini çekmis olmalıyım ki bana gevşeyen bir suratla baktı. Gözlerini etrafta gezdirip sonradan gülümsedi. Bu halinden ürkmüştüm açıkcası. Şansıma şizofren çıkarsa pek de şaşırmazdım.

Yerine tekrar oturup 1 dakika deyip çantasındaki kağıdı önüme koydu. Bir an 'yazılı mı var hocam' demek istesemde ortam gereği sustum. Kendi önünede kağıt kalem alıp bana baktı.

"Şartlarını yaz bakalım nelermiş. Ona göre karar vericem."

Ben daha ne yazacağımı düşünürken Ebru takır takır yazıyordu. Bir an 'çalıştında mı geldin' diye içimden geçirmedim değil. Bende kendime göre şartlarımı yazıp bıraktım. Önümdeki kağıdı alıp, kendi elindeki kağıdı önüme koydu.
Kağıdı alıp okumaya başladığımda ise maddelerin az ama etkileyici olması takdire şayandı.

Madde 1
Ailelere karşı her zaman saygı ve sevgi çerçevesi korunacak. Kişiler içinde geçerli.

Madde2
Aileler asla bu evliliğin sahte olduğunu bilmeyecek. Bunu düşünmeye tenezzül dahi etmeyek hareketler sergilenecek.

Madde3
Ailelerin yanında aşık sevgi dolu çift rolü oynanacak. Yanlızken tensel temasdan uzak durulacak.

Madde4
Kişiler birbirinin arkasından iş çevirmeyecek. Evli kalındığı süre boyunca. Aldatma, yalan, şiddet olmayacak.

Madde5
Boşanılacağı zaman maddi ve mânevi hiç birşey kişilerden istenilmeyecek.

Maddeleri okuduktan sonra karşımdaki kıza baktım. Kesin çalışmışta gelmiş lan bu. Kaşları çatılmış şekilde bana baktı. Ardından şaşıracağım sözleri söylemeye başladı.

"Maddelerini kabul etmiyorum."

"Hangisini?"

"Hiçbirini."

Kağıdı alıp yazdıklarımı incelemeye başladım. Nerde yanlış yapmıştım ki.

1. Gece hayatına karışılamayacak.

2. Ailelerden uzak durulacak.

3. Sevgili işlerine karışılmayacak.

Makul ve güzel tekliflerimi kabul etmiyorsa sorun bende değil ondadır.

"Peki bende seninle evlenmem o zaman, sana kalmadım ya."

"Sen bilirsin. O zaman, ya ailenin istediği gibi hanım hanımcık biriyle evlenip 5 çocuk yaparsın. Veya bir tikiyle hayatını çöpe atarsın. Nede olsa boşanamazsında, benim için sorun yok."

Bende Leylak'la evlenirsem çocuğum olmaz o zaman üstelik boşanabilirdim de. Yüzümde alaycı bir ifade oluşmuştu tâki diger ihtimali düşünene kadar. O zamanda ortalıkta erkeğim diye dolaşamam lan, ya bu Leylak beni hamile bırakırsa olur muydu acaba?

"Kabul evlenelim. Yanlız oraya madde olarak aşık olmak yok yazarsan iyi olur. Bana aşık olmanı istemem."

Bunu söylerken kendimden emin şekilde geriye yaslanıp kollarımı önümde bağladım. Eline kağıdı alıp bir şeyler yazdıktan sonra geri bıraktı.

"Tipim değilsin zaten."

Koluna çantasını takıp oturduğu yerden kalktı. Hışımla geldiği gibi geri gitti, birde bu sümüklünün tribini çekiyorum ya hâle bak. Ebru denilen kız bozuntusu gittikten sonra etrafıma kötü bakışlar atmayı ihmal etmedim.

Böylemi olacaktım ben be. Kağıdı önüme alıp baktığımda ise madde yerine telefon numarası yazıyordu. Zengin yakışıklı insanın geldiği yerlere bak, fakirlik akıyor her yerden.

Güzel kızdı yanlız. Tek nokta fazla kendine güveni vardı ve sanırım fazla zeki, tabi benim kadar olmasada. Hesabı ödeyip pastaneden çıktım. Para iyice suyunu çekmişti, yinede otobüs yerine taksiye binip eve gittim. İlk olarak babaanemle konuşsam iyi olurdu.
Tamda istediğim gibi salonda oturuyordu.

"Sen sormadan ben söyleyeyim kızı beğendim."

Deyip yanına oturdum. Babaannem bana yandan bir bakış atıp iğneleyici şekilde konuşmaya başladı.

"Kız seni beğendi mi evladım?"

"Kalbimi kırıyorsun Babaanne bu sefer oldu oldu, olmadı benden bu kadar zaten."

"İyi yarın gelsin tanışalım. Bir test edelim bakalım."

"Babaannelerin kraliçesi."

Odama çıkıp Ebru'ya mesaj attım.

Gönderilen: Ebru
Babaannem seninle yarın tanışmak istiyor müsait misin.

Gelen: Ebru
Tamam adresi mesaj at. Öğlen ordayım.

Adresi mesaj atıp merakla yarını beklemeye başladım. Bakalım yarın neler olacaktı belkide babaannem beğenmezdi. Aşağı yemek masasına indiğimde ben hariç herkes tamamdı.
Babam bana bakıp alttan alttan gülüyordu.

"Hayırlı olsun evlat, beğenmişsin kızı."

"Sağol baba oldu işte öyle bir şeyler."

"Hadi bakalım babaannen testten geçirsin tamam derse hemen isteriz."

Tamam mânasında kafamı salladım. Bakalım babaannem yarın neler yapacaktı. Bir yanım beğenmesin derken diğer yanım beğensin diyordu. En azından anlaşmalı şekilde kurtulabilirdim.

Merhaba sizi beklettiğimin farkındayım kusura bakmayın (;
Bir dahaki bölüm kimin ağzından olsun.
Asrın mı?
Ebru mu?

yorumları bekliyoruuum. Seviliyorsunuz.

BALONCUKLAR (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin