"Konuşmalıyız demiştim."
Bende susmalıyız diyordum ama dinleyen yok. Karşımdaki adam burada olduğum süre boyunca konuşmak için kaç kere karşıma çıkmış ama türlü bahanelerle kaçmıştım.
"Yine kaçmayacaksın umarım."
"Peki sizi dinliyorum konuşun."
Etrafta bu kadar insan varken peşimde gezmesini istemediğim için konuşmasına izin vermiştim.
"İşten kovulmanla alakam yok. Ne düşünüyorsan yanlış düşünüyorsun ve ben senin aklında böyle bir soru işareti bırakmak istemiyorum."
Evde sakladığınız çikolatanız olur ve kardeşiniz onu yediği halde ben yemedim der durur. Ama siz yüzündeki izlerden anlarsınız ya, aynı durumdaydım şu an.
"Yapmayın lütfen. Sizle olan toplantıdan kısa bir süre sonra kovuluyorum, ve siz ben yapmadım diyorsunuz."
"Peki o halde, patronuna sor."
"Tamam eğer ben haklıysam bir daha sizi görmek istemiyorum. Ama siz haklıysanız ki, hiç sanmıyorum o zamanda benim size bir özür borcum olsun."
Karşımdaki adam memnun şekilde gülümseyerek elini uzattı. Sanki haklı gibi.
"Anlaştık o zaman."
Etrafta meraklı bazı gözler bize döndüğü için havadaki elini mecburen tutup sıktım.
"Anlaştık."
Acaba çikolatamı kardeşim yememiş miydi? Bu adam nasıl bu kadar emin olabiliyordu. Belkide Kâsım Bey'e güveniyordu. Kafamdaki sorularla boğuşurken arkamdan gelen sesle elimi usulca geri çektim.
"Ateş Bey?"
"Gidiyorumda Ebru Hanımı tekrardan tebrik etmek istemiştim.
Asrın sahte bir gülümseme sunarak teşekkür etti. Yanımızdan uzaklaşan Ateş Bey'in ardından Armi yanıma gelerek hevesle konuşmaya başladı.
"Birazdan dans müziği çalacak hadi bakalım çifte kumrular sahne sizin."
Ağzımızı bile açamadan bizi sahneye doğru yollamıştı bile. Ben Asrın'la zorunlu dans görevimi yerine getirirken canım arkadaşım, 32 diş sırıtarak bize bakıyordu. Asrın hiç konuşmadan dans ederken gözleri etraftaki kızlarda tur atıyordu resmen.
Yalandan bile olsa nişanlanıyoruz adam hâla playboyculuk peşinde. Bir elim omzunda diğer elim ise avuçlarındaydı. Normalde böyle dans edenlere içiniz göçmüş sizin, öyle dans mı olur diyen ben şu an ki halime gülmeden edemedim.
Atmışlık amca ve teyze gibi dans ediyorduk. Dans müziği bitmiş sahneden ayrılıp misafirlerle sohbet etmiştik. Bir anda çifte telli müziği çalınca şaşkın gözlerle sahneye bakakaldım. Bu sosyetikler bilir mi böyle şeyleri!
Herkes fısır fısır konuşurken Kayinvalideciğim yanıma gelip omzuma dokundu.
"Nasıl bir nişan hayal ettiğini öğrendim. Sahne senin."
Elimden tutup beni sahneye çıkarmasıyla kokoş karılara inat başladık oynamaya. Bizim ardımızdan sahneye Armi ve bir kaç kişi daha çıkmış oynarken, Asrın onaylamayan bakışlarla bize bakıyordu. 1 saat kadar oynamış gerçekten nişanlandığımın farkına varmıştım. Misafirler gitmeye başladığında ise hâla ankaranın bağları eşliğinde oynuyordum.
Salon neredeyse boşalmış kimse kalmamıştı. Kendimi yorgun sekilde boş bir sandalyeye attım.
"O kadar tepinirsen olacağı buydu. İstakoz gibi kızarmışsın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BALONCUKLAR (TAMAMLANDI)
HumorFuat bey dedemle muhabbet ediyor daha önce nerede çalıştığıyla ilgili sorular soruyordu. "En son istiklalde çalıştım Fuat Bey din görevinden emekli oluncada buraya taşındık." "Papaz mısınız?" Asrın'ın sorusuyla kahve dedemin boğazında kalmıştı. Sini...