6.Sözlüm

411 29 15
                                    

Multi;Ebru

Sabah alarmın sesiyle uyanmış işe gitmek için hazırlanmıştım. Dün takılan yüzüğün değerli olduğuna kanât getirip takmamaya karar verdim. Dün gece yaptığım çalışmanın üzerinde tekrar geçmiş, şimdi ise herşeyin tamam olduğuna kanât getirip çantamı ve çizimlerimi alıp aşağı indim. Kahvaltı sofrasına oturmadan evdekilerler vedalaşıp direk arabama doğru yol aldım. Bugünki sunum çok önemliydi. Hem kendimi kanıtlamam hemde konumumu sağlama almam açısından. Holdinge gidip direk toplantı odasına girdim. Kimse gelmeden tekrar projeme bakıp özgüvenimi tazeledim. Bu projeyi beğenmeyen adamın ağzına terlikle vururdum.
Kapı iki kere tıkladığında 'gel' diyerek seslendim. Kapı açılıp içeriye Kâsım Bey ve tanımadığım bir adam girdi. Tipine bakılırsa patron buydu.

"Ebru Hanım her zamanki gibi erkencisiniz. Bu Ateş Harman projenizi tanıtacağınız kişi."

Oturduğum yerden hızla kalkıp Ateş Bey'le tokalaştım.

"Memnun oldum Ateş Bey isterseniz hemen başlayalım."

"Tabiki."

Herkes yerini almış gözler bana dönmüştü. Kendime sakin olmamı hatırlatıp tebessüm ederek sunumuma başladım.

"Projedeki daireler bazı taraflarda farklılık gösteriyor. Amerikan mutfak istemeyen kişiler için ufak farkla kapattım. Tabi eğer sizde uygun görürseniz."

Kafasını sallayıp devam etmem için elini sallayarak işaret verdi. Bir an için sinirlensemde sesimi çıkarmadım, el sallamaya bak sanki eşşek anırıyor. Sabır çekip projeyi başlangıçtan son noktaya kadar olan kısmını itina ile anlatmış kafasında her hangi bir pürüz kalmaması için tüm sorularını cevaplamıştım. Arsız bakışları olsada umursamadan görmezden geldim. Hayır yani her gördüğünüz kadına akbaba gibi bakınca ne oluyordu. Bu iş benim kariyerim açısından önemli olduğu için baygın bakışlarını görmezden geliyordum. Erkeklerin karşışındaki kadını etkilemek için attığı yoğun bakış varya, hah işte o benim gözümde baygın bakışdı. Yada sevmediğim için bana itici geliyordu. Fiyat listesini önüne sürüp vereceği cevabı bekledim. Listeyi inceleyip beni şoke eden sözleri söyledi.

"Liste fiyatının 3 katı artı sizinle bir yemek."

"Efendim!"

"Bir çok iş yaptım ve sizin gibi başarılı isimlerle nadir tanıştım, bir yemek çok zor olmamalı. Hatta eğer benim firmama transfer olursanız maaşınızında 2 katı."

Kâsım Bey'de aynı benim gibi karşımdaki ukala adama bakıyordu. Ben daha çok bu adam ne saçmalıyor bakışları atarken. Kâsım Bey ben geleyim o kalsın der gibiydi. Yinede bir yanıyla bu olayı desteklemediği belliydi.  Kendini toparlayan Kâsım Bey konuşmaya başladı.

"Eğer Ebru Hanım kabul ederse olur. Ama etmezse, hiç bir çalışanıma böyle bir şart koşmam. Heleki para için asla."

Şimdi iki adamda bana soran gözlerle bakıyordu. Kâsım Bey'i iyi tanırdım eğer istersem asla önüme taş koymaz beni desteklerdi, ne kadar pinti herif olsada iyi adamdı. Peki ben böyle bir adamın teklifini kabul eder miydim?

"Öncelikle Ateş Bey teklifiniz gerçekten muhteşem. Böyle bir fiyat böyle karakterli bir firma bulunmaz. Aynı sizin gibi kendini beğenmiş birinin bulunamayacağı gibi. Eğer teklifinizi düzgün şartlarda düzgün bir şekilde etseydiniz, düşünebilirdim. Ama böylesine bir teklifi değil düşünmek buna tenezzül dahi etmiyorum."

"Abartmayın evlilik teklifi etmedim sadece iş teklifi. Bu sizin için bulunmaz bir fırsat. Ayrıca bırakın bu gururlu ayaklarını, biz bizeyiz. Paradan söz ediyorum hemde iki katından. Ha eğer az derseniz üç katı olsun, sorun yok."

BALONCUKLAR (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin