Na een paar uurtjes komt de familie thuis. Jake is naar de wolven gegaan om ook hun voor te bereiden. Het privé vliegtuig zal om 19:00 vertrekken. Dat is dus slapen in het vliegtuig... De reistijd is ongeveer 11 uur. Het is lang vliegen maar ik heb het er wel voor over. Daar aangekomen zullen we wat busjes huren. Daarmee rijden we naar een hotel toe en vertrekken de volgende avond naar Volterra. Ik draag mijn tas naar beneden en zet hem in de woonkamer. Het is er rustig want bijna iedereen is aan het jagen omdat ze er in Volterra niet de kans voor zullen krijgen. Ik besluit dat ook maar te doen. Snel trek ik mijn jas aan en loop ik naar buiten.
Ik had geluk gehad. Een beer en een poema. Ik zit nogal vol maar ik kan het goed gebruiken. Ik heb straks al mijn energie nodig. Ik loop naar binnen en trek mijn jas weer uit. Op de deurmat ligt een brief. Snel maak ik hem open.
Lieve Bella,
Ik zou je binnenkort graag weer op willen zoeken. Ik heb je al meer dan 20 jaar niet gezien! Ik begrijp ook niet waarom je het de hele tijd uitstelt. Deze keer kom je er niet onderuit. Tot over drie dagen.
Groetjes Renee.
Dat ook nog... Mijn moeder heeft het wel moeten uitstellen omdat Renee niet mag weten van mij of het feit dat ze een vampier is. Toch zou ik haar graag een keer willen zien. Ik heb haar alleen maar op foto's gezien. Iets dat ik erg jammer vind. Mijn moeder vind het ook afschuwelijk om haar niet meer te zien. "Van wie is die brief?" Vraagt mijn moeder. "Voor jou." Zeg ik. Snel pakt ze hem uit mijn handen. Ik zie haar ogen de zinnen lezen en groter worden als ze klaar is. "Oh nee... Dat ook nog. We zullen dan maar weer snel terug moeten komen. En wat moeten we zeggen als ze jou ziet?" Ondertussen is mijn vader er ook bij kunnen staan. "We zeggen hetzelfde tegen haar als we tegen Charlie zeiden. Dat je ons geadopteerde nichtje bent." Mijn moeder knikt. "Dat is wel het beste." Dan komt Emmet eraan lopen. "Edward, ik wil een herkansing met het schaken. Dit keer geen gedachten lezen." Zegt hij. "Waarom ook niet." Antwoord mijn vader. "Ik ga nog eventjes mijn tas inpakken." Zegt mijn moeder. Ik knik en ze loopt naar buiten, naar ons huisje in het bos. Ik kijk naar de schaakwedstrijd van Edward en Emmet. "Lees mijn gedachten nou niet!" Zegt Emmet. Mijn vader glimlacht en schud zijn hoofd. Snel loop ik naar buiten. Ik wil nog even snel trainen met Jake. Halverwege kom ik Jake tegen die opweg is naar mij. "Jake!" Hij kijkt waar de stem vandaan komt en ziet mij. "Nessie!" Glimlachend rent hij naar me toe en geeft me een zoen. "Ik wou graag nog even trainen." Zeg ik. Hij knikt. "Is goed. Kom." Hij pakt mijn hand vast en samen rennen we naar de openplek in het bos. Als we daar zijn gaat hij zitten en klopt naast zich. "Kom zitten." Ik ga snel naast hem zitten. "Ik wilde dit nog aan je geven." Hij geeft me een ketting met een klein zilveren hartje waar een kleine zilveren roosje op zit. "Dank je." Zeg ik verbaasd. Hij glimlacht en doet hem om mijn hals. "Het is echt een beeldige ketting, Jake." Ik geef hem een knuffel. Dan staan we op. "Nou, laat maar zien wat je kunt." Ik glimlach en haal hem direct onderuit. "Dat... Ging goed." Zegt hij. Ik glimlach en help hem overeind te komen. "Laat jij nu maar zien eens wat je kunt." Zeg ik.
JE LEEST
Twilight Life Of Renesmee
VampireHij kijkt me aan met zijn vuurrode ogen. "Jou had ik hier zeker niet verwacht." Sist hij. Ik blijf in vechtpositie staan. "Ik jou anders ook niet." Ik kijk hem doordringend aan. Hopelijk had hij niet door dat ik stiekem erg bang ben. Ik had nooit in...