Koning en Koningin

857 46 14
                                    

Jake komt naar me toegelopen. "Het was allemaal goed gegaan." Ik glimlach en knik naar hem. "Nu nog regelen wie de macht gaat overnemen in Volterra." Opeens komt Carlisle uit een andere kamer lopen. "Dat hebben wij al besloten, samen met alle andere vampieren die ons geholpen hebben. Wij vinden dat jij en Jacob een soort van koning en koningin moeten worden over de vampieren. Zo kan er misschien eindelijk vrede ontstaan tussen alle wolven en vampieren." Ik kijk verbaasd naar Carlisle. Ik als koningin? Samen met Jake, zou hij dat wel willen? En ben ik niet veel te jong? Ik kijk twijfelend naar Jake. "Wat vindt jij ervan?" Hij lijkt even na te denken. "Nessie, zolang ik maar met jou ben vind ik alles goed." Aan dat antwoord heb ik dus ook niet veel... Ik kijk naar mijn ouders die allebei stilletjes knikken. "Ik... vind het een goed idee." Carlisle kijkt me blij aan. "Dat had ik al wel verwacht, ik ben blij dat je er zo over denkt. Ik zal de andere vampieren inlichten, we zullen een kroning gaan plannen. Maar dat moet wel binnenkort, anders is er te lang niemand die let op de vampieren." Ik knik begrijpend. Dan loopt hij weer weg naar zijn kantoortje. "Jake, vindt je het niet erg om een koning te moeten zijn?" Hij lacht eventjes. "Nee, het lijkt me juist heel leuk. We kunnen dan in Volterra gaan wonen, samen met onze familie." Ik zucht opgelucht, heb ik toch de juiste keuze kunnen maken. "Ik zal het weer hier in ieder geval niet missen. Maar... is het niet raar als er een half vampier koningin word van normale vampieren?" Hij glimlacht naar me. "Twijfel toch niet zo veel, ik denk dat je het perfect zal doen als koningin." Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Het spijt me, ik moet gaan. De wolven hebben mijn hulp weer nodig." Ik knik en kijk naar hem als hij weggaat. Het moet allemaal nog even tot me doordringen...

Iedereen is al bezig met spullen inpakken als ik thuiskom na het jagen. Mijn vader had me gedwongen omdat hij dacht dat ik anders te weinig bloed zou hebben gehad voor deze week. Al had ik pas een uur geleden antwoord gegeven op Carlisles vraag, iedereen is zich nu al voor Italië aan het voorbereiden. Alice komt op me aflopen met een schetsboek in haar hand. Oh nee... Ik weet al waar dit heen zal gaan. Ze komt naast me staan en duwt de schets die ze heeft gemaakt in mijn hand. "En?" Zegt ze met een grote grijns op haar gezicht. Op het plaatje staat iemand die erg op mij lijkt met een rode jurk aan en een soort zwarte mantel. "Waar is dit voor Alice?" Ik kijk haar vragend aan. "Voor de kroning natuurlijk! Hoe wou je er dan anders uitzien? Ik hoop toch niet in een spijkerbroek met een t-shirt ofzo." Waarschijnlijk wel... "Nee, dat zou ik toch nooit doen. Het is een hele gave jurk Alice." Ze glimlacht tevreden en loopt snel weer weg. Dan komt ze weer terug met een meetlint. "Even je maten op meten."

Na een half uur is Alice helemaal klaar. Ze had de tijd genomen om mijn maten precies op te kunnen meten. Ze wilt dat de jurk perfect zal zitten. "Nu Jacob nog... Hij kan ook wel een mooie outfit gebruiken." Zielige Jake, misschien moet ik hem dat straks maar even vertellen. Ik weet dat hij niet het gedult heeft om zo lang stil te moeten staan. "Hoe snel denk je dat je hem af hebt?' Vraag ik terwijl Alice haar meetlint weer opbergt. "Ik weet het niet zo goed, ik denk een paar uur. Ik moet ook nog even mijn spullen inpakken, en je weet hoeveel spullen dat zijn." Ik lach eventjes als ik eraan denk hoeveel vrachtwagens er voor nodig zouden zijn om al de spullen van Alice te vervoeren. Ik merk dat ik een beetje moe begin te worden. Ik besluit maar om een dutje te gaan doen. Als ik op mijn bed ga liggen val ik snel in een droomloze slaap.

Twilight Life Of RenesmeeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu