Opeens hoor ik wat. "Renesmee, wakker worden!" Ik kijk vluchtig om me heen. Ik sluit mijn ogen en als ik ze weer open doe lig ik in mijn eigen bed, de zon schijnt door het raam heen. "W-wat?" Zeg ik met een slaperige stem. Jake kijkt me glimlachend aan terwijl hij het gordijn open maakt. Inplaats van naar een hotel te zijn gegaan gisteren, zijn we met iedereen direct naar het vliegveld gegaan en hebben we het eerste vliegtuig naar Amerika genomen. "Kom op, Renée kan elk moment komen." Ik sta snel op en loop naar mijn badkamer. Jake is al helemaal aangekleed en loopt naar de woonkamer toe. We zijn in het huisje in het bos, mijn vader en moeder zijn waarschijnlijk al weer naar het andere huis gegaan. Ik douche eventjes en kleed me dan snel aan. Ik moet er een beetje netjes uitzien dus doe ik een panty aan met een zwart kanten jurkje erbij aan. Ik doe mijn zwarte veter laarsjes aan, waaronder een enorme hak zit, en dan maak ik me nog op. Gewoon een beetje natuurlijke kleurtjes, en mijn haar doe ik in een losse knot. Ik loop naar de woonkamer waar Jake al op me zit te wachten. "Wow... Je ziet er geweldig uit Nessie." Hij loopt naar me toe en geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Dank je Jake." Ik glimlach eventjes naar hem. Dan lopen we samen het huis uit. Buiten is het erg mistig, de zon komt niet door de mist heen waardoor het er een beetje somber uitziet. Niet dat ik dat niet gewend ben. Ook is het erg stil in het bos, het enige wat je kunt horen is een specht die bezig is om een gat in een boom te maken, verder hoor je niks. Ik hou Jakes hand vast, en zo lopen we naar het andere huis toe.
Als we er eindelijk zijn zie ik een onbekende zilveren auto voor het huis staan. "Ze is er al." Zeg ik een beetje zenuwachtig tegen Jake. Jake knikt alleen maar eventjes. "Wat nou als ze me herkent?" Jake stopt en kijkt me aan. "Dat gebeurt vast niet, we vertellen haar dat je een nichtje van Edward bent, precies hetzelfde als we je opa hebben verteld." Ik haal even diep adem, dan open ik de deur.
Als ik samen met Jake de woonkamer in loop zitten mijn vader en moeder op de bank. Verder is er alleen een wat oudere vrouw bij. Ze lijkt een beetje op de Renée uit mijn droom, maar ik had haar wat anders voorgesteld. Ze is 58, je zou bijna denken dat ze nog maar iets van 50 is. Haar ogen zijn blauw en kijken mij onderzoekend aan. Haar haar heeft een bruine kleur, hier en daar zit er wat grijs in. Ze heeft duidelijke lachrimpels. Als ik naar mijn moeder kijk die naast haar zit kun je duidelijk zien dat ze familie zijn. Mijn moeder ziet er wat ouder uit door de kleding die ze draagt. Ze heeft haar haar opgestoken en ze draagt een witte blouse met een hoge zwarte rok die ongeveer tot haar knieën komt. Naast mijn moeder zit mijn vader die er ook wat ouder uit ziet. Hij heeft ook een witte blouse aan met daarover een grijs colbert. Zijn haar zit wat netter dan normaal. Mijn moeder staat op en loopt naar me toe. "Mam, dit is het nichtje waar ik over verteld heb." Renée staat op en loopt naar me toe. "Je ziet er geweldig uit, Nessie." Ik kijk even naar mijn vader. Ze hadden dus verteld dat ik Nessie heet, het is natuurlijk ook wel een beetje verdacht als ze hoort dat haar naam voor een gedeelte in mijn naam zit. "Dank u." Zeg ik een beetje beleefd. "Zeg maar gewoon je hoor, anders voel ik me zo oud." Haar ogen glinsteren helemaal, ze kijkt dan naar mijn vader. "Edward, ze lijkt echt heel veel op jou." Hij glimlacht even en knikt. Dan kijkt ze op haar horloge. "Ohw... sorry Bella, ik moet alweer gaan. Ik kan Phil niet te lang alleen laten, anders vind ik dat ook zo sneu voor hem. Het was erg leuk je weer gezien te hebben." Ze geeft haar een lange knuffel, net als ze bij iedereen doet. We zwaaien haar even uit en lopen dan weer naar binnen. "En, wat heeft ze allemaal gezegd?" Mijn moeder glimlacht blij. "Ze vondt dat Edward en ik er nog erg goed uitzagen, en we vertelde haar over jou. Ze vindt het jammer dat ze je niet eerder ontmoet had, maar het kon even niet anders. Maar verder vondt ze het hartstikke leuk om ons weer te zien." Ik glimlach en geef mijn moeder een knuffel. "Ik wist wel dat het allemaal goed zou komen."
JE LEEST
Twilight Life Of Renesmee
VampireHij kijkt me aan met zijn vuurrode ogen. "Jou had ik hier zeker niet verwacht." Sist hij. Ik blijf in vechtpositie staan. "Ik jou anders ook niet." Ik kijk hem doordringend aan. Hopelijk had hij niet door dat ik stiekem erg bang ben. Ik had nooit in...