Vertrek

1.2K 45 6
                                    

Na een tijdje trainen is het tijd om naar huis te gaan. Jake had zijn spullen al bij zich en afscheid genomen van zijn vader. Samen lopen we terug naar huis toe. Daar aangekomen is iedereen klaar om weg te gaan. Alice neemt Jasper in haar auto, Emmet, Carlisle en Esmee gaan bij Rosalie in de auto. Ik mijn ouders en Jake gaan in mijn vaders auto. De andere vampieren hadden allemaal hun eigen vervoer geregeld. Net als de 5 door Jake uitgekozen wolven. Alle spullen zijn al ingepakt en Jake en ik nemen samen met mijn ouders plaats in de auto. "Niemand wat vergeten?" Vraagt mijn moeder. Ik schud mijn hoofd net als Jake. "Dan vertrekken we." Zegt mijn vader.

Ik weet niet hoelang we gereden hebben, maar ik vond het wel snel gaan. Onze spullen worden in het vliegtuig geleden. Iedereen neemt plaats in het vliegtuig. Ik naast Jake. Zenuwachtig tik ik op de arm leuning. Jake legt zijn hand op mijn hand. "Maak je geen zorgen. Het gaat ons lukken." Ik zucht. "Ik hoop het wel. De Volturi heeft al lang genoeg geregeerd." Hij knikt. Ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder. "Hierna gaan we trouwen. Ik heb al een idee waar we kunnen gaan wonen." Nieuwsgierig kijk ik hem aan. "Waar dan?" Hij glimlacht. "We kunnen in New York een appartement kopen en gaan leven als normale mensen. Een baan zoeken, dat soort dingen." Ik glimlach. "Dat lijkt me echt geweldig." Ik stel Jake en mij voor, een gezinnetje. Ik zie mijn vader kijken als hij mijn gedachten hoort. Dan komt het vliegtuig in beweging. Overal waar ik kijk zie ik gespannen mensen. Jake kijkt afwezig naar buiten. Ik zet maar een koptelefoon op en zet een film aan. Ik voel hoe mijn ogen zwaar worden en val in slaap.

Twilight Life Of RenesmeeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu