Kroning

767 43 2
                                    

Ik loop samen met Alice naar de slaapkamer. Ze wilde niet dat ik mijn make-up en haar zag voordat ik de jurk zou hebben aangetrokken. Ze was erg snel met alles, misschien deed ze over het haar een paar minuutjes. Maar ze had natuurlijk ook hulp van Esmé en Rosalie. Mijn vader en moeder waren Carlisle, Emmet en Jasper aan het helpen met de zaal waar onze kroning zou plaatsvinden. Jake wordt geholpen door Sam en Seth om zich voor te bereiden. Alice had de jurk al klaar gelegd. Samen met de schoenen die ik er bij ga dragen, hoge zwarte hakken. Ben benieuwd of ik daar op kan lopen... Ik zucht en laat Alice me aankleden. De jurk is lastig dicht te doen, met touwtjes aan de achterkant. De hakken en de cape gaan wel wat makkelijker aan. Dan mag ik eindelijk in de spiegel kijken. Alice houdt haar handen voor mijn ogen voor we bij de grote spiegel staan, dan haalt ze haar handen snel weg. "En?" Haar stem klinkt enthousiast. "Wauw... Alice, hij is perfect." De jurk zit als gegoten, en de cape is zo lang dat hij over de grond sleept. Mijn haar is opgestoken en een paar plukken aan de voorkant zijn ontsnapt. Mijn make-up heeft ze natuurlijk gehouden, behalve mijn lippenstift die felrood is. "Je ziet er beeldschoon uit, Nessie." Ik glimlach naar haar en geef een knuffel. Ze voelt ijskoud aan, maar daar ben ik na al die jaren al wel aan gewend. Dan hoor ik iemand op de deur kloppen, Rosalie. Ze doet de deur open en kijkt eventjes naar me. "Je ziet er heel mooi uit Renesmee." Dan kijkt ze naar de horloge die ze om heeft. "Het is tijd." Ik knik en voel dat ik zenuwachtig word. Alice pakt me bij mijn schouders en duwt me bijna de kamer uit. Ze kan vast niet wachten tot de andere haar creatie zien. Alice zelf draagt een kort zwart jurkje waarvan de onderkant alle kanten opgaat. Ze heeft kanten handschoentjes aan met een klein zwart strikje in haar korte elf achtige kapsel. Rosalie heeft een donkerrode lange jurk aan die kanten mouwen heeft, haar haar zit in een losse knot. We lopen de hal uit, naar de trap toe. Op de trap ligt een soort rode loper die helemaal naar beneden gaat. Voorzichtig lopen we de trap af, ik wil natuurlijk niet struikelen. In de verte hoor ik al wat gepraat. Sommige stemmen klinken bekend, andere weer onbekend. Als we de trap af zijn staat mijn vader al bij de deur. Hij zal me naar de troon brengen. Hij glimlacht naar me, als hij mens was geweest had hij nu al wel gehuild. Ik hou hem bij zijn arm vast en Rosalie en Alice openen de grote donker bruine deur. De troonzaal ziet er ongelooflijk uit. De grond is van marmer, en in het midden licht een rode loper met aan de zijkanten lange houten banken. Overal zitten vampieren, uit alle landen. Veel hebben rode ogen, een paar gele. Ze worden allemaal stil als ze mij zien. Ik glimlach terwijl ik probeer om overeind te blijven. De zenuwen gieren door me heen. Bij de linker troon staat Jake al, hij kijkt me aan terwijl ik steeds dichterbij kom.

Ik laat mijn vaders arm los als we bij de tronen zijn, hij gaat aan de zijkant van mijn troon staan. Ik voor de rechter troon staan, met mijn gezicht naar het publiek. Voor ons staat een oudere vampier, zijn ogen zijn rood en hij draagt een soort priesters kleding. De kroning moet wel zo echt mogelijk zijn. Hij draagt een rood fluwelen kussen met twee gouden kronen. Allebei zijn ze bijna hetzelfde, alleen is die voor mij wat puntiger en heeft die in het midden een rode kristal. Hij laat ons een paar zinnen na zeggen. We zweren dat we trouw zullen zijn aan de regels en alle vampiere rechtvaardig zullen behandelen. Dan zet hij de kronen één voor één op onze hoofden. Dan draait hij zich om naar het publiek die de hele tijd al muisstil zijn. "Hierbij is het officieel, onze nieuwe koning en koningin." Het publiek begint te juichen en te klappen, iedereen staat op en vormen een rij voor de tronen. Iedereen wil ons feliciteren, en we krijgen allerlei cadeautjes. Zoals een oud draken ei. Dat zei die vampire tenminste, ik weet niet of ik hem moet geloven. Ook krijgen we veel sieraden en versieringen. Natuurlijke ook veel bloemen. Iemand gaf ons zelfs een fles bloed cadeau. Ik denk dat ik die wel aan iemand anders geef... Of ik drink hem zelf op.

Na ongeveer twee uur lang handen schudden en cadeautjes krijgen stroomt de zaal leeg. Uiteindelijk is iedereen weg, behalve mijn familie. Jake werdt meegenomen door zijn vrienden, waarschijnlijk om het te gaan vieren. Ik had niet echt behoeft daar aan, dus bleef ik maar in het kasteel. Alice was helemaal anthousiast over mijn jurk en hoe perfect alles was. "Nu moeten we nog jullie bruiloft regelen." Zegt ze opgewekt als we samen in de hal lopen. Ik moet even lachen en kijk haar aan. "Alice, ik denk dat ik nu wel even klaar ben met al die dingen. Een beetje rust zal wel fijn zijn." Ze kijkt me een beetje teleurgesteld aan en zucht. "Ik begrijp het wel, je hebt het ook zo druk gehad de laatste tijd." Ik ben blij dat ze het begrijpt, anders had ik dat gezeur over de bruiloft ook nog.

"Weet je Alice, we zien wel wat er gebeurd."

Twilight Life Of RenesmeeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu