Pintu bilik terbuka luas, seorang nurse wanita pertengahan umur yang berbadan gempal dan mukanya berkedut serta memakai cermin mata bulat masuk ke dalam bilik Sotaru apabila mendengar bunyi bising di bilik Sotaru.
Apabila melangkah masuk ke dalam bilik Sotaru dia terpandang Sotaru yang berada di atas katil sedang memandangnya. Serta merta mukanya merona merah. 'Ah, tetapi dia pesakit jadi aku tidak boleh buat apa-apa'bisik hatinya. Mata nurse itu meliar memandang sekeliling bilik sehingga dia ternampak dua pemuda yang berada di lantai, memandangnya. Wajahnya memerah kedua kalinya.
'Cantik sangat ke aku ni' bisik hatinya.
Nurse wanita itu berjalan mendekati dua pemuda itu. Apabila melihat mereka dengan lebih dekat wajahnya bertambah merah. 'Ah! Kacaknya mereka berdua tetapi Sotaru-san lagi kacak. Ah tapi takpe dua pemuda ni boleh la...' Tanpa di sangkanya, apabila melihat wajah merah nurse itu Sotaru, Kaito dan Hattori serta Conan berfikir wanita itu sedang marah. Jadi mereka mengundur beberapa langkah ke belakang kecuali Sotaru yang terbaring di katil.
Ketika berjalan mendekati dua pemuda di dalam bilik itu, kaki nurse itu terlanggar kaki Kaito sehingga menyebabkan dia terjatuh namun dia sempat mengimbangkan badannya sebelum terjatuh tetapi dia tidak dapat mengawal kedua tangannya daripada terketuk kepala Hattori dan Kaito dengan tangan besarnya itu. Di sebabkan itu, Hattori dan Kaito pengsan menerima impak daripada pukulannya itu.
"Oh my! What have I done!" Jerit nurse itu apabila melihat kedua pemuda itu pengsan. Dengan pantas dia mengangkat kedua pemuda itu namun tidak terangkat di sebabkan perbedaan berat badan mereka. Dia menggunakan langkah terakhir dengan menyeret mereka berdua keluar dari bilik Sotaru.
Semasa dalam bilik rawatan, Kaito dan Hattori terjaga dari pengsan selepas kepala mereka di balut oleh nurse tadi. Benda pertama yang mereka nampak sebaik sahaja membuka mata adalah nurse itu.
"Oni!" Jerit Kaito.
Sedaya upaya Kaito menjauhkan dirinya dari nurse itu. Nurse itu yang berasal dari luar negara tidak memahami apa yang di katakan oleh Kaito tadi. Dia merapatkan dirinya dengan Kaito.
"Oh my, so handsome. I will give myself to you" Katanya dengan nada yang mengoda. Peluh dingin mulai membasahi wajah Kaito apabila mendengar ayat yang keluar dari mulut nurse itu.
"No way! You stupid old woman! Stay away from me!!" Namun siapa sangka kata-katanya itu memberi impak yang berlainan kepada wanita itu.
"Oh my, are you Tsundere boy?Just my type" Kata nurse itu dengan wajahnya yang merona merah.
"Though I would love to do this to Sotaru-san but he one of my patient i can't do anything to him. Oh so troublesome... But you won't mine do you..." Katanya dengan berbisik di sebelah cuping telinga Kaito. Nurse itu menggigit cuping telinga Kaito.
"Kyaaaaaaaahhhhh!!" Jerit Kaito dengan nyaring.
Hattori yang di sebelahnya memerhati dengan rasa simpati. 'god will bless you. Kuroba' fikirnya. Hattori cuba berjalan keluar dari bilik itu namun Kaito menarik tangannya terlebih dahulu sebelum dia melangkah pergi meninggalkannya bersama dengan nurse itu. Kaito tidak akan membenarkan Hattori pergi meninggalkannya.
" Don't you dare leaving me alone. You should feel the same way as what I did" Kata Kaito sambil memegang erat tangan Hattori. Wajah Hattori pucat mendengar katanya.
"Uwahh!! Tolong!!" Jerit Hattori. Tetapi sayang takde sesiapa yang berani mendekati bilik rawatan itu.
'God will bless both of you'
YOU ARE READING
Welcome to New World(Detective Conan)✔
ФанфикHannah Johnson gadis tulen berketurunan Amerika namun tinggal di Landon bersama keluarganya telah menemukan sesuatu yang luar biasa telah mengubah hidupnya. Dia telah mendapati dirinya terperangkap di dalam dunia anime kegemarannya, Anime Detective...