Kaito menyusup masuk ke dalam sebuah bilik yang tidak berpenghuni, tangannya memegang kad gun yang di simpan dalam beg sandangnya. Hampir sejam dia dan Sotaru berpisah untuk mencari pintu keluar dari dalam bangunan mereka terkurung.
Beberapa anggota black organization berjalan di sebelahnya tanpa meragui identiti sebenar Kaito yang menyamar sebagai salah seorang anggota kumpulan mereka.Matanya meliar memandang sekeliling lorong yang mereka lewati. Kaito memandang atap siling di atas kepalanya. Kemera di pasang di setiap sekeliling ruang lorong itu. Kaito mendengus kesal.
'Ketat betul sistem keamanan dalam bangunan ini'
Kaito mengikuti dua anggota yang berjalan di hadapannya dengan senyap. Apabila mereka masuk ke dalam tandas, dengan pantas Kaito mengunci pintu tandas dari dalam.Tersentak mendengar bunyi pintu tandas di kunci, dua anggota itu menoleh ke belakang. Serta merta wajah mereka memucat. Senyuman di wajah Kaito melebar sambil menarik picu kad gun dalam pegangan tangannya. Dia menembak beberapa das tembakan dan beberapa keping kad keluar dari pistol yang di pegangnya. Kad yang di tembaknya melaju menghala ke arah dua anggota itu. Mata mereka membulat apabila kad yang di tembak tadi mengenai tepat pada sisi tepi setiap pakaian yang mereka pakai.
Mereka cuba menarik tangan mereka daripada tersangkut pada kad itu namun di sebabkan kad itu menembus masuk pada dinding di belakang mereka jadi ia membatas penggerakan mereka. Akhirnya mereka menyerah sebab tangan mereka tidak dapat di gerakkan.
Ketika mereka manoleh kepala mereka memandang ke arah Kaito, mata mereka terus membulat apabila melihat Kaito pakai masker respirator sambil memegang bom yang megeluarkan asap pink berdiri di hadapan mereka.
Asap pink mulai menyebulungi dalam tandas. Terbatuk-batuk dua anggota itu menghirup asap pink yang menyebulungi mereka. Setelah seminit berlalu asap pink mulai memudar dan dua anggota itu lena tidur di tepi dinding dalam tandas.
Kaito tersengeh. Dia menanggalkan masker yang di pakainya dan berjalan keluar dari tandas namun sebelum dia meninggalkan tandas itu dia sempat mengunci pintu dari bahagian dalam bagi menghalang orang luar masuk ke dalam tandas.
'Jangka masa yang di perlukan untuk mereka bangun daripada tidur adalah 2 jam lebih. Itu sudah cukup untuk memberi masa aku untuk mencari jalan keluar' fikirnya. Kemudian Kaito berlalu meninggalkan tandas itu dan memulakan tugasnya untuk mencari pintu keluar dalam bangunan itu serta mengurus 'mereka' yang menghalang jalannya.
Dia berjalan mengilingi dalam bangunan itu dan berhenti apabila melihat sebuah pintu besi di kawal oleh beberapa orang lelaki yang berbadan sado. Mereka tengah mengawal sebuah pintu besi yang besar di belakang mereka dengan teliti dan berjaga-jaga agar tiada penceroboh yang dapat melepasi mereka.
'Pasti itu pintu keluar' fikirnya lagi. Kaito melihat beberapa orang santis yang berdiri di hadapan dinding di sebelah pintu besar berhadapan dengan sebuah objek yang di pasang pada dinding dengan kegunaan untuk mengecam wajah pekerja di organisasi itu. Iris mata mereka di scan kemudian pintu besar itu terbuka luas membenarkan mereka berjalan melepasi pintu itu dan hilang dari pandangan matanya apabila pintu di tutup kembali.
'Cis.. Nampaknya aku perlu guna salah seorang daripada anggota organisasi itu untuk membuka pintu besi itu' Kaito menyorok di balik dinding apabila salah seorang daripada pegawal yang menjaga pintu besi menoleh kepalanya ke arahnya. Pegawal itu berjalan menghampiri Kaito yang bersembunyi di balik dinding. Bagi mengelak daripada di temui mereka Kaito masuk ke dalam salah bilik yang tidak berkunci.
Apabila melihat tiada orang yang mencurigakan dari arah yang di lihatnya, pegawal itu kembali memulakan kerjanya. Kaito menaip mesej kepada Sotaru yang dia telah menemui jalan keluar dan menyuruhnya untuk berkumpul kembali dengannya. Setelah memberinya arah dan tempat persembunyiannya kepada Sotaru dia menyimpan phonenya kembali ke dalam poket seluarnya.
YOU ARE READING
Welcome to New World(Detective Conan)✔
FanficHannah Johnson gadis tulen berketurunan Amerika namun tinggal di Landon bersama keluarganya telah menemukan sesuatu yang luar biasa telah mengubah hidupnya. Dia telah mendapati dirinya terperangkap di dalam dunia anime kegemarannya, Anime Detective...