Suasana di sekitar bilik ICU riuh rendah dengan keributan wartawan dan saudara terdekat keluarga Johnson. Seorang wanita pertengahan umur 40-an menyeka air matanya yang bergelinangan di kelopak matanya. Apabila mendengar khabar daripada suaminya, Jerald Johnson, melalui panggilan telefon yang di terimanya daripada pihak hospital. Sebaik menerima panggilan telefon itu mereka terus bersiap untuk ke hospital saudaranya di rawat. Anak gadisnya yang berada di sekolah di jemput oleh pemandu mereka dan di bawa terus ke hospital.
"Mommy, what happen to Hannah and her family?" Tanya anak gadisnya, Jennie Johnson. Hannah Johnson dan anaknya, Jennie merupakan sahabat baik semenjak dari mereka sekolah rendah sehinggalah sekarang. Dia, Reonna Johnson sebagai ibu kepada anak gadisnya, Jennie berasa serba salah untuk memberitahu perkara sebenar kepadanya. Reonna menarik nafas dalam-dalam.
"Jennie, i want you stay calm..."Pintanya perlahan. Jennie memandang ke arahnya dengan raut wajah yang risau. Kepalanya di anggukkan, bersetuju dengan kata ibunya.
"Hannah and her family were involved in car accident. She is in ICU right now. She was in surgery while both her parents died when taken to hospital"
Membulat mata Jennie mendengar kata ibunya. Lutut kakinya terasa berat dan tidak dapat menampung berat badannya akhirnya dia jatuh terduduk di lantai. Air matanya jatuh bergugguran daripada tubir matanya. Kedua belah tangannya menutup wajahnya. Jennie menangis teresak-esak memikirkan nasib yang menimpa keluarga sahabat baiknya.
Reonna memegang bahunya anaknya. Dia cuba menenangkan anaknya namun Jennis menempis tangannya. Jennie bangkit daripada duduk di lantai dan berdiri. Dia berlalu pergi meninggalkan ruangan dalam hospital dan singgah di kantin luar kawasan hospital. Jennie membeli air minuman sejuk untuk mendinginkan hatinya yang dalam kesedihan.
'Hannah...Please be strong' Jennie berdoa dalam hati.
Setelah dia mulai bertenang, Jennie kembali ke keluarganya dan menunggu sahabatnya selamat di bedah. Selepas 3 jam berlalu akhirnya seorang doctor lelaki memakai kaca mata keluar dari bilik pembendahan. Dia memanggil saudara terdekat bagi pesakit yang di rawatnya. Ayahnya berjalan ke arah doctor itu dan mengakui sebagai pakcik kepada pesakitnya.
"Sir, is she ok? Will she survive from this surgery?" Tanya ayahnya. Doctor itu mengeluh. Tangannya membetulkan kaca mata di batang hidungnya.
"The answer of your question 'no'. She can't make it alive. Maybe it will take for few day for her to stay concious. But, the sharp glass pierced into her eyes, if she alive maybe she would lost her ability to see thing around her. She will blind for the rest of her life" Terang doctor itu.
Mata Jennie membulat mendengar penerangan doctor itu. Bunyi bising kedengaran jelas dalam bilik ICU, seorang pembantu doctor keluar memanggil doctor berkaca mata tadi untuk masuk ke dalam bilik kerana kadar denyutan jantung pesakit mereka semakin menurun. Doctor itu kembali masuk ke bilik untuk meneruskan tugasnya untuk menyelamatkan pesakitnya.
Jam di dinding hospital menunjukkan pukol 12 tengah malam. Doctor yang terlibat dalam menyelamatkan pesakit mereka yang bernama Hannah Johnson menghela nafas sedalam-dalamnya. Selepas hampir 12 jam mereka bertungkur lumus untuk menyelamatkan pesakit mereka akhirnya mereka di benarkan untuk berehat. Doctor berkaca mata yang mengetuai dalam pembendahan itu melihat jam pada pengerlangan tangannya.
"8/2/20**. Hannah Johnson dead at 12:46 am"
Sementara itu di Tokyo, daerah Bandar Beika dalam dunia Detective Conan,
Black Organization berjaya di tumpaskan namun FBI tidak berjaya menemui ketua mereka. Memang tidak berbaloi tetapi sekurang-kurangnya hampir kesemua anggota organisasi itu berjaya mereka tumpaskan. Selain daripada itu, Seminggu sudah berlalu semenjak kes Sotaru di tembak. Sotaru pula di masukkan ke dalam hospital dan kini Kaito mendengar keputusan ujian yang di katakan oleh doctor merawat Sotaru.
YOU ARE READING
Welcome to New World(Detective Conan)✔
FanficHannah Johnson gadis tulen berketurunan Amerika namun tinggal di Landon bersama keluarganya telah menemukan sesuatu yang luar biasa telah mengubah hidupnya. Dia telah mendapati dirinya terperangkap di dalam dunia anime kegemarannya, Anime Detective...