Badannya di pusing kiri dan kanan namun matanya masih terbuka luas. Bunyi angin kencang di luar jendela, serta bunyi ranting kayu yang mengetuk-ngetuk tingkap biliknya itu menambahkan lagi rasa gusar di hatinya.
Sotaru bangkit dari katilnya dan berjalan menuju ke jendela yang tidak berlangsir itu. Suasana malam yang sunyi di rumahnya itu menambahkan lagi rasa gugup di hatinya. Entah kenapa hatinya itu bagaikan mengatakan sesuatu yang buruk bakal terjadi pada keluarganya. Kepalanya di geleng berkali-kali, membuang rasa syak wasangka yang di fikirnya. Namun ketiadaan keluarganya pada ketika itu membuat dia tertanya-tanya, benarkah apa yang di fikirkannya? Sesuatu akan terjadi kepada keluarganya? Atau kepadanya?
Bunyi lonceng rumah berdering menandakan ada tetamu yang datang ke rumahnya. Sotaru berlari keluar dari biliknya itu dan berjalan menuruni tangga. Setibanya di hadapan pintu besar rumahnya, sotaru mengendap melalui lubang kecil yang ada di pintu rumahnya. Kelibat dua orang lelaki berpakaian serba hitam berdiri di hadapan pintu rumahnya.
Tetapi bila di fikirkan ada rasa ragu untuk membuka pintu tetapi dia pernah lihat mereka berdua datang ke rumah sebelumnya, berjumpa dengan kedua orang tuanya. Dengan pantas Sotaru menekan password rumahnya, serta merta pintu besar rumahnya terbuka luas. Dua lelaki berpakaian hitam itu melangkah masuk ke rumahnya.
Matanya membulat apabila salah seorang dari mereka yang berbadan gempal dan berkaca mata hitam mengacukan pistol ke arahnya. Tanpa di sangka, badannya bertindak terlebih dahulu daripada otaknya. Sotaru berlari menaiki tangga dan menyembunyikan dirinya di dalam sebuah bilik rahsia milik orangtuanya. Namun sayang, salah satu kakinya di tembak, darah mengalir keluar dari kakinya. Sedaya upaya dia cuba menghentikan darah yang mengalir keluar. Bajunya di koyak dan di ikat pada kakinya yang cedera.
"Apa yang kalian lakukan!"jeritan ibunya yang telah kembali memeranjatkannya.Air matanya di tahan agar tidak mengalir keluar.
Dengan rasa ingin tahu yang mendalam dia berjalan ke arah dinding bilik rahsia itu, sebelah tangannya memegang dinding bagi membantunya berjalan. Lubang kecil pada dinding rahsia itu di tatap dengan menggunakan sebelah matanya. Salah seorang daripada lelaki berjubah hitam yang berambut panjang memegang sebuah pistol dan menghalakan pistolnya ke arah ibu dan ayahnya yang kelihatan kabur daripada bola matanya di sebabkan jarak mereka yang berdiri jauh daripada tempat persembunyiannya. Sotaru mengecilkan matanya bagi melihat dengan jelas wajah mereka.
Seorang lelaki tua berusia lewat 60-an bersama isterinya kemas berpakaian doctor sedang berdiri di hadapan pintu bilik orang tuanya. Mereka berdua adalah kedua ibu dan ayahnya.
'Kenapa mereka mesti balik pada saat ini' bisik hatinya. Sotaru memegang loket yang tergantung di lehernya. Wajah keluarganya jelas kelihatan pada loket bulat itu. Dia mengeluarkan phone di dalam poket seluarnya dan mendail nombor polis serta ambulan.
YOU ARE READING
Welcome to New World(Detective Conan)✔
FanfictionHannah Johnson gadis tulen berketurunan Amerika namun tinggal di Landon bersama keluarganya telah menemukan sesuatu yang luar biasa telah mengubah hidupnya. Dia telah mendapati dirinya terperangkap di dalam dunia anime kegemarannya, Anime Detective...