Na dat ik het mengsel in de oven heb gezet draai ik me terug om om Drake in de stoel te zien zitten met zijn iPhone voor zijn neus.
'Ga jij naar dat bal op vrijdagavond?' Klinkt het. Ik schuif de stoel die voor hem staat naar achter en zet me neer.
'Ja.' Knik ik. 'Met Alex.' Voeg ik er nog snel aan toe.
'Hmm, ik vraag Isabella wel. Misschien is afspreken in het openbaar beter dan hier thuis.' Hij kijkt nu op en bestudeert mijn blik. Ik kijk hem grijnzend aan. Mijn wenkbrauwen hef ik lichtjes omhoog terwijl ik naar aan andere hoek in de kamer staar.
'Ik kan haar gewoon niet uitstaan, wist je dat dan niet?'
'Misschien.' Zijn ogen schieten schijnheilig de lucht in en vervolgens blikt hij opnieuw naar zijn iPhone. Ik schud kort mijn hoofd terwijl mijn ogen een cirkeltje maken.'Ik ga even bellen.' Deel ik mee terwijl ik het nummer van Jessica intyp. Ik ontvang een bevestiging van Drake en stel me recht. Mijn voeten begeleiden me naar de gang. Daar hoor ik de stem van Jessica door mijn iPhone klinken.
'Hallo? Met Jessica?'
'Hee jess!'
'O hee Scar!'
'Hoe gaat ie?'
'Goed hoor, met jou?'
'Ook goed. Heb je morgen na school tijd om kleding te gaan kopen voor dat bal? Ik heb gelezen dat het gemaskerd is dus we zullen ook maskers moeten kopen enzo.'
'Het spijt me meid. Mijn punten zijn barslecht en ik heb woensdagnamiddag altijd bijles.. echt stom.'
'Oh en kan je een andere moment?'
'Nou... ik heb mijn jurk al voor dat bal dus eigenlijk is het voor mij weggegooide tijd. Sorry.'
'Geen probleem.'
'Ik moet inleggen! Doeii!'
'Doeii...'Ik sluit mijn gsm en wandel opnieuw de keuken binnen.
'Ik wil wel met je meegaan?' Drake schenkt me geen oogwenk maar ik weet wel dat hij het tegen mij heeft.
'Jij?'
'Ja ik, wie anders?'
'Ik kan niet shoppen met jongens... en al zeker niet met jou. Dan ben ik nooit zeker over de mening die je me geeft.' Ik zet me opnieuw recht voor hem neer. 'Jongens hebben gewoon geen smaak.'
'Oke, dan ga ik wel met Isabella en betaal alles voor haar.' Hij kijkt op.
'Doe maar.' Zeg ik koppig. 'Ik heb geld genoeg.' Volgt er nog.
'Misschien ziet ze me dan zo graag dat ze het zelf niet meer erg vindt om hier, in jou huis waar ik ook woon, te komen.'
Ik kijk hem met een dodende blik aan. Enkele seconden is het stil. Ik kijk naar buiten, naar de gigantische boom in de tuin. Daarna blik ik terug op Drake. Hij kijkt me afwachtend aan.
'Goed. Maar als het me irriteert dan zijn we direct weg en jij betaalt niets! Noppes! Nada!'
'Oke oke, afgesproken.'Ik draai met mijn ogen en hoor een kort piepje van het ovenalarm dat afgaat. Ik stel me opnieuw recht en open de oven. Een heerlijke geur van vers gebakken cake vult mijn neusgaten en een warme bries waai over mijn schouders. Ik haal de cake uit de oven en laat hem afkoelen op het keukenaanrecht. Vervolgens sluit ik de oven weer en geniet van de geur van versgebakken cake.
Daarna grijp ik naar wat boter, bloedsuiker en water en maak een grote hoeveelheid botercrème. Wanneer dat klaar is plaats ik de cake voor me uit en begin met het besmeren met de crème. Ook kleine toppings zoals nootjes en andere sprinkeltjes kan ik niet vergeten. Eenmaal de cake klaar is presenteer ik hem mooi op de tafel. Drake kijkt op van zijn gsm en knikt bekeurend.
'Ziet er goed uit.' Bij die woorden zet hij zich recht en komt naast me staan.
'Pak jij de borden en de messen?' Reageer ik tevreden.Plots voel ik een hand in mijn nek die me met m'n gezicht in de net gebakken taart duwt. Ik maak een harde klap recht in het midden van de taart met mijn voorhoofd, vervolgens worden mijn neus en kaken er ook nog ingeduwd. De botercrème en sprinkels sieren mijn gezicht en haar terwijl ik mijn hoofd terug ophef.
'DRAKE!' Gil ik uit wanneer ik de botercrème uit mijn ogen wrijf.
'Dat is omdat je mijn vriendin hebt weggejaagd.' Fluister hij in mijn oor. Nog voor ik iets kan terugzeggen of doen zie ik hem al de keuken uitrennen.Ik haat dat joch. Met een handdoek veeg ik mijn gezicht af. De taart die nu helemaal ingedeukt is gooi ik in de vuilbak. Ik heb zin in wraak. Zoete wraak. Schitterende, glimmende, sprankelende wraak.
Enkele plannetjes komen mijn hoofd binnen. Terwijl een geniepige grijns rond mijn mondhoeken opduikt.
Nieuw hoofdstukje!
Hopelijk vonden jullie het leuk!
Ik vrees er voor dat dit weekend nog een hoofdstukje online zal komen. Misschien zondag?
Maar sowieso maandag wel!Geniet van jullie vrijdag !
Kusjes! 💕
Sterretje? 🌟
JE LEEST
Bad Bitch
Romance'Ik bedoel gewoon ...' hij stopt zijn zin en kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Wat? Nog nooit een meisje in een bh gezien?' Reageer ik bot terwijl ik een shirt uitzoek. Ik merk zijn blik in mijn ooghoek op en zie hoe hij even sukkelt om de...