Bab 4

268 18 2
                                    

Sedang dia nyenyak dibuai mimpi , ada susuk tubuh seseorang di birai tingkap bilik nya . Dia berlegar-legar di dalam bilik Izz yang besar tu , memerhatikan Izz yang sedang lene tidur .

"Huh comel mamat ni tengah tidur." Gadis itu bercakap sendiri .

Sedang gadis itu memerhatikan Izz yang sedang nyenyak , tiba tiba Izz membuka matanya dan

"Arghhhh!" Izz menjerit terkejut .

"Shhhhhh . Diam lahh ish." Gadis itu merungut sambil jari telunjuk dilentakkan di bibir pink nya .

"Kau..kau sape? Macam mana kau ada dalam bilik aku ni?!" Izz bertanya dengan nada keras .

"Ikut tingkap bilik awak . " Ringkas jawab gadis itu .

"Eh kau kan minah kat hospital tadi .Ehh ! Macam mana kau ada kat sini ahh!" Izz menggarukan kepalanya yang tidak gatal itu .

"Saya ikut awak lah ." Sayu kedengaran suara gadis itu .

"Aii aku tak faham lah . Asal kau ikut aku ? Gi balik !" Izz menghalau gadis itu .

"Hmm . Sebenanya saya tak tahu apa yang tengah berlaku ni . Saya tersedar kat hospital tadi , tapi saya nampak jasad saya tengah terbaring kat atas katil . Saya dengar doktor cakap kat ummie saya yang saya koma beberapa hari . Semua orang tak nampak saya atau dengar saya . Tapi awak boleh nampak saya ." Panjang lebar gadis itu menerangkan , suara nya sayu .

"Ehh kau ni merepek ape? Dahla jangan memain la ." Izz mengusutkan rambutnya tu .

"Saya cakap betul . Kalau tak percaya awak panggil kakak awak datang . Mesti dia tak nampak saya ."

Izz merenung ke arah mata gadis itu , renungan tajam .

"Woii kakakkk!!!" Izz menjerit nama kakaknya lalu terus berlari ke bawah .

Gadis itu tergelak melihat ketakutan Izz yang cuba di sorok itu .

. . . .

"Eh kau ni mane ade hantu pebagai ni." Sambil membelek-belek telefon pintarnya .

"Aku cakap betul . Jom ikut aku naik atas kalau tak percaya." Izz menarik tangan kakaknya .

"Ish yelah yelah . Slow sikit la . Sakit kau tahu."

"Tak tahu . Tak kesah . Bukan aku yang sakit hahaha." Sempat dia bergurau .

Dia memulas tombol pintu perlahan-lahan , dia nampak gadis tadi sedang duduk di atas katil nya . Kakaknya masuk ke dalam bilik nya ,

"Hah mane ade pape kau nih pun ." Sambil membuat mata ke atas .

Izz pergi ke depan gadis tadi dan melambai lambai tanga nya di hadapan gadis tadi ...

"Nii sini kau tak nampak pape ke ?" Izz menyoal kakanya . Gadis itu hanya tersenyum sahaja .

"Tak lah . Dah la aku nk turun . Gerak lu pape jangan rojer , jangan kacau aku klau tak mati kau !" Sambil keluar dari bilik . Ya kakaknya memang garang , tapi Izz sikit pun tak takut .

"Haa kan saya dah cakap ." Gadis itu berdiri di hadapan Izz , rapat mereka berdiri .

"Ermm okay ." Izz duduk di atas katil .

"Saya Farisya Alisya ." Farisya menghulurkan tangan nya .

"Aku Izzrin Syarifuddin ." Izz teragak agak untuk menyalam , namun dia tetap menghulurkan tangan nya dan mereka boleh bersentuhan !! Uuu dasyat .

"Kau panggil Izz je ." Kata Izz setelah bersalaman .

"Okay . Err awak tak takut dengan saya ?" Farisya sedikit membuat suara untuk menakutkan nya .

"Tak . Kau jangan memacam . Aku tahu kau baik . Aku selalu tengok cerita hantu selfie . Mesti kau baik punya ." Izz sedikit bergurau .

"Hahaha okay tak jadi nak takut kan ."

"K la . Aku nak tidur , esok nak sekolah . Kau gi tidur kat ruang tamu ke , mana mana lah . Jangan kaco aku klau tak aku cium ko ." Izz memberi amaran yang melebihi kepada gurauan .

"Urmm alaaaaa." Farisya itu membuat suara manja dan muka comel . Bibirnya dijuih kan supayan nampak lebih comel .

"Ape ala ala? Nak kene tumbuk ?" Izz menjeling Farisya .

"Cuba la cakap elok elok dengan saya . Muka je hensem , mesti tak ada girlfriend awak ni ." Farisya membuat suara merajuk .

"Heh biarlah . Dah kalau kau nak tidur dalam bilik ni , gi tidur kat sofa tu . Jangan kaco aku , kalau tak aku cium kau ." Membuat muka nakalnya .

"Heh beranilah ." Farisya membuat penumbuk dan ditunjuk pada Izz .

"Dah gi sana shuh shuh ." Izz baring .

Farisya menjelir lidahnya pada Izz setelah Izz baring .

Maaf lambat update . Author bz sikit . Bz cari jodoh hahaha . Kalau ada yang nak ejaskan dengan author pm lah hahahaha .
Vote n comment anda amat saia hargai hahah.

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now