Bab 17

203 16 2
                                    

Dia mengerling jam ditangan nya , menunjukkan pukul 3:15pm , dia segera bersiap untuk pergi melawat 'Farisya' . Ya sebab tadi dia sudah berjanji dengan gadis nakal itu .

Selesai bersiap , dia terus turun ke halaman rumahnya , dimana tempat dia parkir moto . Dia nampaj Pat Mat sedang duduk sambil bermain telefon pintar nya , dia menyapa pat mat .

"Asalammualaikum pat mat ." Izz memberi salam pada pat mat 

"Haa waalaikumsalam Izz . " pat mat menjawab .

"Tayar motor Izz dah tukar ke ?" Tanya Izz .

"Ohh dah . Pagi tadi ." Jawab pat mat .

Izz hanya mengangguk kecil . Dia segera memanaskan enjin motor nya . Farisya tiada bersamanya kerana dia dah pergi dulu . Yela boleh hilang hilang , kejap kat situ kejap kat sini , senang lah . 

Izz terus meluncur pergi dari perkarangan rumah banglo nya itu .

Tiba di hospital , dia terus pergi ke wad Farisya , tiba di depan wad , Izz mengetuk pintu dah memberi salam . Dia masuk ke dalam dan nampak Ummie Dadie , dan adik Farisya ada di dalam . Oh dan juga Farisya ada di dalam sedang memeluk erat ummie nya walaupun dia tahu ummie nya tak boleh merasa pelukan itu .

Izz terus menyalam tangan ummie dan dadie Farisya .

"Macam mana dengan Farisya ? " Izz memulakan bicara .

"Macam ni jelah Izz . Doktor pun tak tahu bila dia akan sedar ." Sayu suara Ummie Farisya .

"Takpelah Aunt--" kata Izz dipotong .

"Ape auntie auntie ni . Panggil jelah Ummie . " Ummie .

"Ohh er ba baik Ummie ." Agak kekok untuk Izz mengguna panggilan itu .

Aliya Natasha , adik Farisya yang umur 15 tahun , tidak berkedip mata memandang Izz . 'Wah handsomenya' bisik hati gadis kecil itu . Izz memandang natasha , dan memandang Ummie .

"Ohh ni adik Farisya , Aliya Natasha nama nya ." Ummie memperkenalkan aku pada Natasha .

"Ohhh ." Izz hanya mengO kan sahaja .

"Ha Izz kamu jangan melayan sangat si Natasha ni , nanti mula lah nak mengada ." Daddie yang dari tadi diam akhirnya bersuara .

Natasha mencebik , kami semua ketawa . Termasuk Farisya yang dari tadi duk peluk ummie nya .

Mereka berbual bual dan bermesra mesra . Farisya meleraikan pelukan dan keluar dari blik itu dan duduk di kerusi di depan wad nya itu .

Farisya pov

"Kalau aku dah sedar nanti , pasti ke aku takkan lupa Izz ? Sebab aku dah jatuh cinta kat dia ." Dia bercakap sendiri .

"Tapi .. aku takut dia tak suka aku lah hm . Macam mana ni ." Sayu suara nya . "Tapi kalau bila aku dah sedar nanti aku tak ingat apa apa pasal dia ... macam mana .?" "Arghhh serabut ." Dia bermonolog sendiri .

Sejujurnya dia buntu dengan perasaan dia , mahu luahkan pada Izz ataupun tidak . Dia lihat mereka dari cermin kecil di bilik itu , mereka nampak sangat gembira . Keluarganya nampak sangat selesa dengan Izz . Dia tersenyum sendiri melihat Izz . Dia memandang Natasha , tak habis nak mengusik Izz . Izz pun melayan kan je ? 'Aih kat sekola bukan main sombong . Saje nak buat aku jeles lah tu' Farisya bermonolog sendiri .

End pov

"Ummie , erm liya nak makan lah . Dari tadi tak makan ." Natasha membuat suara manja .

"Eleh , mulalah nak mengada ." Farisya bercakap , walaupun dia tahu adiknya tak boleh dengar , tapi Izz mendengarnya dan ketawa kecil

Farisya dan Natasha memang selalu bergaduh , tapi mereka tetap rapat . Alah biasalah gaduh adik beradik .

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now