Bab 3

302 18 2
                                    

Izz povv

Hari itu dia diam panas , teruk demamnya . Jadi dia buat keputusan untuk pergi ke hospital untuk check dan mengambil darah .

Sesampai sahaja di dalam hospital , dia ternampak seorang gadis yang berjaya menarik perhatiannya . Rambut gadis itu berwarna perang gelap , matanya berwarna biru gelap , rambutnya lurus dan beralun di bahagian hujung , alah macam rambut Siti Saleha .

Gadis itu kelihatan sedih . Dia lalu dihadapan gadis itu sambil memandang nya . Gadis itu perasaan dan dia melihat Izz yang asyik merenung mukanya itu .

Izz terus mengambil nombor untuk membuat check up .
_________________________________

Farisha pov

"Eh dia boleh nampak aku ?!" Soal Farisha teruja .

Yelah , dari tadi dia tegur orang-orang , nurse dan doktor yang lalu di sekeliling , semua tak layan dia . Pandang dia pun tidak . Mereka seolah olah tak nampak dia .

Tanpa berlengah dia terus ikut lelaki tadi dari jauh . Huh hensem jugak bisik hatinya .

______________________________

. . . . . . .

Di parkir motor kesayangan nya itu di halaman rumah . Dia terus duduk di kerusi depan Swimming Pool di rumah nya .

Dia membelek ubat yang di beri doktor tadi 'aih malas lah nak makan ubat ni' dia bercakap pada dirinya .

Dia memang tak suka makan ubat . Tak sedap katanya . Ubat tak ada yang sedap Izz oi hahaha . Memandang kan jam baru pukul 7:50pm , mama dan papa nya masih belum pulang dari kerja .

Yang ada di rumah cuma adik nya , kakak dia dan mak Nor orang gaji rumah nya .

Di keluarkan Telefon pintarnya dan dibuka gallery , di tekan pada gambar dia dan seorang perempuan , Liyana . Gambar di dalam telefon itu ialah di sebuah taman reakrasi .

Flash back

"Awak kalau satu hari nanti saya pergi untuk selamanya , awak macam mana?" Soal liyana sambil digenggam erat tangan Izz .

"Urmmm Emma Maembong ada?" Jawab Izz sambil ketawa terbahak .

"Ishh orang serius lah!" Liyana memarahinya sambil dicubit cubit perut Izz .

"Kalau awak tak ada nanti , saya tak akan kenal siapa diri saya lagi . Awak jangan lah cakap macam ni . Ish soal mati pebagai ." Izz merungut sambil di keluarkan satu loket dari poket seluar nya .

Pada loket itu ada gambar dia dan Liyana . Dipakaikan loket itu pada leher Liyana .

"Wahhh cantik nya!" Liyana nampak sangat gembira sambil membelek loket itu .

"Arrrr esok hari ape yee?" Suara Izz kedengaran agak manja .

"Urmmm esok eh? Esok esok esok urmm . Esok hari rabu la sayang." Jawab liyana selamba .

"Oh rabu." Suara Izz seakan merajuk .

"Hehe esok hari jadi awak lah ." Liyana mencubit pipi Izz .

End flashback

Izz senyum sendiri mengenangkan saat bahagia dia .

"Dah lah tu . Aku tahu dalam senyum kau tu ada tangis ." Putri Qairana , kakaknya yang baru tamat Spm itu . Entah dari mana dia muncul .

"Tapi ini je cara yang buat aku dekat dengan dia." Jawab Izz sambil menundukkan kepalanya .

"Allah takkan uji hamba nya di luar kemampuan hambanya . " Putri duduk di kerusi yang bertentangan dengan Izz .

"Tapi semua kekuatan aku kat dia." Izz sudah mula sebak . Telefon yang di tangannya tadi kini sudah diletakkan di atas meja .

"Come on la . Mana Izz yang aku kenal dulu ? Jangan jadi lemah . Kenangan tu biar kan je . Aku tahu kau sayang sangat kat dia . Walaupun depan dia dulu kau cuma tunjuk sikit je , tapi aku tahu kau sayang gila kat dia . Kenangan tu kadang je menggembirakan . Tapi kau tak namapk , kenangan tu sebenanya musuh kau , kenangan tu yang buat kau sedih dan asyik fikirkan dia . Dah , kau tak sihat kan ? Pergi naik atas rehat ." Panjang lebar Putri cuba memujuk nya .

Izz hanya mengangguk dan terus masuk ke bilik nya .

Maaf kalau bosan . Idea berlambak cuma tak tahu nak huraikan hahahaha . Okay vote n comment k? K chaw !

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now