Pagi itu Izz bangun seperti biasa dan bersiap untuk ke sekolah . Setelah siap , dia masukkan telefon nya ke dalam beg sekolah . Ha bagitahu cikgu tau dia bawak telefon hahaha . Dia memakai kasut sekolah nya , dan terus meluru ke motor nya yang diparkir di halaman rumah nya .
"Alahmak tayar bocor lah pulak haih ." Dia merungut .
Dia nampak pak mat yang sedang mengelap kereta milik papa nya itu .
"Pat mat . Angah nak pakai kereta tu . Tayar moto bocor lah ." Sambil menggaru tengkuknya .
"Ohh boleh . Kereta yang mana ?" Tanya pat mat .
"Honda civic tu ." Izz menunjuk ke arah sebuah kereta honda civic berwarna kuning .
"Okayy . Nak pak mat hantar ke pergi sendiri ?" Tanya pat mat .
"Pergi sendiri je ." Izz .
Pat mat menghulurkan kunci kereta itu kepada Izz .
"Er nanti pat mat tolong bawak motor tu tukar kan tayar boleh ?" Tanya Izz .
"Oh boleh . "
Izz pula menghulurkan kunci motor nya kepada pat mat .
Dalam perjalanan Izz ke sekolah , dia ternampak seorang gadis berbaju sekolah sedang berjalan kaki . Di baju gadis itu ada logo sekolah yang sama dengan Izz .
Izz terus memberhentikan kereta nya di bahu jalan , di turunkan tingkap sebelah penumpang ...
"Er awak ! Sini lah tumpang saya . Jauh lagi ni nak sampai sekolah ." Izz .
"Err tkpela lah . Susahkan awak je ." Lembut suara gadis itu .
"Susah ape nye . Satu sekolah lah ." Izz .
"Ohh satu sekolah . Err ha okay la kalau macam tu ." Malu gadis itu menjawab .
Dia terus masuk ke dalam kereta , duduk di tempat duduk penumpang depan .
"Budak baru ke ? Tak pernah nampak pun kat sekolah ." Izz memulakan bicara .
"Er haah . " gadis itu menundukkan wajah nya malu .
"Ohh . Form berape?" Tanya Izz tenang .
"Form 4." Ringkas jawapan gadis itu .
Izz hanya mengangguk kecil . Dia melihat gadis itu , putih , pakai cermin mata ala ala dak hipster gitu , muka mix cina .
"Er awak form berape ?" Tanya gadis itu pula .
"4" mata Izz masih fokus pada jalan raya .
Gadis itu hanya mengangguk sahaja .
"Nama ape ?" Izz .
"Nama saya Nurul Aliya ." Jawab gadis itu .
"Nama awak pulak?" Sambung Aliya . Kini dia sudah berani untuk mengangkat muka nya .
"Izzrin Syarifuddin ." Izz .
Aliya angguk , dia memandang wajah Izz . Baru dia sedar lelaki sebelah dia ni agak kacak . Izz memarkir kereta nya di tempat letak kereta . Mereka berdua turun dari kereta .
"Er boleh tak awak teman saya pergi pejabat ? " Tanya Aliya dengan nada lembut .
"Ha ? Oh ha okay ." Jawab Izz .
Skip
Waktu rehatIzz dan kawan kawanya keluar dari kelas dan menujuk ke kantin . Sampai di tangga dia nampak Aliya tengah bersandar pada dinding .
Aliya yang perasan kehadiran izz terus menyapa Izz .
"Er rehat sekali boleh tak ? Saya tak de kawan lagi lah ." Aliya menundukkan wajah nya .
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Fiksi RemajaCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...