Malam itu mereka semua duduk di ruang tamu menonton tv .
"Esok kite pergi mandi sungai jom?" Ajak Ayuni dengan suara teruja nya .
"Jom!" Laju saja Fariz membalas .
Farisya hanya tersenyum .
"Awak pergi kan ?" Tanya Farisya pada Izz .
"Tengok lah " jawab Izz sambil mata masih tertumpu pada Iphone 7 nya .
"Ish!" Farisya segera merampas telefon dari tangan Izz .
"Ehh ape nii ! Bagi lahh ."
"Jawab dulu esok nak pergi ke tak ?" Tanya Farisya sambil mengecilkan mata nya .
"Ye ye pergii ." Jawab Izz akur
"Good!" Balas Farisya sambil tersenyum .
"Bagi balik telefon saya tu ." Izz menghulur tangan .
"Aipp lek lu . " Farisya melihat screen telefon Izz " ohh stalker awek eh." Farisya memandang Izz tajam .
"Eh mana ada ! Ig kan tu hishh ." Balas Izz cuba mempertahankan diri .
"Haa kantoiii!!" Sampuk Fariz sambil tersenyum nakal .
Izz tersengih dan menggaru belakang kepala yang tak gatal . Bukan sengaja dia stalker ig awek tu , tertekan je pun ! Heh !
Farisya memberi telefon Izz semula dan terus keluar . Merajuk ler tu . Elehh . Sempat Farisya menjeling tajam pada Izz . Izz masih lagi dengan sengihan kambing dia . Sengihan kambing ? Hahaha anggap je perkataan tu ada muahhaahaha .
Izz terus menapak keluar . Farisya sedang duduk sambil berpeluk tubuh dan membebel seorang .
"Haii sayang ." Izz membuat suara manja nya dan duduk di sebelah Farisya .
"Pergilah sayang kat Ayuni tu . Pergi sayang kat perempuan kt ig tadi tu ." Jawab Farisya menyampah .
"Hey hey . Kenapa ni ? " tanya Izz sambil memandang muka Farisya .
Farisya merengus tanda menyampah . Dah terang lagikan bersuluh ! Heh betul ke tu ? Hahahaah .
"Awak nak tahu tak ?" Tanya Izz .
"Tak." Pantas Farisya menjawab .
"Ish dia ni . Haih tengok awak merajuk macam ni kan , lagi comel tau . " Izz tersenyum nakal .
Ingat hensem ke sengih-sengih macam beruk tu ? Memang hensem pun , kata hati Farisya .
"So ? " Farisya membuat muka menyampah nya .
"Okay lah saya mintak maaf . Alah Ayuni tu memang macam tu . Awak jangan lah ambil hati dengan dia pulak ye ?" Disebalik kata-kata itu terselit keikhlasan .
"Mm." Jawab Farisya acuh tak acuh .
"Arghhh!" Jerit Farisya apabila ada ulat bulu di tangan nya . Serantak itu dia terus memeluk Izz , kepala nya diletak di dada Izz .
"Lah ni kenapa pulak ? Gila ke ape tetiba ni ." Tanya Izz penuh hairan .
"Ada..uu..ulat ." Jawab Farisya gagap .
"Lah ulat je pun . Ingatkan ular lah ." Balas Izz selamba .
"Eeeee cepat lah buang ." Farisya sudah menangis sikit . Alah comelnya mcm tu pun nak nangis .
"Lek lu sap kok lu ." Izz masih dengan riak selamba nya .
"Eee cepat lahh!" Rengek Farisya .
Izz segera menjentik ulat bulu yang di tangan Farisya . Sejurus itu Farisya terus mengangkat kepala nya . Sedikit basah pipi nya .
"Lah nangis pulak . Alahai manja nya .. makwe sape lah ni ." Ujar Izz sambil tersenyum nakal .
Farisya mencebik dan mencubit dada Izz .
"Adududuhh.... aloloo dia nii .." Izz mencubit lembut pipi Farisya .
Dia mengesat sedikit air mata Farisya di pipi .
"Izz Farisya ! Ape bising-bising tadi tuu ." Jerit nenek dari pintu .
"Takde pape nek .. ni Farisya ni gila kot tetiba menjerit ." Jawab Izz .
Nenek nya hanya menggeleng sahaja . Haih ada ada sahaja lah budak budak ni .
Farisya memandang Izz dengan muka mencuka .
"Sedap je kata orang gila ." Ujar Farisya dengan suara acah acah merajuk .
"Yela gila . Sebab awak gilakan saya hohoo." Jawab Izz sambil ketawa .
"Elehh perasan . " Farisya juga tersenyum .
"Ni dah tak merajuk lah kan ?" Tanya Izz sambil keningnya terangkat-angkat .
"Mana ada merajuk ." Jawab Farisya selamba .
"Eleh .. "
"Dah jom lah masuk tidur . Esok nak bangun awal . " ajak Izz .
"Yeayy esok mandi sungai !" Teruja Farisya sambil terlompat-lompat .
"Takyah nak suka sangat . Awak tu dah lah pendek mesti tak pandai berenang ." Selamba Izz berkata .
"Amboi sedap je . Cili kang mulut tu ." Farisya bercekak pinggang , acah marah .
"Hehehe .. tidur ngn saya ehh ? Sian saya tidur sorg sorg ." Izz membuat muka acah simpati .
"Ehh mane boleh . Dah kahwin nanti boleh lah ." Jawab Farisya .
"Ohh kalau macam tu . Jom la ." Izz .
"Jom ape ?" Tanya Farisya hairan .
"Jom kahwin ."
"Hotak mung !" Farisya mencubit lengan Izz .
Sorry sebab tertunggu . Penat skit . Hehehe . Selamat menyambut ramadhan !!!
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Teen FictionCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...