Bab 36

187 10 1
                                    

"Er haii." Sapa Fariz . Cuba acah acah tenang .

"Ya haiii." Balas Aliya sambil tersenyum manis .

"Sedap kan nenek masak tadi ? " tanya Fariz cuba untuk berbual .

"Haah sedap sangat ." Jawab Aliya teruja .

"Hehe tengok lah nenek sape ." Fariz menggaru belakang kepala nya .

"Hahahahaah--"

"Eh dah dah kau takyah nak ngorat bakal adik ipar aku . Kau pegi masuk sana tolong paksu ." Izz yang dari mana entah muncul bersuara .

Fariz mencebik . Aliya tergelak kecil melihat Fariz .

"Sorry lah ye . Budak tu memang macam tu . Pantang nampak permpuan lawa ." Ujar Izz sambil duduk di sebelah Aliya .

"Eh takpe lah . Hahaha ."

••••••

Izz sedang duduk-duduk di buaian depan rumah nenek nya . Dia lihat jam di tangan sudah pukul 5:45 petang . Farisya mengambil tempat di sebelah nya .

"Best kan kat kampung ni . Udara segar jee ." Ujar Farisya sambil tangan di depa kan .

"Kampung saya mesti lah best ." Jawab Izz bangga .

"Eleh belagak ! Yela orang tu untung lah balik kampung semua awek-awek sini usha je ." Farisya sengaja memerli .

"Eh yeke? Tak perasan pulak ." Balas Izz selamba .

Farisya mencebik .

"Haiii!" Sapa Ayuni mesra .

Mereka hanya tersenyum pada Ayuni .

"Izz jom pergi jalan-jalan kat kampung . Kat padang tu Azrin ada dah nak main bola ." Ujar Ayuni .

"Haaa jom . " laju aja Izz menge'jom kan.

"Tapi naik ape?" Tanya Izz .

"Naik moto lah." Jawab Ayuni malas .

"Nii budak comel ni nak letak mana?" Tanya Izz sambil memandang Farisya disebelah nya .

"Arr errr sorry ea Farisya .. Pinjam Izz sekejap boleh ?" Tanya Ayuni sopan .

Farisya tersenyum kelat dan mengangg kecil .

Mereka terus menunggang moto pusing kampung . Farisya memandang sayu . Retak hati nya . Cemburu? Ya dia cemburu . Siapa tak cemburu bila orang yang dia sayang rapat dengan orang lain . Namun perasaan cemburu tu dia simpan , dia perlu berlagak kuat !

______ ____ _ ________

Sudah pukul 6:50 . Farisya duduk termenung di belakang rumah . Tiba-tiba mata nya di tutup dengan dua tangan dari belakang . Dia meraba-raba tangan itu siapa yang punya .

"Haii jauh nya termenung ." Kata Izz sambil duduk disebelah Farisya .

"Mm." Jawab Farisya tidak mengendahkan Izz .

"Eihh kenapa ni sayang? " tanya Izz hairan .

Farisya diam tidak membalas .

"Awak?" Panggil Izz lembut .

"Ye ape?" Jawab Farisya menyampah .

"Kenapa ni? Tetiba je ni kenape?" Tanya Izz pelik . Aik tadi ok aje tetiba pulak kenapa? Abc ke hape minah ni .

"Takde pape." Jawab Farisya ringkas .

Izz memegang dagu Farisya dan mendongakkan sedikit untuk Farisya melihat wajah Izz . Farisya terkedu melihat wajah Izz yang kacak , mata hazel nya , rambut nya yang lurus dan style upper cut , huh.

"Sayang , tell me what going on ?" Tanya Izz lembut .

"Ish takde pape ." Jawab Farisya keras dan terus bangun masuk ke dalam .

Merajuk le tu .

Izz duduk diluar untuk beberapa minit . 'Merajuk pulak dah' bisik nya sendiri .

Izz masuk ke dalam . Dia terus ke dapur untuk minum . Tekak nya terasa sangat kering . Tiba tiba dia terkaku melihat Farisya yang hanya bertuala dari dada hingga lutut sedang duduk sambil membelek gambar di ig . Izz melihat Farisya dari atas hingga bawah , betis nya yang putih gebu , bahagian dada nya yang menimbul , huh gugur iman Izz ! Iman author pun gugur kalau nak teruskan bab ni ! Hahahaah .

"Ape tengok-ii ?!" Ujar Farisya sambil menjeling Izz .

Izz diam dan tersenyum nakal . Dia menghampiri Farisya , Farisya sudah terkedu . Tak pernah Izz serapat ni dengan dia . Terasa nafas Izz di leher nya .

"Sayang , please jangan buat saya tergoda . Iman saya tak kuat ." Bisik Izz di telinga Farisya .

Izz terus pergi ke peti ais sambil tersenyum sinis . Farisya sudah mengembungkan pipi nya , haih makin comel lah !

"Awak memang sengaja ke nak buat saya tergoda ?" Tanya Izz nakal .

Farisya menjeling Izz .

"Jelingan tu pun saya tergoda tau ." Ujar Izz lagi .

"Kalau tergoda pergi depan . Sebok je !" Farisya menjeling lagi .

Izz menghampiri Farisya lagi .

"Baiklah sayang . Tak sabar nak khawin dengan awak nanti . Please be ready to me ." Bisik Izz sambil tersenyum nakal dan berlalu pergi .

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now