Bab 13

239 20 2
                                    

"Itu bukan alasan untuk angah balik lambat !" Papa nya menengking Izz .

Mama nya hanya memerhati mereka sahaja .

"Heh ! Angah dah 16 tahun tak payah nak kongkong angah lah !" Suara Izz keras ,

Pap !

Papa nya menampar pipi kiri Izz . Mama nya terkejut dengan tindakan papa Izz , terus dia menarik Papa Izz kebelakang .

"Tampar lah lagi !" Izz memandang tepat ke arah papa nya .

"Anak kurang ajar !" Papa nya mahu menampar lagi tetapi dihalang oleh mama .

Izz terus berlalu naik ke bilik . Apabila daun pintu biliknya dibuka , dia nampak Farisya sedang nyenyak tidur di atas katil king saiz Izz .

Dia meletak kan helmet di atas meja , power bank dan wallet nya di atas laptob Apple nya . Terus dia menuju ke balkoni di bilik nya , dia duduk di luar . Melihat bintang bintang di langit . Dia mengeluarkan telefon pintar nya , di buka lagu Aiman Tino - Akhirnya . Ya sekarang dia perlu tenangkan fikiran nya yang bercelaru tu .

Farisya yang sedang nyenyak tidur , terjaga kerana angin dari balkoni masuk dan menyapa kulit putih nya . Dia nampak Izz sedang termenung di situ , dalam mamai mamai dia perlahan menuju ke Izz .

"Baru balik ke ?" Tanya Farisya dengan mata yang sepet kerana mamai .

"Hah ? Ohh haah . Aku ganggu kau tidur eh ? Sorry ." Memandang sekilas Farisya yang ada di sebelah nya .

"Its okay . Saya tunggu awak tadi , pastu boleh pulak tertido ." Farisya menggaru kepala nya yang tak gatal itu .

"Ohhh " Izz tersenyum kelat .

"Ni kenapa balik lambat nii . Ish awak ni . Mama dengan papa awak risau tahu tak ? Diorang daripada tadi tunggu awak ." Farisya menghadap Izz .

"Er tahu . " Ringkas jawapan dari Izz .

"Huarghhh" Farisya menguap .

Izz tersenyum melihat Farisya , comel .
Dia duduk di kerusi . Izz turut duduk di sebelah nya .

"Best lah lagu nii !" Farisya dengan mata nya yang sedikit tertutup memuji lagu Aiman Tino .

"Lagu favourite aku ni ." Izz senyum .

Dia rasa ada sesuata sedang sandar di bahu nya , Farisya sedang sandar di bahu nya . Tertidur !

Izz menatap lama wajah Farisya , mata nya yang cantik itu , hidung nya yang sedikit mancung itu , mulut nya yang kecil berwarna pink itu . Izz perlahan mengangkat Farisya , dia membaringkan Farisya di atas katil nya .

Dia terus baring di sofa dalam bilik nya tu . Terus dia terlelap .

___________________________

"Awak bangunnn ! Dah pukul 11 dah niii !" Farisya menggoncangkan bahu Izz .

Izz membuka mata nya perlahan lahan ,

"Ha bangun punn . " Farisya tersenyum puas kerana dapat mengejutkan Izz . Yelah daripada tadi kejut tak bangun bangun .

"Ha nape ?" Izz bangun dari perbaringan nya lalu terus duduk .

"Ohh takde pape . Anak teruna tak boleh bangun lambat ." Farisya senyum menunjukkan gigi nya yang tersusun dan putih itu .

"Aih kau niiii . Nasib sayang kalau tak --" kata Izz dipotong .

"Ape ? Sayang ? Ha tak dengar lah . Cakap lagi sekali ." Farisya mendekat kan telinga nya .

"Ehh mane ade ! Kau salah dengar lah !" Izz cuba cover line .

"Eleleeee ." Farisya menunding jari di depan muka Izz .

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now