Izz terus turun dan pergi ke meja makan . Dia nampak mama , papa , adik dan kakak nya sudah berada di situ . Mereka hanya berdiam diri kecuali Putri dengan Fariz .
Fariz mencuit cuit lengan kakaknya .
"Ishh kau nih . Rimas aku !" Putri memandang tajam pada Fariz .
"Alah kak lek lah . Kata brutal ." Fariz sambil membuat style rock pada jari nya .
"Otak ko ."
"Ehemm." Papa nya berdehem .
Izz hanya diam sambil makan .
"Ehem ehem " mama nya pula berdehem.
"Ha what?" Izz akhirnya bersuara .
Fariz dan Putri hanya jadi pemerhati .
Mama nya meletekkn Iphone7 diatas meja .
"This for you ." Mama nya memberi telefon itu pada Izz .
Izz hanya diam membisu . Muka nya tak ada perasaan .
"Kitorg mintak maaf sebab tak pernah nak faham angah ." Papa nya pula bersuara .
"Okay ." Ringkas balasan dari Izz .
"Angah--" kata kata mama nya dipotong oleh Izz .
"Ya angah dah maafkan . Dah angah nak main fon baru ni janga kacau ." Izz akhirnya tak dapat kawal nafsu terhadap telefon baru nya itu . Jangan salah faham okay !😂
Mama dan papa nya tersenyum melihat Izz .
"Adik pun nakk " Fariz cemburu melihat Izz dapat telefon idaman nya tu .
"Kerja sendiri ." Kakak nya menyampuk .
"Lepas pt3 klau result ok , mama belikan ." Mama nya tersenyum .
Izz membawa pinggan yang dia gunakan tadi , dia membasuh tangan dan terus naik ke atas .
"Lama dah tak nampak dia tersenyum macam tu ." Ujar mama nya .
"Haah . Last tengok dia gembira bulan lepas ." Kakak nya menyampuk .
Mama nya menjentik dahi Putri ,
"Orang tua bercakap jangan menyampuk ."
"Aduh sakit lahhh ." Putri menggosok dahi nya .
___________________________
Sampai di bilik , dia letak telefon baru nya itu di atas meja .
Dia nampak Farisya sedang tengok tv di dalam bilik Izz . Dalam bilik Izz ada tv k . 62 inci lagi makko hahaah . Farisya tengah tengok cerita 'suri hati mr pilot' ,
"Uish hantu pun boleh tengok tv eaa ?" Usik Izz .
"Alaa biarlaa . Bestt la." Mata Farisya masih lekang pada tv .
"Cerita romantik lagi tu . Tukar lah cerita lainn ." Izz merampas remote yang ada pada tangan Farisya .
"Alaaaa awakkkk. Jangan laaaaaaa hmm." Farisya membuat muka comel nya .
"Taknokkk . Aku nak tukar jugak . Werk." Izz menukar ke siaran 808 , perlawanan dota 2 .
"Ishh awak nii hmm ." Farisya memuncungkan bibir nya . Merajuk !
"Eleh eleh ingat comel lah tu muncungkan bibir centu ? Aku cium nnt kang "
"Eee berani ke ? Saya cubit cubit perut awak nanti hehh" Dia menjeling Izz .
"Eleh kau ."
"Dah la taknak kawan awak . " Makin panjang muncung bibir Farisya .
"Alolo yela yelaa ." Izz menukar kembali ke siaran 123 astro ria hd .
Farisya tersenyum manis dan terus meniarap di depan tv itu .
Izz hanya tersenyum kecil melihat gelagat gadis itu .
"Eh kau takde boyfriend eh?" Izz bertanya pelik . Muka lawa fabolos pretty gebu comel dan yang sekutu dengan nya takkn tkde boyfriend .
"Takde . Sapelah nak kat saya ni . Perangai macam budak budak . Nakal hmm." Farisya merendah diri .
"Eleh kau . Aku na-" izz berhenti berkata .
"Hah? Awak nak apaa?" Farisya bertanya .
"Err aku nak tidur lah. Ngantok ." Izz cover line .
"Elehh ingat saya taktau ape awak nak cakap tadi ." Farisya senyum nakal .
"Ape kau?! Ish dah tengok la tv tu puas puas ." Izz menjeling Farisya .
"Hahahahaah . " Ketawa Farisya berdekah melihat telinga Izz sudah mula merah .
Sorry bab ni bosan sikit . Btw teruskan jadi readers yang setia okk . Bubuyee
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Roman pour AdolescentsCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...