Izz terus balik ke rumah untuk berehat . Di parkir motor kesayangan nya di halaman rumah dan dia terus meluru masuk ke rumah .
Dia nampak adik dan kakaknya memakai pakaian yant cantik , dia pelik . 'Aih takkn duk kat umah pun nak pakai lawa lawa bagai ' gumam hati nya . Mak Nor nampak Izz yang baru masuk ke dalam rumah
"Izz , pergi siap . Tadi papa Call dia suruh siap . Ada dinner katanya ." Mak Nor meminta Izz agar cepat siap .
"Ah? Dinner ? Dinner ngn sape pulak ni?" Suaranya kedengaran sedikit terkejut .
"Manalah Mak Nor tahu . Mak Nor bukan busy body sangat ." Mak Nor bergurau .
"Amboi pandai speaking nampak . Sape ajar ? Pak man ke hahahaha ." Izz ketawa besar . Pak man ialah driver papa Izz .
Mak Nor mencebik . Izz terus naik ke atas untuk bersiap .
Beberapa minit kemudian , kereta Toyota Velfire tiba di hadapan pagar rumah banglo Itu . Izz terus meluru masuk ke dalam kereta itu .
"Pak man , dinner nya kat mane ?" Izz memulakan bicara .
"Dekat damansara ." Pak man membalas sambil tersenyum pada Izz .
"Ohh ." Ringkas .
"Lama tak nampak kamu Izz . Ada kem ke ?" Pak man bertanya sambil mata fokus pada jalan raya .
"Eh takde lah . Malas nak keluar em ." Selamba Izz membalas pertanyaan lelaki umur dalam 60 an itu .
Pak man hanya angguk . Mereka diam sehingga tiba hotel tempat mereka dinner .
Izz keluar dari kereta dan terus mendapatkan mama dan papa nya .
"Ma , kenape adik ngn kakak tak ikut sekali ? Tadi nampak dorg pakai lawa lawa tapi tak ikut pun ?" Izz pelik kerana adik dan kakaknya tidak berada bersama mereka .
"Ohh diorang pergi shopping . Tengok wayang . Lagipun dinner ni untuk Angah ." Papa nya menjawab soalan dia .
"Ha ? Untuk angah ?" Izz membuat muka pelik .
Mama dan papa nya hanya senyum dan angguk kecil sahaja .
Sampai di meja , kelihatan seorang lelaki separuh abad , seorang wanita lingkungan 40 an dan seorang gadis mungkin sebaya aku .
Mereka bersalaman dan papa kenalkan aku pada mereka .
"Haa ini lah anak saya yang nombor dua . Nama dia Izzrin Syarifuddin ." Papa kenalkan aku pada mereka .
"Angah , yang itu Dato Syah . Sebelah tu pula Datin Siti . Ha gadis tu Amirah sofea ." Papa kenalkan mereka pada aku .
Aku hanya angguk dan tersenyum sahaja .
"Wah handsome ya anak kamu ." Dato Syah memuji aku .
"Like son like father ." Papa Izz begurau .
Mereka semua ketawa . Amirah Asyik menjeling Izz dari tadi . Izz cuma buat tak tahu pada gadis itu .
Mereka berbual-bual tentang bisnes , percutian dan macam macam . Makanan sampai dan kami menjamu selera .
"Boleh lah ni jodoh kan Izzrin dengan Amirah kan hahaha." Datin Siti menjeling aku yang diam membisu dari tadi .
Aku tersedak dengan kata kata Datin Siti .
"Ish kamu ni . Makan tu elok elok sikit kan dah tersedak ." Mama ketawa kecil melihat aku .
"Boleh lah tu angah . Tengok tu lawa pun lawa . Sopan santun je ." Papa menyokong kata kata Datin Siti .
"Erhh ape ni pa . Muda lagi lah ." Aku hanya menggeleng kecil .
______________________________Farisya pov
Dia terus balik semula ke rumah Izz . Tiba di rumah , cuma ada Mak Nor sahaja . Semua orang tak ada .
"Ish Izz ni pun . Pergi manalah aih !" Gumam nya sendiri .
Tombol pintu utama dipulas , Farisya menanti siapa yang akan tiba disebalik daun pintu itu . Dua susuk tubuh yang dia kenal . Putri dan Fariz .
"Huh best kan cerita tadi tu . Erhhh penat dohh. " Fariz duduk di atas sofa .
"Kau penat pale bana . Aku yang bawak semua barang ni kau pulak yang penat ." Putri memandang tajam pada Fariz .
"Hehehe . Alah lek lah . Harini kau nampak cantik doh . Molek molek !" Fariz membodek kakaknya itu .
Kakaknya hanya menjeling . Farisya ketawa melihat dua beradik itu .
"Lame lagi ke dorg nak balik ni aduhhhh." Fariz merungut .
"Mak Nor masak apa?" Tanya Putri .
"Mak Nor masak makanan kegemaran Izz . Sotong masak pedas ." Mak Nor tersenyum .
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Ficção AdolescenteCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...