"Amboi amboii sweet nya ! Cemburu Mak Nor tengok ." Mak Nor yang sudah beberapa minit di muka pintu memerli mereka .
Mereka tersenyum malu .
"Er Mak Nor , dah lama ke kat situ ? Heheh." Izz menggaru kepalanya . Farisya diam sambil tersenyum malu . Kalau sebelum ni orang tak nampak kemesraan mereka , tapi sekarang akan nampak manis mereka !
"Cukup lama untuk dengar semua nya ." Mak Nor tersenyum nakal . Ceh dah tua pun pandai mengusik aihh .
"Errr ehh tadi Mak Nor masak kan ? Ha jom lah makan ." Izz menukar topik lalu turun dari katil sambil menarik tangan Farisya . Farisya hanya menuruti sahaja .
"Ehem ehem bukan muhrim ." Sekali lagi Mak Nor memerli sambil menjeling ke tangan mereka .
"Ehh emmm." Izz menarik tangannya dan diletakkan ke belakangan tubuh nya .
Mak Nor ketawa kecil melihat gelagat mereka .
Sampai di bawah , Izz terus menuju ke meja makan . Demam yang melemahkan nya sudah pulih . Ya kerana ubat nya ada di sini . Farisya .
"Mane budak dua ekor tu?" Tanya Izz sambil mata meliar mencari kelibat adik dan kakak nya .
"Diorang macam biasa lah Izz . Selagi duit dalam dompet tu penuh , selagi tu diorang SEDAYA UPAYA nak habiskan duit tu ." Mak Nor sengaja menekan kan perkataan sedaya upaya .
Izz dan Farisya ketawa kecil .
"Korang makan lah dulu . Mak Nor nak tengok TV kejap . Cerita favourite dah nak start hihi." Mak Nor ketawa kecil sambil melangkah ke ruang tamu .
Izz dan Farisya mengangguk sambil tersenyum .
Setelah mengambil lauk , mereka membaca doa makan . Selesai membaca doa , Izz melihat Farisya yang sedang minum air . Farisya perasaan Izz sedang memerhati nya , dia memandang Izz sambil mengangkat kening nya .
"Huh tak larat lah nak makan sendiri , takde ke orang boleh suapkan ehh ." Sengaja dia mahu Farisya menyuap nya .
"Ohh takde ada lah . Sebab orang tu tengah busy ." Farisya melayan kerenah Izz .
"Ohh yeke ? Takpelah tak kesah pun ." Izz .
Farisya ketawa kecil .
Selesai makan ,
"Ni awak balik macam mana ?" Tanya Izz .
"Naik teksi lah . Eh lahh dah senja lah . Saya balik dulu ye ? Esok jumpa lagi ye." Farisya mencapai telefon nya untuk menelefon Teksi .
"Takyah . Saya hantar ." Izz .
"Awak kan demam . Susah lan awak je . Takpe saye boleh naik teksi ." Farisya tak mahu menyusahkan Izz kerana sebelum ni pun dia dah banyak menyusahkan Izz .
"Saya kata saya hantar , saya hantar ." Izz berkeras untuk hantar Farisya .
"Saya naik teksi ."
"Saya hantar."
"Eih teksi!"
"Saya hantar!"
"Teksiiiiii!"
"Hantarrrr!"
Akhirnya Farisya akur . Bukan apa dia taknak Izz hantar , tapi Izz tu masih demam , dia risau kalau apa apa jadi je .
"Naik motor or kereta?" Tanya Izz sambil mengangkat kening .
"Urmm ikut awak lah ." Jawab Farisya .
"Naik basikal nak?" Tanya Izz bergurau .
"Eihh taknak!" Jawab Farisya keras .
"Eh tadi kata ikut saya , saya nak naik basikal lah ." Sengaja dia mengusik Farisya .
"Eyy awak niii! Saya call teksi ehh." Farisya mengacah untuk mengeluarkan telefon nya .
"Ha sorry sorryy ! Ish dia ni nak gurau pun tak boleh . Jom !" Izz mencapai kunci kereta Honda Civic mama nya .
___________________________
Dalam kereta , Izz hanya diam . Mata nya fokur pada jalan raya . Tidak seperti Farisya yang mulut nya menyanyi kecil mengikut lagu di corong radio .
Menghitung menunggu mati
Agar kau jumpa yang dinanti
Semoga permergianku ini
Terbaik untuk muFarisya menyanyi kecil .
"Sedap suara ." Izz memerli .
"Mesti lah!" Farisya berlagak .
"Eleh , baru puji sikit dah belagak ." Izz kembali mengusik .
"Eleh memang suara saya sedap !" Farisya membuat muka marah .
"Yeke ? Boleh makan ke? Kalau sedap meh sini nak makan ." Izz membuat muka nakal .
"Tak lawak okay." Farisya menjeling Izz .
"Lawak.
"Tak.
"Lawak."
"Tak."
"Lawak."
"Tak."
"Okay tak lawak ." Izz mencebik .
"Kalau lawak gi masuk Maharaja lawak mega tuh." Farisya ketawa kecil .
"Kalau saya masuk raja lawak nanti saya jadi terkenal , digosipkan dengan perempuan tu perempuan ni . Nanti ada yang jeles susah ." Izz tersenyum sambil menjeling Farisya .
"Oooo gatal nya ......." Farisya mencubit lengan Izz .
"Aduhhhh!" Izz mengaduh sambil menggosok lengannya .
"Padan muka . Ha gatal lagi !" Farisya menjelir lidah .
"Ey comel lah pipi ni , geram pulak saya tengok ." Izz mencubit pipi Farisya .
"Aduii sakit lahh . Hmm abis pipi comel saya nii eyy." Sambil menggosok gosok pipi nya .
"Tengok muka saya ." Izz .
Farisya melihat muka Izz , sambil menahan gelak Izz berkata
"Nampak macam muka saya ni kesah ke ? Hahahahahaha." Sekali lagi dia mengenekan Farisya .
Farisya mencebik . Daripada tadi Izz asyik menyakat dia . Tiba di depan rumah banglo Farisya ,
"Ha dah sampai . " Izz memberhentikan kereta nya .
"Taknak masuk dulu ke ?" Tanya Farisya .
"Taknak lah . Nak balik rehat lahh . " Jawab Izz .
"Okayy . Bubye my handsome boy ." Terkeluar perkataan yang bermain di fikiran nya . Dia terus menutup mulut nya .
"Ha? Wht? Tak dengor lah . One more ." Izz sengaja . Dia mendekatkan telinga nya .
"Errr takde pape . " Muka Farisya sudah merona merah . Dia ingin keluar tapi pantas Izz menge'lock' pintu kereta .
"Ulang balik apa yang awak cakap baru boleh keluar ." Izz tersenyum nakal .
"Eyy takde pape . Hmmm nak keluar." Sambil menutup muka nya mengguna kan tapak tangan nya.
"Takbolehhh werkk." Sengaja dia mengusik gadis itu . Comel .
"Eyy yelah yelah saya ulang ." Farisya akur . Dia memandang Izz .
Izz memandang tepat pada mata Farisya .
"Err bu-bubye my ha-hand-som-some b-boy." Tergagap dia bercakap . Izz terus membuka lock . Pantas Farisya terus keluar kereta .
Izz tersenyum melihat gadis yang sudah menjadi milik nya itu .
So sorry lama tak update . So acana bab ni ? Okay tak ? Sorry kAlau ada typo . Faham faham lah typo tu ye hehehe
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Teen FictionCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...