Bab 29

174 11 2
                                    

Farisya terlelap sebentar . Alya sudah lama balik sejak Farisya tertidur tadi . Farisya terjaga dari tidur nya kerana tangannya yang menggenggam tangan Izz terasa tangan Izz bergerak gerak . Farisya segera memanggil doktor . Keluarga Izz datang setelah Farisya menelefon mereka dan memberitahu berita gembira ini . Mereka semua menunggu di luar denga keadaan yang gelisah,gembira dan bercampur bau .

"Dia dah sedar . Tetapi .. dia hilang beberapa memori ." Ujar doktor setelah keluar dari wad itu . 

"Boleh kami masuk ?" Tanya papa Izz .

"Boleh . Tapi jangan buat bising sebab kepala dia masih rasa sakit , takut mengganggu dia pula ." Ujar doktor lalu pergi .

Mereka semua masuk ke dalam . Nampak Izz sedang duduk memandang kosong .

"Alhamdulillah anak mama!" Ujar mama nya terus memeluk dia .

Izz membalas pelukan mama nya dan tersenyum .

"Err.. saya minta maaf sebab saya semua ni jadi kat awak . Saya janji saya tak tipu awak lagi . Awak cuma salah faham je !" Kata Farisya sambil memeluk Izz .

Izz terpinga-pinga .

"Kau sape?" Tanya Izz dingin lalu meleraikan pelukan dengan kasar .

"Sa-saya Farisya lah . Takkan awak tak ingat saya ." Sayu suara Farisya .

"Aku tak kenal kau . And aku tak ingat pun siapa kau . Tapi aku ingat kau .."
Izz berhenti bercakap sambil menarik nafas panjang .

"KAU LAH PENYEBAB AKU JADI MACAM NI ! SEBAB AKU CUBA NAK SELAMATKAN KAU AKU JDI MCM NI!!" Izz menengking Farisya .

Farisya terkejut dengan tengkingan Izz .

"Izz bawak mengucap . Ni Farisya lah takkan Izz tak ingat ." Mama nya cuba menenangkan Izz .

"Eh perempuan ! Kau blah lahh! Kau tengok ! Sebab kau kaki aku terseliuh macam ni ! Kau tengok apa kau dah buat kat aku ! " maki Izz lagi .

"Aw--takkan awak ta-tak ingat sa--saya ?" Serak suara Farisya . Air mata nya sudah bertakung . Apalah lagi dugaan nya kali ni .

"Kau pekak kau bodoh! Aku cakap aku tak kenal kau , aku tak kenal lah siall!! Sebab kau aku jadi macam ni ! Kenapa lah aku bodoh sangat pergi selamatkan orang yang aku tak kenal! Eh kau blah lah sial! Semak lah!" Maki Izz lagi .

Farisya yang agak terkejut dengan kata-kata Izz tak dapat menahan air matanya . Akhirnya air matanya mengalir deras juga .

"Angah ! Stop it!" Bentak papa nya .

Izz memandang Farisya tajam , Farisya menunduk sambil menangis .

"KAU BLAH LAH !!!" Tengking Izz .

Farisya terus berlari keluar sambil teresak esak menangis . Hancur hatinya bagai kaca yang jatuh . Hatinya terasa seperti sedang terhiris dengan pisau . 

Dia terus berlari ke parking lot dan terus menangis . Kenapa dia perlu hadapi semua ni . Dia menangis sekuat hati . Tapi sayang , sekuat mana pun dia menangis tetap tak keluar air mata darah wkwkwkwk hahahahaha . 

Fariz nampak Farisya sedang menangis , dia menghampiri Farisya .

"Hei . Kau okay?" Tanya Fariz .

Farisya hanya diam sambil teresak esak .

"Aku tahu kita jarang berbual , tak pernah berbual pun . Sebenarnya dari mula abg aku bawak kau dtg rumah , aku rasa tak suka dengan kau . Tapi bila tengok kau macam ni  , aku rasa kesian ." Ujar Fariz lalu menghulurkan tisu .

Farisya mengambil tisu itu dan mengelap air mata nya .

"Aku pun tak sangka dia akan maki kau sampai macam tu ." Kata Fariz sambil.

Farisya hanya menunduk . Tak mampu nak kata apa-apa .

"It's okay . Kita sama-sama buat dia ingat tentang kau balik okay?" Fariz cuba memujuk Farisya .

"Tapi macam mana?" Tanya Farisya dengan suara seraknya .

"Alah ada lah cara nya tu nanti . " Ujar Fariz .

Farisya mengangguk sambil tersenyum . Dia bertekad untuk buat Izz ingat balik tentang dia . Ya dia dah tekad!

Maaf ye sebab pendek je bab kalini . Maaf jugak kalau ada typo😂

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now