"Assalammualaikum Izz ." Ummie Farisya memberi salam .
"Waalaikumsalam . Nape ummie ?" Tanya Izz .
"Ni ummie nak bagitahu , Farisya dah sedar . Tapi doktor kata dia hilang beberapa ingatan . Tapi ingatan pasal keluarga , kawan , sekolah dan yang penting dia tak lupa ." Ujar ummie , suaranya kedengaran gembira .
"Ohh yeke , alhamduillah . Bagus lahh ." Suara Izz sayu tetapi dia cuba menyorok kan nya .
"Farisya boleh keluar dalam 4 hari macam tu sebab kepala dia masih sakit ." Ummie memberi keterangan .
"Esok Izz datang melawat ye ." Ummie meminta Izz untuk datang esok .
"Okay ummie . Esok lepas sekolah Izz terus datang sana ye ." Izz .
"Okay . Asalammualaikum ." Ummie .
"Waalaikumsalam ." Izz .
Panggilan dimatikan .
Izz termenung seketika , 'dia akan ingat kat aku ke , kalau dia tak ingat kat aku buat malu je aku datang esok .' Bisik hati nya .
Dia terus berfikiran positif , dan mengharap Farisya akan mengingati nya .
___________________________
Selepas pulang dari sekolah , Izz singgah di kedai bunga . Dia meneliti bunga-bunga itu , kali terakhir dia beli bunga 3 bulan lepas masa birthday Liyana .
"Ye dik ? Nak bunga apa?" Sapa pakcik kedai itu .
Izz menunjukkan ke arah sejambak bunga ros . Pakcik itu mengambil bunga itu dan terus menuju ke kaunter untuk dikemaskan sedikit .
Izz menghulurkan wang not rm20 kepada pakcik itu , dan mengambil bunga itu . Sambil berkata ,
"Keep the change ." Ujar nya .
"Keep the change kepala hotak mu . Harga bunga ni rm25 ." Pakcik itu memandang sinis .
"Oh ." Ringkas .
Dia terus menghulurkan wang not rm50 kepada pakcik itu ,
"Keep the change ." Ujar nya lagi .
Pakcik itu tergamam .
Sampai di hospital , dia parking kereta Honda Civic milik mama nya , dia tidak membawa motor kerana pagi tadi hujan .
Dia terus menapak ke wad milik Farisya , dia intai dari tingkap kecil di pintu wad itu , dia nampak ummie Farisya sedang bergelak ketawa .
Dia menyorokkan bunga tadi dibelakangnya , dikuak daun pintu dan dia memberi salam ."Ha sampai pun Izz ." Ummie tersenyum manis melihat aku datang .
Izz hanya tersenyum sahaja . Dia berdiri di sebelah katil Farisya , dia lihat Farisya . Muka Farisya sedikit resah , sedikit rasa bersalah .
"Er kepala sakit lagi ?" Izz agak kekok untuk bertanya .
"Arr okay sikit je . Er err aw awak siapa ?" Farisya bertanya dengan muka acah acah berkerut .
Izz hanya tersenyum kelat ,
"Eh Farisya . Ini kan kawan Farisya . Takkan Farisya tak ingat pasal dia ?" Ummie bertanya sambil membuat muka pelik .
"Err Isya tak kenal lah mie . Sorry saya tak kenal awak ." Muka Farisya tampak sangat bersalah , namun dia cuba menyoroknya .
"Aku , aku Izz . Takkan kau tak ingat ?" Izz cuba berlagak tenang , namun hatinya sudah retak seribu .
"Sorry lah . Saya tak kenal lah ." Farisya menunduk wajahnya .
Ummie hanya memerhati dengan muka sedikit sedih .
"Takpelah . Mungkin kau tak ingat kat aku kot . " Izz tersenyum kelat dan terus keluar dari wad itu .
Dia membuang bunga tadi di dalam tong sampah berdekatan . Matanya sudah bertakung tetapi cepat dia mengesat .
"Dah agak dah." Gumamnya sendiri .
Farisya pov
Muka Farisya tampak sangat bersalah .
"Betul ke Farisya tak kenal Izz ?" Ummie bertanya .
"Er isya tak kenal lah mie . " Farisya tersenyum plastik .
"Budak baik macam tu . Hmm ummie dah berkenan dah dengan dia . " Ummie membuat kecewa .
"Err ape lah ummie nie . Isya tak kenal lah dia . Tak ingat pun dia ." Suaranya sedikit meninggi .
Ummie nya hanya memandang nya dengan pandangan sayu .
End pov
Sampai di rumah , Izz terus menapak ke bilik nya . Dia terus menghempaskan tubuh nya di atas katil nya . Dia terus terlena dibuai mimpi .
What daa? Farisya tak ingat Izz ? Huhh tabah lah ye Izz . Hahhaahahaha.
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Teen FictionCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...