Bab 14

201 20 0
                                    

Sampai di rumah , dia terus menapak naik ke bilik nya . Diikuti Farisya yang terkedek kedek dibelakang nya .

Dia mengeluarkan telefon pintarnya dari poket , dan membuka game mobile lengend 'fuh lame dah tak main , berhabuk dah game ni haahha' gumamnya sendiri . Dia nampak lebih gembira dari sebelum ni . Sedang dia leka bermain game tu , Farisya asyik merenung muka nya sahaja .

"Kau tengok ape? Aku tahu aku hensem . Jangan tengok cmtu aku gigit kang !" Mata nya tetap memandang skrin telefon nya .

"Eih perasan . Mane ade saye tengok awak . Werk!" Farisya menjelir lidah nya .

"Eleh kau . Ingat aku taktahu ke klau aku tengah tidur kau asyik tengok je muka aku ni ." Mata nya masih lagi memandang skrin telefon nya .

"Ahh ermmm ma-mane ade lah ." Muka Farisya sudah mula merah . Malu kerena Izz tahu .

"Elelee tu blushing tu ape hahahahaahahahahaha." Izz ketawa terbahak bahak melihat Farisya begitu .

Farisya terus mencubit lengan Izz .

"Aduh aduhh kau nii sikt sikit cubit aduhh ." Izz menyapu lengan nya yang dicubit tadi .

"Ha padan muka !"  Farisya menjelir lidah .

Mereka berdua diam sejenak . Hanya bunyi daripada game di telefon Izz sahaja yang bunyi .

Selesai Izz bermain game , dia mengambil tuala dan disangkut pada bahu nya , dia menapak ke bilik air .

"Izz." Farisya memanggil nya .

"Ye kenape ?" Izz menoleh ke arah Farisya .

"Err saye , saye " Farisya tergagap .

"Saye ape?" Tanye Izz lembut memotong kata Fariya . Senyuman sinis terukir sedikit di mulut nya.

"Sayaa errr" Farisya menunduk kan wajah nya .

"SAYA APA?!" Izz meninggikan suara nya .

"Saya sayang awak." Spontan perkataan itu keluar dari mulut Farisya . Terus dia menekup mulut nya .

Izz hanya tersenyum sahaja . Dia seakan sudah tahu apa yang Farisya nak cakap .

Flash back

Semasa Izz sedang menapak ke bilik nya , di buka pintu bilik nya perlahan . Belum sempat pintu itu terbuka habis , dia nampak Farisya sedang kehulur kehilir dalam bilik nya . Dia mengintai sahaja .

"Ish macam mana aku nk cakap kat dia yang aku suka dia ehh ? Hmm." Farisya bertanya pada diri dia .

"Kalau terus cakap nnt kene reject malu lah aku . Aduhhhh camne ni ." Farisya menggaru kepala nya itu .

Izz yang mengintai nya sudah tersenyum lebar , ya dia pun sebenanya dah jatuh cinta pada Farisya cuma takank mengaky plus ego .

End flashback

"Aku tau " balas Izz ringkas sambik tersenyum . Dia terus menapak ke bilik air .

Farisya terkedu dengan jawapan Izz , perlahan lahan senyuman terukir di bibir nya . 

Selesai mandi , Izz keluar dan menuju ke almari nya untuk mengambil baju . Farisya yang ada di situ lama memandang tubuh Izz yang sasa itu .

"Eh kau amboi mata tu liar benor ye ?" Tanya Izz sambil tersenyum sinis .

"Eh eh mane ade saye pandang awak !" Farisya malu .

"Aku tak cakap pun kau pandang aku . Ha tu dah ngaku dah . Hahahahahahahahaahhaahahah." Terus ketawa Izz .

"Ishh." Farisya mencebik . Harini teruk dia dikenakan oleh Izz .

"Aloloo jangan merajuk . Kata sayang aku kan hahahaha." Masih ketawa .

"Ishh dia ni ." Farisya mencubit lengan Izz .

"Aduhh . Aku rasa kau ni boleh masuk pertandingan mencubit lah . Berbisa benor ! Aku rasa kalau kau masuk mesti sampai peringkat kebangsaan kan hahahahaah ." Izz memerli Farisya .

"Ehh mesti ! Saya bawak awak sekali sebab saya suka cubit awak je !" Farisya menjeling Izz .

"HA HA lawak sangatss ." Izz membuat muka menyampah .

"Elehh ."

"Izz ! Turun makan . Ni Mak nor masak ketam ni . Cepat turun ." Panggil mak nor yang beridiri di kaki tangga .

Sungguh nyaring suara mak nor , makan apa pun tak tau .

"Ye okayy ." Izz membalas .

"Aku nak turun . Nak makan . Ha nnti kau dah kawin dengan aku kene rajin masak ketam tau . Aku suka hahahaahhaahahah ." Sempat dia mengusik Farisya .

"Masak sendiri werkk !" Farisya menjelir lidah nya .

Okay guys sorry lama tak update . Bz sikit . Exam nak dekat memang bz . Ceh hahahah bz tido hahahahah  . Terus vote n comment ok . Kchaw !

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now